Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Професия: Мениджър "Корпоративни клиенти"

Борис Василев работи като мениджър "Корпоративни клиенти" в УниКредит Булбанк
Share Tweet Share
Снимка

Борис Василев споделя, че образованието му в дало две неща: основни теоретични познания и възможност за по-добър старт на кариерното му развитие. Всичко останало е научил от практиката. Но и неговата професия е по-специфична. "Търговските умения не се учат. Те могат да се моделират, да се подобряват, но да си добър търговец е дарба, която не се придобива в университета", коментира той.

 Фотограф: Георги Кожухаров

Мениджърът "Корпоративни клиенти" е основното лице за контакт на корпоративните клиенти с компанията. Той е техен консултант и се грижи за цялостното им обслужване. Човекът на тази позиция трябва да подхожда като предприемач, а именно така добре да познава клиентите си, че да намира и предлага решения, базирани на техните нужди, да предоставя високо качество на обслужването и постоянно да търси нови бизнес възможности в условията на силно конкурентна среда. Според експерти в бранша, ролята на мениджъра "Корпоративни клиенти" ще става все по-значима, защото качеството на услугата и на предлаганите индивидуални решения ще имат все по-голямо значение за избора на клиента.

Още за професията можете да разберете от личния кариерен път на Борис Василев - мениджър "Корпоративни клиенти" в УниКредит Булбанк. Той е завършил бакалавърска степен по "Финанси" и по "Икономика на съобщенията", както и магистратура по "Финанси" в Университета за национално и световно стопанство (УНСС). В момента продължава обучението си с още една магистратура по "Бизнес администрация" в Нов български университет (НБУ).

Моето образование

Възпитаник съм на гимназия с преподаване на английски и испански език в София. Висшето си образование поверих на Университета за национално и световно стопанство, откъдето имам бакалавърска степен по Финанси и по Икономика на съобщенията, както и магистратура по Финанси. В момента продължавам обучението си с още една магистратура по Бизнес администрация в Нов български университет.

Образованието ми даде две неща: основни теоретични познания и възможност за по-добър старт на кариерното ми развитие. Всичко останало съм научил от практиката. Но и моята професия е по-специфична. Търговските умения не се учат. Те могат да се моделират, да се подобряват, но да си добър търговец е дарба, която не се придобива в университета. Това отново ни връща към въпроса с практическите познания. Това липсва в нашата образователна система или по-скоро не е достатъчно.

Необходими са повече курсове и занимания, насочени към усвояването на полезни за практиката умения, навици и начини на мислене. Хубавата новина е, че се вижда промяна в тази посока, но темповете й трябва да са още по-бързи.

Моят път дотук

Започнах кариерното си развитие като специалист "Връзки с клиенти" в EFG Leasing, след което приех ново предизвикателство като мениджър продажби в Deutsche Leasing Bulgaria, където заемах тази роля в продължение на 3 години. От дете мечтая да работя в банка. Като малък на въпроса "Какъв искаш да станеш като пораснеш?", децата отговаряха доктор, полицай, учител, а аз казвах, че искам да стана банкер. Сигурно и за мен са казвали "Той е малък, но вече знае …", както се казваше в една банкова реклама от 90-те.

През 2011 г. се присъединих към екипа на "УниКредит Булбанк" като мениджър "Корпоративни клиенти", с което сбъднах тази детска мечта. И въпреки негативната нотка в поговорката "Внимавай какво си пожелаваш, защото може да се сбъдне", дори за миг не съм съжалил за сбъдването на тази мечта.

Моите задачи и отговорности

Сегашната ми роля на мениджър "Корпоративни клиенти" е изключително отговорна, защото реално аз съм лицето на банката пред клиента. Клиентите не се интересуват от различните части на машината и как те функционират. За тях е важно тя да е добре смазана и да им върши работа. За клиентите банката е човека, с когото общуват. Добрият мениджър "Корпоративни клиенти" трябва да е господар на всички процеси в банката, той е смазката, която е гаранция, че отделните части на машината работят безпроблемно и в синхрон.

Страхотна част от моята работа е привличането на клиенти, защото всеки ден се срещам с нови хора, а това обогатява и изгражда специфичните умения, които помагат изключително много в моята професия. Ежедневно се сблъсквам с различни казуси, съдби, проблеми и трябва винаги да реагирам бързо, компетентно и по начин, който максимално да удовлетворява клиента и едновременно с това да пази интересите на банката.

Мениджърът "Корпоративни клиенти" трябва да умее да предвижда и планира нуждите на своите клиенти по-добре от тях самите. Да е винаги крачка пред проблема, като освен търговец да е и риск мениджър, който първи идентифицира потенциалните проблеми във всяка сделка. Предизвикателството е голямо, но в моята работа няма нито една скучна минута, което ме мотивира и амбицира да давам всеки ден най-доброто от себе си.

Необходими умения за сегашната позиция

В основата са търговските умения. Разбира се, в тази професия няма как да си добър без силно развити комуникативни и аналитични умения. Всичко това трябва да бъде подплатено с висок професионализъм и отлични познания във финансовата сфера. Да познаваш добре процесите в банката и начина на работа на отделните звена, да си креативен в намирането на решения и компетентен в управлението на риска – финансов, правен и не на последно място репутационен.

Моето удовлетворение в сегашната работа

Най-много удовлетворение в работата ми носят резултатите. Усещането, че целият труд не е бил напразно, че си постигнал нещо, че усилията ти дават плод. Работата със страхотен екип професионалисти, които са едни от най-добрите в сферата си в България. Уважението и признателността на дългогодишните клиенти на банката, които са започнали да работят с нея, когато са били малка семейна фирма и с нейната подкрепа са извървели пътя до лидер в своя бранш. Когато клиент ме поздрави за добре свършената работа и поредната "невъзможна" сделка, която сме осъществили. Всичко това ме кара да се чувствам удовлетворен.

Моите предизвикателства

Най-голямото предизвикателство са хората. Толкова са "шарени", толкова неподвластни на управление и моделиране. Всеки мой клиент е с различен характер и емоционалност. Всеки има различна дейност и различни проблеми, които трябва да бъдат решени. Към всеки един от тях трябва да подходя индивидуално и със съответната компетентност по отношение на нуждите на техния бизнес. Мениджърът"Корпоративни клиенти" трябва да умее да работи еднакво добре както с клиентите, така и със своите колеги, защото без тях няма шанс да успее.

Моите планове за професионално развитие

Само напред и нагоре.

Моите източници на информация

Bloomberg, Financial Тimes, The Wall Street Journal, Капитал, Инвестор.бг и други подобни източници. Посещавам специализирани обучения, които да ми помагат да развивам уменията си и да ставам по добър в работата си. Старая се непрестанно да инвестирам в интелекта си, защото това със сигурност е най-рентабилният и скъпоценен актив, който някога ще притежавам.

Какво се търси
- търговски умения
- комуникативни умения
- аналитично мислене
- отлични познания във финансовата сфера
- креативност
- способност за намиране на решения
- компетентност в управлението на риска

За да получавате бюлетина "Кариерен компас" на "Кариери", ориентиран към младите професионалисти, търсещи работа, влезте в сайта или се регистрирайте.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly