Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Стартира инициативата DigiGirlz

Инициативата DigiGirlz се стреми да покаже на момичетата предимствата на кариерата в сферата на технологиите.
Share Tweet Share
Снимка

Участничкитe от ляво надясно: Антония Ташева, Надежда Дерменджиева, Ивелина Атанасова, Божана Иванова, Ана Динкова, Йоанна Стоянова, Рая Юнакова.

[Майкрософт България] 

Какви са предимствата за една дама да прави кариерата в сферата на технологиите? Това е основният въпрос, на който DigiGirlz отговаря. Инициативата на Microsoft стартира тази седмица у нас със среща-дискусия, на която шест успешни млади жени разказаха своите професионални истории, съобщиха от компанията.

DigiGirlz е глобална инициатива, чиято цел е да се покажат предимствата на кариерата в сферата на технологиите, да се повиши информираността сред момичетата за работата в ИТ компании и да се стимулират повече млади дами да изберат технологична специалност в университета.

Партньор на DigiGirlz у нас е Българският център на жените в технологиите, с който Microsoft ще развива съвместни проекти за мобилизиране на млади момичета и жени да се образоват и развиват професионално в ИТ сектора.

Ето, какво споделиха участничките в старт събитието на DigiGirlz в България:
 

Ас. Антония Ташева, преподавател в катедра "Компютърни системи и технологии" в Технически университет – София: "Програмирам от 10 годишна възраст, защото ми беше интересно. Впоследствие се събуди и желанието ми да предам тези знания, защото съм от семейство на преподаватели и това беше естествено продължение. Възприемам го като дело на живота си да преподавам и да мотивирам хората да учат. Вече от 3 години съм в ТУ София и се надявам да виждам повече жени да избират технологични специалности."
 
Надежда Дерменджиева, мениджър "Програми" в Българския център на жените в технологиите: "Целта на нашата организация е да срещаме на едно място младите момичета, които са в етапа на своето образование и професионална ориентация, с успелите жени в сферата на технологиите. Не мисля, че възрастта е пречка и дамите винаги могат да се насочат към кариера в технологиите. Търсете ментори и бъдете лидери, включете се в общността и организацията."
 
Ивелина Атанасова, предприемач, консултант и основател на Newtrend.bg: "Започнах да работя на 15 години. Това ми позволи да експериментирам в професията и да открия себе си. С времето разбрах, че съм добра в продажбите и комуникацията с клиенти. Толкова добра, че ми беше скучно, защото лесно постигах поставените ми бизнес цели. Любовта към технологиите и умението да продавам ме насочи естествено към дигиталния маркетинг и бизнес стратегии в професионален план. Предизвикателството да си на върха на вълната и новите тенденции, да моделираш бизнеса, да развиеш продукт, компания или проект (от нулата), който да наложиш на пазара и да продаваш е несравнимо. Първата стъпка е да познаваш себе си. Втората е да си позволиш да експериментираш и да не те е страх. Третото нещо е да не ти пука за стереотипите, да правиш нещата, които обичаш и да вярваш в успеха им. Изключително важно е да можеш да намериш своето място, да работиш за това, което вярваш и то да ти доставя ежедневно удоволствие."
 
Божана Иванова, Network & Marketing Manager в LAUNCHub: "Не мога да програмирам, но съм израснала в мъжка компания и това ми помогна по-лесно да навляза в един чисто мъжки свят. Другото важно нещо, което дава смелост е спортът, защото той мотивира и от друга страна помага да вярваш в себе си, че можеш да успееш в един не само мъжки, а по-скоро непрестанно съревноваващ се свят. Не на последно място е важно да намериш своя ментор, който да е технологичен човек, и да ти покаже от къде и как да започнеш, да те коригира и насочва според неговия опит и експертиза."
 
Йоанна Стоянова, мениджър "Корпоративни клиенти" в Майкрософт България: "Работя в сферата на ИТ от 15 години и съм работила на много различни позиции и придобих доста умения през годините. В "Майкрософт"съм вече 6 години и отговарям за финансовия сектор. Изключително интересно е, защото мога да се срещам не само с ИТ хора, но и с бизнес средите, на които мога да помогна да постигнат по-добри резултати с "Майкрософт" решения и с които да споделя световния опит на компанията в сферата. "
 
Рая Юнакова, Audience marketing manager в "Майкрософт България": "Kато студентка в ТУ-София участвах в състезанието Imagine Cup, организирано от "Майкрософт" и се вдъхнових от различните възможности, които предлага технологичният свят. В последствие разбрах, че в компанията търсят нов човек, който да организира академичните им инициативи в България и реших да кандидатствам. Сега работя в "Майкрософт България" вече 3 години и на свой ред помагам на технологичните специалисти да реализират идеите си чрез програми като YouthSpark. Опитът ми до момента ме научи, че сферата на технологиите е изключително интересна и разнообразна и е страхотно място за изграждане на кариера без значение дали си мъж или жена. Бих окуражила момичетата, които имат интерес към ИТ, да не се колебаят да се развиват в тази посока. Възприемането, че това е чисто мъжка сфера, е само предразсъдък и няма пречка за младите момичета да постигнат успешна кариера."

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Работа в: ИКТ

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly