Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Career Digest: С кого е хубаво да се сприятелим, когато постъпваме на нова работа?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Мениджмънт и човешки ресурси

Какво можем да научим от служителите, които са работили в чужбина. Много компании изпращат служителите си в чужбина за различни периоди от време. Проучване, проведено от международна група от учени в четири континента, показва, че завърналите се от чужбина служители са изключително ценен актив за организациите, но много малко от тях знаят как да се възползват от него. Тези специалисти идват с багаж от нови оперативни знания, по-високо разбиране на културните различия, по-широк поглед върху различни подходи на работа и международна мрежа от познанства, към които могат да се обърнат за решаване на проблеми. От Wall Street Journal дават няколко насоки как тези предимства могат да бъдат от полза на организациите.

Какво се случва, когато се появи в.и.д. CEO. Главният изпълнителен директор на Twitter Дик Костоло изнандващо обяви миналия четвъртък, че ще се оттегли от поста си. Неговото място временно ще заеме съоснователят и председател на компанията Джак Дорси. Това не е първото разместване в редиците на висшия мениджмънт на социалната мрежа, но за разлика от предишните, идва в отговор на лошо представяне, а не на бърз растеж. От Harvard Business Review описват какво се случва, когато във върховете на една организация натъпят подобни промени, и какви са функциите на временното CEO.

Ръководителят на IT компанията Cisco разкрива кои са четирите неща, които всеки мениджър трябва да прави добре. Джон Чеймбърс ще се оттегли от поста главен изпълнителен директор на Cisco Systems през юли след 20 години начело на компанията. Едно от нещата, които споделя в това интервю за Inc.com, е, че подобно на семействата компаниите могат да бъдат по-успешни, когато разчитат на екипната работа.

11 документални филма, които ще ви научат да бъдете по-успешни в бизнеса. Ако имате няколко часа свободно време или вече сте в режим "лятна почивка", можете да си позволите да отделите малко време и за кино. От сп. Business Insider представят списък от 11 документални филма, които могат да ви направят по-добри бизнесмени, защото хвърлят светлина върху интересни теми, свързани с предприемачеството, мениджмънта и големите идеи, които правят компаниите успешни.

Съвети

С кои трима души трябва да се запознаете веднага щом постъпите на нова работа. Според сп. Money тримата колеги, чието приятелство трябва да потърсите, когато постъпвате на нова работа, са: човек от отдел "Човешки ресурси", асистентът на вашия шеф и т.нар. "звезда на офиса", т.е. най-успешният служител в компанията или отдела. Вижте защо. (Money)

Възможен ли балансът работно-лично време? Балансирането на време и енергия между работата и личния живот е трудно постижение и не всички успяваме да се справим с него така, както бихме желали. Затова от сп. Money решават да попитат няколко случайно срещнати минувачи на "Таймс Скуеър" в Ню Йорк какво правят, за да приоритизират ангажиментите си.

Бонус от "Кариери"

Моля, нека си говорим. Представете си компания, в която можете да влизате в кабинета на шефа и да разговаряте с него по всяко време, чувствате се свободни да изразявате мнението си и дори да отправяте критики към ръководството, и идеите ви не се посрещат с насмешка или с лаконичното "ще го имаме предвид", а се взимат насериозно и имат истинска тежест при взимането на решения. Не, това не е само хубава история, която си разказваме за лека нощ след поредния кошмарен ден в офиса, а цел, към която се насочват все повече организации днес. И това е така не само защото в подобна среда служителите се чувстват по-удовлетворени и мотивирани, но и защото тя има положителен ефект върху развитието и финансовите резултати на компаниите. (Капитал-Кариери)
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, мениджмънта и кариерното развитие, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.
 

Share Tweet Share

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly