Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Търси се: мениджър социални медии

Кои са най-често допусканите грешки при наемането на мениджър социални медии и как да ги избегнете.
Share Tweet Share
Снимка

[stock.xchng] 

Какви критерии да използвате при наемането на мениджър-социални медии? Кандидатът ви има интензивно присъствие във Facebook, Twitter, LinkedIn или Pinterest, но означава ли това, че е професионалист?

Отговорът на онлайн изданието Inc. е отрицателен, а ето и съветите им как да избегнете грешки при подбора на мениджър-социални медии:

1. Не смесвайте личното с професионалното. Специалистът по социални медии не просто е активен във Facebook, а може да обясни как избира, създава и управлява съдържание. Той е способен да се аргументира как и защо избира "приятелства" и последователи и как интегрира инициативи в социалните мрежи с други информационни канали. Поинтересувайте се и какви сертификати и професионално обучение има кандидатът.

2. Не се доверявайте само на CV-та и приказки. Помолете потенциалния мениджър-социални медии да ви покаже точно в какво се състои работата му. Попитайте какви са различните социални медии и какво и защо специалистът би препоръчал за вашата компания.

3. Не пренебрегвайте несъответствията. Онлайн изданието Inc. препоръчва да проверите не само професионалния, но и личния профил на кандидатите в социалните мрежи. Ако в нечий персонален профил забележите нарушения на онлайн етикета или неподходящи разговори, приемете го като сигнал за повишено внимание – все пак това е човек, който ще представлява бизнеса ви в дигиталното пространство.

4. Не очаквайте безгрешност. Сигурно всеки специалист-социални мрежи с дълъг опит, е направил грешка, която, поради спецификата на работата, е "лъснала" в дигиталното публично пространство. Едва ли ще намерите безгрешен кандидат, по-скоро разпитайте хората какво са научили от грешките си.

5. Не изпускайте основното. Професионалистът в сферата на социалните медии трябва да умее да измерва въздействието на създадените от него кампании и съответно да подобрява работата си въз основа на резултатите от наблюденията си. Ето защо помолете кандидатите да ви опишат подробно кампании в социалните мрежи – какви са били техните цели и резултати, кои "действия" в дигиталното пространство са имали отзвук в реалния свят, например увеличаване на продажбите.

6. Не забравяйте стратегията. Отговорност на ръководството на компанията е да определи критериите за работа и ограниченият на мениджъра ви по социални медии. Не е препоръчително да го оставите да прави каквото намери за добре. И не на последно място – целта на присъствието ви в социалните мрежи е да помага на бизнеса ви, ето защо човекът, който ви представлява в тези мрежи трябва да познава и разбира бизнеса на компанията.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly