Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

7 съвета как да създадете работещ LinkedIn профил

Да присъствате в социалната мрежа за професионални контакти е задължително, особено ако се занимавате с търговия, IT или се стремите към мениджърска позиция
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Преди време с LinkedIn в България бяха "обзаведени" само маркетолози и тези, които се интересуват от социални мрежи или пък са хвърлили око на позиции в чужбина. Днес средата в LinkedIn е много по-богата, а присъствието там е на практика задължително, особено ако се занимавате с търговия, IT или се стремите към мениджърска позиция. И въпреки мащабното навлизане на LinkedIn, много професионалисти, вероятно дори добри такива, не представят себе си по оптимален начин в мрежата. Ето защо ви съветвам да обърнете внимание на тези 7 съвета, за да бъде присъствието ви в LinkedIn ефективно и полезно.

#1 Професионална титла (Headline) Това е онзи ред текст, който се появява в кратката визитка на профила ви. Явно е малко известно, че на това място можете да напишете нещо различно от текущата си позиция - а всъщност това е най-важното поле, с което можете да привлечете внимание в LinkedIn. Помислете колко по-добре звучи "помага на компании да идентифицират и постигнат своите бизнес цели" отколкото сухото "бизнес консултант". Прието е в период на търсене на работа в headline да стои "Looking for new opportunities" ("Търсещ нови възможности").

#2 Снимка LinkedIn е професионална мрежа и няма смислена причина снимката ви там да е нещо различно от професионална. Тук нямам предвид да си направите професионална фотосесия, а да не използвате снимка от последната си ваканция или снимка с гаджето/кучето/детето. Заложете на кадър, в който ясно се вижда лицето ви, фонът не разсейва, а облеклото ви е подходящо. Изрязани снимки, в които личи нечия ръка през врата ви или става ясно, че сте по бански, очевидно не са добро решение.

#3 Професионално резюме (Summary) Краткото описание на профила ви трябва да казва ясно две неща: с какво се занимавате и защо трябва да сте интересни на околните. Мислете за този текст като за мисията и визията на една компания. Тук не е нужно да преразказвате целия си професионален опит, а да споменете в какъв бранш и с каква роля се занимавате. Допълнете описанието с мотивацията, която ви прави по-добър професионалист: например, в моето представяне обяснявам, че според мен маркетингът и комуникациите могат да създадат по-трайна връзка между бизнеси и потребители и искам да съм част от този процес.

#4 Опит (Experience) В тази секция трябва да попълните професионалния си опит, но се ограничете само до релевантни и дълготрайни позиции. Не "замърсявайте" профила си с двата месеца прекарани като сервитьорка или берач на ягоди в студентските ви години. Това просто не е нещо, което ще е важно за потенциален работодател, а може просто да го разсее. За да е максимално полезно, в описанието на позицията споменете 3-5 основни задължения и 1-2 големи постижения от работата ви - било то приключен проект или работа с известни марки, например.

#5 Сертификати (Certifications) LinkedIn съзнателно разделиха информацията за обучения на две. Под Education влизат формални курсове в гимназия или университет (също както при работния опит, не е нужно да включвате основното си училище, защото информацията не е полезна и разсейва), а под Certifications влизат всички допълнителни обучения и курсове. Много хора не попълват тази секция, а именно тя може да направи профила ви уникален. Допълнете онлайн курсове или преминати сертификационни обучения, за да покажете, че не сте прекратили професионалното си обучение със завършване на университета и продължавате да се развивате.

#6 Препоръки (Recommendations) Когато си купувате техника, вероятно обръщате внимание на чужди мнения за харесания модел - същото се случва, когато някой преглежда профила ви в LinkedIn. Една добра препоръка повишава многократно статуса ви пред потенциални клиенти и работодатели. Позитивното в LinkedIn е, че препоръка се оставя много по-лесно, отколкото в офлайн средата - а тя се визуализира директно в профила ви с ясна информация за препоръчалия ви. Не се срамувайте да искате препоръки от бивши и настоящи работодатели, ръководители, партньори и клиенти.

#7 Обновяване на информацията (Updates) И ако всичко друго в профила ви е повече или по-малко статична информация, то с редовни статуси можете да постигнете много по-добра видимост. Споделяйте интересна информация със своя социален кръг - така, както правите във Facebook, но като елиминирате снимките на котенцата и наблегнете на полезните професионални материали. Колкото по-редовно (поне няколко пъти на седмица) споделяте в LinkedIn, толкова по-видими ще бъдете сред контактите си и толкова нови познанства ще завържете.
Силният профил е основен начин да привлечете внимание в LinkedIn - отделяйте му време и го поддържайте актуален, за да получите повече възможности за нови професионални контакти.
 

* Василена Вълчанова е маркетинг-специалист и автор на блога за маркетинг, социални мрежи и PR "Васи ли?!" от 8 години. Работи като комуникационен специалист по различни проекти, сред които онлайн магазина Ozone.bg и контент четеца Inoreader. Често изнася лекции за маркетинг, брандинг, контент мениджмънт и PR на различни специализирани събития у нас.
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest. 

 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:
© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly