Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Няколко съвета как да оптимизирате LinkedIn профила си

Социалната мрежа за професионални контакти може да помогне на кариерното ви развитие, използвайте потенциала й максимално
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Искате ли потенциалните работодатели да ви намират лесно? Искате ли, без значение от годините на професионалния ви опит, да успявате да промотирате вашите силни страни и умения, мотивация и потенциал? Искате ли да бъдете част от професионална общност, в която да можете да споделяте своето мнение и идеи и да получавате вдъхновение и от други ваши колеги?

Ако отговорът на всички тези въпроси е положителен, тогава е време да обърнете по-сериозно внимание на LinkedIn профила си. Социалната мрежа може да направи името ви по-разпознаваемо и да помогне на кариерното ви развитие. А вие можете да наложите своя собствен личен бранд, при това с нулев бюджет. Стига да имате правилната стратегия.

Поработете върху цялостното си представяне
Колкото по-развит е вашият профил, толкова повече LinkedIn ще ви препоръчва на други потребители, т.е. потенциални работодатели или бизнес партньори, колеги от сектора и т.н. Тази социална мрежа има алгоритъм, според който ако профилът ви е празен, той би излизал по-долу в списъка с резултати и обратно, ако е попълнен изцяло, ще бъде по-видим. Затова само да имате профил в LinkedIn не е достатъчно, трябва и да поработите върху цялостното си представяне там.

Къде се намирате
Задължително изберете към коя професионална индустрия/ниша принадлежите. Ако нямате достатъчно професионален опит и ви е трудно да определите "вашия" сектор, не се притеснявайте да напишете и нещо по-генерално като например Human Resources. Винаги можете да го коригирате в бъдеще, само не оставайте полето празно. Естествено гледайте това което сте написали, да има връзка с професионалното ви аплоа, т.е. в случай, че сте в началото на кариерата си, обвържете описанието с това, кеото сте учил или сектора, в който имате най-голям опит, този, в който бихте искали да се развивате.

Важно е да изберете и вашето местоположение. Достатъчно е поне държава, но е препоръчително да се посочи и град. Тази информация ще е от полза за всеки, който търси професионалнист от дадена географска ширина.

Какво работите
Отбележете името на сегашния си работодател и позиция, която заемате, като не забравяте да попълните и по-подробното описание. Препоръчително е да опишете накратко и компанията/организацията, за която работите, преди да влезете в детайли по самата позиция.

LinkedIn изисква да попълните поне две предишни позиции. Направете това в същия модел – представете организацията, а след това и професионалните си задължения. Ако сте млад и не можете да посочите повече предишни работни места, помислете дали не сте натрупали достатъчно опит в някоя от инициативите, с които сте се занимавали до сега. Всяка една позиция в ученическа, студентска, доброволческа организация или работа за неправителствения сектор, може да бъде описана и тук. И една препоръка - LinkedIn няма да изисква от вас трудови договори за доказване на истинност, но все пак посочвайте реални позиции, на които сте били поне няколко месеца. Стаж за половин месец например би седял доста несериозно в LinkedIn.

Моите качества и умения
Опише вашето образование до момента, както и допълнителните курсове, които сте изкарали (в графа Courses) и сертификатите, които сте получили (в графа Certificates).

LinkedIn изисква да посочите и минимум 3 професионални умения. Помислете с какво искате да бъдете запомнен и какво има връзка с кариерния път, който сте си избрали. Например "работа с финансови отчети" е умение, което почти всеки професионалист от корпоративния сектор е развил в една или друга степен. Но би било смислено да се посочи, ако сте финансист или счетоводител и би било много по-малко релевантно, ако сте оператор обаждания.

Кой съм аз
LinkedIn поощрява профилите, които имат снимка. Това помага да бъдете разпознати по-лесно от вашите стари или нови познати, с които сега се свързвате в социалната мрежа. А и както самия LinkedIn преди години изписваше за себе си – Network of Trusted Professionals. Сами можете да се досетите кой буди повече доверие, този със или този без снимка.

Мрежата от контакти
Ако имате по-малко от 50 контакта, LinkedIn смята, че нямате ниакакви връзки с корпоративния сектор. Добрата новина е, че със сигурност поне 50 от вашите познати вече се намират в тази мрежа. Изхождайки от факта, че регистрираните потребители от България вече са стотици хиляди, шансът да имате много повече познати дори е още по-голям. Пробвайте да намерите всички бивши съученици, колеги от предишни работи, колеги от университети, професинални контакти и близки и т.н. Дори и да не можете да намерите необходимите 50, винаги можете да добавите и непознати хора, които работят във вашия сектор или с които имате близки интереси. Разбира се не забравяйте да им напишете едно хубаво привествено съобщение впоследствие, в което да им благодарите за приетата покана.

Това са необходимите минимални условия, за да оптимизирате профила си в LinkedIn. Хубавото е, че ако се постараете да ги изпълните, шансовете ви за повече професионални контакти и възможности значително ще нарастнат. Според проучване на самата професионална мрежа те ще нарастнат близо 40 пъти. Затова не подценявайте алгоритмите й, а се възползвайте от тях максимално.
 

Иван Диков e сертифициран обучител по неформално образование и LinkedIn консултант. Автор е на образователно-развлекателното предаване EnterTraining. Има над 6 години опит в обученията за меки умения. Обучил е над 250 човека в България как да използват ефективно Linkedin, а уебинарите му на английски език са гледани от над хиляда души.

На 28 юли той ще проведе безплатен уебинар за използването на LinkedIn по ефективен начин. Обучението се организира по повод осмото издание на кариерния форум за българи с опит и образование в чужбина "Кариера в България. Защо не?", на който "Кариери" е медиен партньор. Регистрация за уебинара можете да направите тук
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, мениджмънта и кариерното развитие, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly