Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

4 съвета как да намираме и мотивираме IT таланти

Какво трябва да правят IT компаниите, за да открият подходящите служители
Share Tweet Share
Снимка

[pexels] 

Мирослав Мирославов е програмист и мениджър с дългогодишен опит в IT компанията "Телерик". Преди година създава своя фирма, специализирана в разработването на софтуер за управление и планиране на работно пространство - Office R&D. Основател е и на IT блога SofiaVаllеy.

Мирослав беше и един от лекторите на годишната конференция на "Кариери" и "Капитал" HR Innovation Forum, която се проведе на 23 октомври 2015 г. С негово съгласие препубликуваме акценти от негов блог-пост, свързан с участието му във форума. Пълната версия можете да видите тук.

Борбата за IT таланти в България е жестока. А знаят ли как компаниите да се справят с нея? Като работодател, ако искате да намерите и да задържите добрите си служители, първо трябва да започнете от вас самите.

#1 Изградете добри условия за вашите служители
Ето и по-важните точки според мен:
- добър мениджмънт – вярвате или не, най-честата причина хората да започнат работа някъде или да напуснат са преките им мениджъри;
- добри възможности за кариерно развитие;
- интересна работа, която стимулира хората;
- добри възможности за обучение и пътуване;
- добър офис – това е ясно, че ще го кажа :)
- добър баланс между работа и живот;
- добър финансов пакет - заплата; опции; бонуси; спорт; осигуровки.

#2 Успеете ли да изградите добри условия, хората сами ще ви намерят
Повечето ми приятели работят в "Телерик", защо ли? Защото когато имаш добри условия, хората си говорят и сами довеждат приятелите си.

#3 Инвестирайте в IT образованието в страната
Ясно ми е, че всеки предпочита да намери готови и развити таланти и ако може сами да дойдат. Но не живеем в толкова идеален свят. Образованието в България има нужда от помощ и IT компаниите трябва да намерят по-добър диалог с учебните заведения, академии и т.н.

Ако ще плащате за подбор, помислете за "Хак България" например, преди да си дадете парите на някого, който да ми пише в LinkedIn "Искам да разширя мрежата си от IT контакти с вас" и да ми предлага работа като C# разработчик. Не съм C# програмист от доста време насам, да не говорим, че вече трудно мога да кажа, че съм и програмист :)

#4 Бъдете по-креативни и бъдете там, където са програмистите
Преди време беше популярно да си нинджа, джедай, рокстар и всякакви други митични същества. Вече не е Ако искате да наречете програмистите по някакъв различен начин от програмисти, харесайте нещо ново и интересно като например "Java Космонавт";

Реално вашата компания е вашият продукт. Ако продуктът ви не струва, колкото и добре да работи маркетингът, отливът на клиенти ще е супер висок. Затова винаги е най-добре просто да изградите добър продукт. Продукт, който хората искат да ползват. Обратно, ако имате добър продукт и малко маркетинг, може да постигнете чудеса.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly