Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Професия "разплаквач"

Служителите в Япония могат да се възползват от услугите на специалист, който да им помогне да си поплачат в офиса, щом стресът стане нетърпим
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

"Така ми е писнало от работа, че чак ми се реве". Ако случайно се намирате в подобно душевно състояние, може би е време да потърсите помощта на специалист. Но не какъв да е, а такъв, който ще ви накара да се изплачете на воля, за да се разтоварите от натрупания стрес. Преди да посегнете към телефона обаче, едно уточнение – трябва да работите в Япония, за да се възползвате от услугата. В България, поне засега, все още не се предлага.

Не, няма измама. Става въпрос за съвсем реален тренд, който върлува от известно време из корпоративния свят в Япония, съобщава BBC. За около 7900 йени или близо 65 евро японските служители могат да си наемат млад мъж, който да ги посети на работното място и да им избърше сълзите в случаите, когато "избушват" от напрежение. А ако пък клиентът изпитва трудности да се просълзи, "разплаквачът" е готов да му прави компания в офиса, докато му пуска тъжни клипове в интернет, за да го разридае като хората.

Специалистите по плакане се наричат ikemeso danshi (от яп. "красиви плачещи момчета") по името на компанията, която първа напипва тази пазарна ниша и започва да предлага услугата. Фирмата е базирана в Токио и разполага с онлайн каталог от момчета, измежду които клиентът може да избира. По-голямата част от "разплаквачите" са около 20-годишни, но сред тях могат да се намерят и по-възрастни. Услугата е насочена основно към жени, но не изключва и мъжете, стига да им се плаче. Единственото условие човек да стане професионален разплаквач е да бъде физически привлекателен, пише сп. New York.

Основателят на компанията е Хироки Терай - бизнесмен, който си е поставил за житейска мисия да научи японците да изразяват чувствата си публично, без да се срамуват. Той натрупва състоянието си, превръщайки в бизнес прозрението, че в развити общества като японското хората стават едновременно все по-богати, но и все по-самотни. Така първоначално компанията му предлага официални церемонии за оплакване на края на съвместния брачен живот. През 2013 г. разширява дейността си и започва да организира работилници по плакане и за работодатели като по-оригинална форма на тиймбилдинг, съобщава Quartz.

По време на сесиите служителите гледат заедно кратки откъси от тъжни филми, като например семейни разправи или смърт на домашен любимец. Тези сцени отприщват насъбраните емоции и един по един участниците започват да ронят сълзи. Тогава водещият на уъркшопа минава измежду тях и с голяма памучна кърпа им забърсва навлажнените очи. Пред BBC Терай заявява, че подобни групови надплаквания разчупват леда между колегите и им помагат да работят по-добре заедно.

Споделяте ли неговото мнение? Смятате ли, че по този начин може да се пребори стресът и да се подобри колективният дух на работното място? Вие самите бихте ли се включили в групово надплакване? Коментирайте във форума на Karieri.bg.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly