Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Професия: Мениджър "Маршрути" в авиокомпания

За особеностите на професията, пътя до нея и възможностите за реализация разказва Николай Стойчев, мениджър "Маршрути" в easyJet
Share Tweet Share
Снимка

Николай Стойчев, мениджър "Маршрути" в easyJet

[easyJet] 

Ако искате да работите в областта на авиацията, не е задължително да ставате пилоти или стюардеси. Всъщност възможностите за кариерна реализация, които авиокомпаниите предлагат, са най-разнообразни и не за всички трябва непременно да се намирате някъде във въздуха.

Пример за това е кариерният път на Николай Стойчев - първият българин, приет през 2011 г. в програмата за дипломирани студенти European Graduate Programme на easyJet, базирана в централния офис на компанията в Лутън. След успешното й завършване преминава през поредица от предизвикателни длъжности в различни отдели, които го довеждат до настоящата му позиция - от юни тази година е назначен за мениджър "Маршрути" в търговския отдел на авиокомпанията. Основните му задължения са да се грижи за доброто представяне на маршрутите, за които отговаря, и за предоставянето на качествени продукти на пътниците. Пред "Кариери" Николай споделя подробности за особеностите на професията, пътя до нея и възможностите за реализация, които предлага.

Моята професия
Работя на позицията мениджър "Маршрути" в търговския отдел на еasyJet в Лутън, Англия, и отговарям за пазарите в Германия и Швейцария. Интересът ми към авиацията датира откакто бях на 9 години. Винаги съм искал да бъда част от тази сфера, защото намирам за романтично това, което правят авиокомпаниите – свързват хора от различни култури.

А професията е перспективна, особено в еasyJet, защото компанията като цяло предоставя много вълнуваща среда за работа. Търговският отдел се отличава със своята динамичност и предлага винаги нови и различни предизвикателства. Няма скучен ден.

Моето образование
Имам магистърска степен по "Управление на въздушния транспорт" от университета в Кранфийлд, Англия, и бакалавърска степен по "Авиационни технологии" от университета в Лийдс, Англия.
Още по темата: 10 съвета как мотивационното ви писмо да не попадне в коша за боклук

Моят път дотук
Пътят ми в компанията е дълъг и интересен. В началото на 2011 г. кандидатствах за програмата на easyJet за дипломирани студенти - European Graduate Programme - и бях избран между хиляди кандидати. По-късно разбрах, че съм първият българин в еasyJet и съм много горд с този факт.

Всяка година еasyJet приема около 20-ина студенти, завършили най-добрите европейски университети, за да бъдат включени в нейната програма за кариерно развитие. Тя е насочена към развиване на младите таланти и осигурява вътрешни ротации на различни места и работни позиции в нашия централен офис в Лутън и в няколко европейски страни. Участниците имат непрестанни възможности за учене и повишаване на квалификацията. Програмата дава страхотен шанс на завършилите наскоро своето обучение да трупат ценен практически опит.

Първото ми назначение бе в отдела за оперативно планиране на екипажите за полетите. Бях част от 2 различни екипа - единият за далечно планиране, а другият – за близко планиране на полетната програма. Първият се занимава с преобразуване на търговската програма за летене в полетна такава, като се взема предвид наличната бройка екипажи в различните ни бази. Вторият екип създава индивидуалния график за летене на екипажите.

През втората година се преместих в отдел "Полетни операции". Задълженията ми бяха да следя Европейската схема за търговия с въглеродни емисии и да се уверявам, че отчитаме правилно всички въглеродни емисии към Европейската комисия. Отговарях и за различни инициативи за подобряване на разхода на гориво на полетите и анализирах как може да бъдем по-ефективни. Най-приятната и същевременно предизвикателна задача бе да правя сравнителен анализ между еasyJet и конкурентите, защото научавах много и се изискваше анализ на данни, стратегическо мислене и представяне пред управленския екип на отдел "Полетни операции". Прекарах около година и половина на тази позиция, работейки по различни проекти.

През 2014 г. се преместих в отдела за оперативен риск на компанията, където отговарях за предоставянето на данни за безопасност на различните оперативни отдели. Беше много интересна позиция, благодарение на която научих как в авиокомпанията се управлява нивото на риск, свързан с директното опериране на полетите. Успях също да подобря начините, по които еasyJet анализира и визуализира своите данни, в частност сблъсъците на самолети с птици.

През юни тази година заех настоящата си позиция като мениджър "Маршрути". Ежедневните ми задължения сега са различни. Като цяло работя с екипа за пазарите в Германия и Швейцария, както и с други отдели в еasyJet, за да се уверим, че маршрутите, за които отговаряме, се представят добре и предлагаме висококачествен продукт на нашите пътници.
Още по темата: Поколението Y отблизо

Нужни умения и опит
Изискват се разнообразни умения, но бих изтъкнал като най-важно умението да се мисли ясно под стрес, да се учат бързо нови неща, да се работи добре с хора и да се наслаждавате на приключението.

Моите предизвикателства
Всеки ден е различен. Основното е свързано с факта, че понякога искам да направя много неща, но времето за изпълнение е ограничено.

Удовлетворението от работата
Харесва ми културата в еasyJet, начина, по който работим и взаимоотношенията между хората. Това е нещото, което е наистина уникално за авиокомпанията. Изпитвам удовлетворение, когато съм работил усилено и видя резултатите на труда си чрез успеха на компанията. Понякога правя и други интересни неща – помагам в наемането на пилоти или на наземните служби на различни летища. Най-доброто преживяване за мен беше да летя в пилотската кабина на един от нашите самолети от Станстед до София и обратно. Беше най-краткото ми посещение в България – само 40 минути на земята, преди да отлетим обратно за Англия.

Заплатата
Възнаграждението в еasyJet е конкурентно спрямо останалите компании в индустрията. Част от него е базирано на представянето - индивидуалното и на компанията. Заплатата не е само паричната сума, а пълен пакет, включващ различни придобивки.

Моите източници на информация
Наистина различни източници, микс от всичко – книги, списания, курсове, специализирани обучения и достъп до различни източници на данни, за които сме абонирани.
Още по темата: Как да откриете кариерата-мечта

Моите планове за развитие
Смятам да остана в търговския отдел, имайки предвид колко много може да се научи тук и предлаганите ежедневни предизвикателства. А и това е сърцето на авиокомпанията.

Съветът ми към младите
Да влагат страст във всичко, което правят, да се научат да се радват на предизвикателствата и да се научат да работят в екип – наистина помага за професионалното развитие. Да не се срамуват да комуникират с колегите си и винаги да се стремят да научават нещо ново. Да имат ентусиазъм и желание.
Търсени умения
- Работа в условия на стрес и под напрежение
- Бързо учене на нови неща
- Работа в екип
- Ангажираност и отговорности


Share Tweet Share
още от тази рубрика:
© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly