Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

5 съвета за employer branding в 5 социални мрежи

Днес почти всеки млад потенциален кадър на възраст 18-24 години използва поне един канал от социалните медии и затова присъствието на работодателя там е от изключителна важност
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay] 

Employer branding - изграждане на позитивен имидж като работодател - само по себе си не е новост, но за пръв път днес темата получава толкова внимание, структурираност и участие както от мениджмънта, така и от маркетинга и други отдели. Днес почти всеки млад потенциален кадър на възраст 18-24 г. използва поне един канал от социалните медии - ясно е защо, те се превръщат в основна тактика от арсенала на employer branding-a. Въпреки че в Европа тази тенденция се налага по-бавно, отколкото в САЩ, виждаме експоненциален ръст: през 2013 г. 76% от компаниите използват social каналите за изграждане на имидж като работодател в сравнение с едва 22% през 2010 г. по данни на портала за работа StepStone.

Но как да създадем успешен профил като работодател онлайн? Тук ви представяме 5 съвета за всяка от 5-те водещи социални медии плюс един бонус.

Facebook: Позволете на служителите да споделят, но с ясна стратегия
Когато си говорим за социални медии, у компаниите често се поражда едно притеснение - и често напълно основателно. Facebook е дефиницията на необмисленото публично съдържание и не една и две марки са имали проблеми след публикуване на постове там. И ако официалната ви Facebook страница е поверена на специалисти, то служителите невинаги преценяват комуникационните последствия на постовете си. Много марки се опитват да забранят изцяло работните послания във Facebook, но това е една от най-грешните стратегии.

Затова позволете на служителите си да споделят елементи от работния живот - но им дайте ясни насоки как да го правят. Създаването на стратегия за поведение в социалните мрежи е първата крачка за добър employer branding. Задайте правила за поведение (например при израз на мнение да се заявява ясно, че това е личната, а не фирмена позиция) и граници на споделянето (позволено е да се споделят забавни моменти от обяда, но не и снимки на документи или цитати от вътрешни оперативки). Така служителите ви се превръщат в посланици на компанията и й придават много по-човешки облик сред приятелите и познатите си.

LinkedIn: Не само обяви за работа
LinkedIn отдавна се наложи като социалната мрежа за бизнес комуникации и въпреки това все още много потребители я използват само като алтернативен сайт за търсене на работа. Това важи и за компаниите - ако използвате LinkedIn само за да публикувате новите си отворени позиции, не използвате мрежата оптимално. Публикувайте често на корпоративната си страница новини за компанията, снимки от събития, интересна информация от вашата индустрия. Така ще натрупате последователи, които ще следят страницата, ще наложите марката като експерт във вашата сфера - а и обявите за работа, които публикувате, ще достигат до по-голям брой последователи.

Instagram: Кадри от кухнята
Instagram е идеално място за хуманизиране на вашата марка. В момента мрежата се ползва с висока ангажираност на потребителите и много голям процентен обхват на аудиторията, а интеграцията с Facebook позволява синхронно да публикувате в 2 мрежи. Подходящото съдържание в Instagram включва с приоритет "истории от кухнята" - въведете потребителите "зад кулисите" на компанията, покажете непринудени кадри от ежедневната работа, снимки от събития, забавни моменти от последния тиймбилдинг. Всичко, което ще провокира любопитство и ще покаже какво е да се работи при вас.

YouTube: Качество преди количество
Визуалното съдържание винаги е по-експресивно и ако една снимка е равна на 1000 думи, представете си какво можете да направите с 24 кадъра в секунда. Ето защо сметката винаги излиза в полза на видеосъдържанието, а YouTube е основната мрежа за неговото разпространение. Разбира се, произвеждането на качествено видеосъдържание е свързано с по-голяма инвестиция на време и средства, както и с повече подготовка. Не е необходимо да се превръщате в професионални продуценти - с ограничен брой, но добре подготвени видеа можете добре да разкажете повече за компанията, да покажете хората зад марката и да вдъхновите нови кандидати.

Блог: Превърнете служителите в посланици
IBM е най-известният пионер в корпоративното блогване. Мрежата developerWorks в момента наброява над 1800 блога, създадени от IBM служители в цял свят. Този пример илюстрира добре как служителите могат да се превърнат в активни посланици, работещи за вашия имидж като добър работодател. Личното съдържание звучи много по-истинско в сравнение с постове, подозрително приличащи на прессъобщения. Ключовото тук е да не принуждавате никого да пише - в началото намерете двама-трима ентусиасти, които да участват като автори в корпоративния ви блог, след време от само себе си ще почнат да се появяват нови идеи и нови автори. А защо не след време да създадете мрежа от корпоративни блогове като IBM?

Бонус: мислете за мобилните устройства
По данни от компанията за проучвания Inavero през 2013 г. 31% от търсенията на работа онлайн се случват през мобилно устройство. С налагането на специализирани приложения като LinkedIn Job Search този процент само ще расте. Отваряли ли сте обява на сайта си през мобилно устройство? Знаете ли как изглежда тя и доколко е лесно да се кандидатства от смартфон? Ако не сте подготвени за мобилната революция, обсъдете с IT екипа си как бързо да наваксате - в противен случай ще загубите някои от най-динамичните кандидати.

Разбира се, присъствието във всички мрежи е свързано с много ресурси и планиране. На този етап може и да ви звучи трудно изпълнимо - започнете с каналите, които ще обхванат най-голяма част от потенциалните ви нови служители, и постепенно разширявайте обхвата.

Василена Вълчанова е маркетинг специалист и автор на блога за маркетинг, социални мрежи и PR "Васи ли?!", който поддържа от 8 години. Работи като комуникационен специалист по различни проекти, сред които онлайн магазина Ozone.bg и контент четеца Inoreader. Често изнася лекции за маркетинг, брандинг, контент мениджмънт и PR на различни специализирани събития.

Текстът е част от специалното издание на "Кариери" - HR Пътеводител - гид за тенденциите в областта на човешките ресурси за следващите 5+ години.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly