Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Слушай внимателно и говори на техния език

Какво точно работи един Account Executive? За професията си разказва Моника Симеонова от рекламната агенция NEXT-DC.
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: NEXT-DC

Какво точно работи един Account Executive? За професията си разказва Моника Симеонова от рекламната агенция NEXT-DC.

Моника е завършила "Език и литература", степен бакалавър, в Нов български университет. Работи в NEXT-DC като Account Executive от две години, а преди това е била продуцент на сутрешното шоу на БГ Радио.

Интервюто е част от Кариерен клуб: Реклама, маркетинг и PR, новата рубрика на Karieri.bg, която представя разкази от първа ръка на млади и утвърдени специалисти и дава практична информация на тези, които искат да се развиват професионално в сферата на маркетинга, рекламата и PR.




Моята работа

Акаунтът е връзката между клиента и агенцията. Моята работа е да се срещна с клиента, той да ми обясни какво иска, от какво има нужда и каква кампания си представя. Всеки клиент е различен и трябва да умееш да слушаш много внимателно, за да разбереш от какво има нужда. След срещата се връщам в офиса и трябва да подготвя заданието към криейтив отдела, да направя т.нар. brief*.

Брифът е едно от основните ми задължения и е много важна част от нашата работа, тъй като "прави" връзката между клиента и криейтив отдела. Брифът е заданието към криейтив отдела, който трябва да ги насочи стратегически в каква посока да мислят и да ги вдъхнови.

Друга важна част от работата на акаунта е бюджетирането, което в началото ми беше доста трудно. Имаш бюджет, с който разполагаш, трябва да направиш оценка на разходите и да го разпределиш. Освен това при оценката на работата, ако тя включва различни подизпълнители, акаунтът трябва да се срещне с тях и да им разкаже точно какви са идеите на агенцията, и съответно те да отговорят в какъв срок могат да ги изпълнят.

По време на реализирането на една кампания акаунтът трябва да има поглед над цялата картина, нужно е да следи детайлите и да знае с каква част от работата се занимава всеки един от хората в даден момент. Акаунтът трябва да е наясно с целия процес, за да може да отговаря на всички въпроси от страна на творческия отдел, на клиента и на подизпълнителите. Ключово е да следи, че нещата се случват според заложения график и да съблюдава за качеството на крайния резултат.

Предизвикателствата

Случвало се да имаме срок от една седмица, за да измислим дадена кампания, което е истинско предизвикателство, но ако работата се организира и се разпредели на екипи, винаги може да реагирате бързо и да измислите хубави идеи. Освен добра организация, за да се справиш с кратките срокове, трябва да си много гъвкав, да очакваш непредвидени ситуации, да не се паникьосваш, ако нещо не се движи както трябва и да си готов да предложиш алтернативен план. Всичко това се учи в процеса на работа.

Предната ми позиция като продуцент в радио много ми помогна да развия някои качества – научих се да съм по-организирана, да слушам внимателно, да реагирам бързо и не на последно място – да намирам правилния подход, за да общувам с всеки от екипа.

Подходящо образование?

Учила съм "Език и литература" в Нов български университет. Имах късмета да ме вземат на работа без никакъв опит в тази сфера. Не бях наясно с терминологията и естеството на професията и първия месец ми беше много трудно. За около месец вече се чувствах в познати води, но естествено трябва много повече време, за да добиеш самочувствие, че си вършиш работата както трябва.

Конкретно за тази длъжност образованието ми помага в общуването с хората, защото дава много добра обща и езикова култура. Със сигурност квалификация в сферата на масовите комуникации, медиите или PR би била много полезно, защото ще спести времето, което аз имах нужда, за да навляза и да се ориентирам в средата.

Още умувам каква магистратура да запиша, със сигурност знам, че ще е извън България. Добре ще е да е в сферата на дигиталните медии, мениджмънта на проекти или масовите комуникации. Дигиталните медии се развиват много бързо и е важно да си наясно с това, което се случва в момента и да можеш да използваш всички инструменти, които ти предоставят дигиталните медии и технологии. Със сигурност магистратура в тази област би дала много преднина на тези, които искат да работят в рекламна агенция.

Кандидатстване за работа

Наскоро си говорихме със сестра ми, която в момента учи в Шотландия и тя ми разказваше, че там CV-тата за кандидатстване за работа се подготвят много внимателно. Докато тук все още много хора си правят едно CV и го разпращат за всякакви позиции, там автобиографията задължително се модифицира според обявата за работа. Описаните задължителни качества не просто се изреждат в CV-то, а човек се обосновава, че ги притежава. Това става като се дават конкретни примери за ситуации, когато е трябвало да проявиш въпросните качества.

Мисля, че това би помогнало на хората, които кандидатстват за работа в рекламния бранш, независимо дали има опит в тази област или не.

Търсени качества и умения:

- Умение да слушаш
- Внимание към детайлите
- Организираност
- Гъвкавoст в общуването
- Аналитично мислене
- Умение за работа в екип
- Способност да запазваш продуктивността си в напрегнати ситуации.


*Брифът включва следната информация: 1) цели на рекламната кампания, 2) таргет група, 3) начини, по които ще бъде достигната публиката, 4) времева рамка и 5) разходи (бел. ред).

Как се прави бриф:


                                                         

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly