Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Събери снежинки и промени пейзажа

За работата си с мобилни приложения за деца ни разказва художникът Яна Крачунова.
Share Tweet Share
Снимка

 Автор: Яна Крачунова

Яна Крачунова е художник, който работи в областта на дигиталните технологии. Завършила е сценография в Националната художествена академията, а през 2010 и "Дигитални изкуства" - новата магистърска програма на Академията.

Яна разказва за работата си с мобилни приложения за Кариерен клуб: ИКТ , като още в началото на интервюто ме предупреждава, че не се чувства като човек в позицията да дава съвети за кариерно развитие на когото и да било.


Идеята

През 2010 г на фестивала за дигитални изкуства DA Fest срещнах настоящия ми партньор Роб Фишер, който е програмист. Искахме да работим заедно и решихме да е нещо свързано с това, което и на двамата ни се отдава най-добре. Като художник умея да правя нещата да изглеждат добре, а той обръща много внимание на това продуктите да са интуитивни и лесни за разбиране. Затова се спряхме на простичка детска игра за iPad.

Искахме да направим нещо много семпло, красиво и качествено. Хрумна ни, че бихме могли да спечелим родителите, скептични към технологиите, като направим аналози на съществуващи вече класически игри или такива, които имат образователна цел. Например, един от продуктите ни е аналог на играта Matching Game, в която отваряш карти с картинки и трябва да намериш двете еднакви картинки. Имаме и приложение, наподобяващо книжките с три части, в които можеш да "сглобяваш" различни същества.

Направихме и игри със задачи по математика с различна трудност. Вдъхновихме се да направим различно, весело и красиво, защото разглеждайки съществуващите приложения, видяхме, че много от тях имитират скучната черна дъска . В нашия случай искахме всеки път, когато детето реши правилно задачката, да получава някаква награда. Един от вариантите на играта е със зимен пейзаж и когато дадеш правилен отговор, получаваш снежинки, а щом събереш повече снежинки, можеш да ги слагаш в пейзажа и да го променяш. А можеш и да отидеш при мама и да й покажеш колко снежинки си събрал.

Случвало се е с нас да се свързват учители от американски училища за аутисти и да ни молят да им дадем промо кодове за някоя от игрите ни.

Снимка

 Автор: Яна Крачунова



Естествен подбор

Продаваме приложенията в онлайн магазините на Apple. За да започнеш да работиш с тях, първо трябва се регистрираш като програмист и да си платиш годишна вноска. Oт там нататък всяко приложение, което искаш да "качиш" в магазина, трябва да получи одобрение от компанията. Ако продуктът отговаря на всичките им условия, започваш да продаваш. За всяка реализирана продажба определен процент отива за Apple.

Останалото е в твои ръце- колко приложения ще направиш за година, как ще се рекламираш.

Едно от големите предизвикателства на онлайн магазините на Apple е, че на ден излизат толкова много приложения, че те избутват за часове от първа страница. Ако успееш да направиш така, че да продадеш достатъчно бройки, твоето приложение се връща обратно на първа страница. Ако не стане, просто "умираш", има много силен естествен подбор.

Затова постоянно рекламираме във всякакви блогове за майки и програмки за деца. Работата е там, че в даден момент всички блогове се изчерпват, свършват и промо кодовете, които можеш да раздадеш и нещата се затлачват. Тогава трябва да измислиш нов начин за реклама. Едно от решенията ни е да предлагаме и продукти "около" приложенията, като тениски и подложки за мишки. Така или иначе дизайнът е хубав, по-добре да се използва за различни неща.

Другото предизвикателство са постоянните промени, които Apple прави. Да продаваш при тях, означава, че ти се съгласяваш с всички техни условия. А във всеки един момент те могат да направят промени, които теб не те устройват. Например, в даден момент увеличиха резолюцията на iPad -а, така че трябваше да трябваше да си сменим картинките от всички програми, така че да са с двойна резолюция, за да се виждат добре на новия модел. И разбира се, промените се обявяват в деня, в който продуктът излиза на пазара.

Снимка

 Автор: Яна Крачунова



Не се взимам много на сериозно

Работата ми ме забавлява, а и гледам да не се взимам много на сериозно. Мисля, че тайната е да не се вкопчваш със зъби и нокти в кариерата си и да го правиш като бизнес. По-скоро важно е да си уверен сам за себе си като личност, да знаеш какво искаш, какво можеш и какво не можеш.

Разковничето е да приемеш, че по-скоро няма да можеш да се издържаш от правенето на мобилни приложения. В нашия случай той продава и други софтуерни продукти, а и аз имам други проекти, които са по-комерсиални.

Можеш да се изхраниш от мобилни приложения, само ако си имал някаква много креативна идея и тя е дошла много навреме. Често ни се случва да измислим нещо интересно и после да намерим в интернет идеята, вече реализирана и то в много варианти.

...и не съм опитен фрийлансър

Не се считам за опитен фрийлансър. Най-вече хората ме намират от уста на уста. На сайта си не съм качила списък с имената на клиентите ми, а илюстрации, които правя в свободното си време. Но може би пък точно те привличат хората.

Казвам, че съм художник. Не се рекламирам като сценограф, дизайнер или програмист. Често дори не съм крайният изпълнител на проекта, а предлагам само идеи и концепция..

Харесва ми свободата, която имам. Случва ми се и да отказвам проекти, ако не ми хареса идеята. Може би това са донякъде лигавщини, но е нещо, което ме спасява, имам самочувствие на човек, който прави каквото реши. Разбира се това усещане може и да е фалшиво.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Работа в: ИКТ

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly