Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

По дългия път до върха

Красимир Колев избра аутсорсинга пред кариера в европейските институции
Share Tweet Share
Снимка

Красимир Колев е един от десетте финалисти в конкурса Next Generation 2016.

 Фотограф: Цветелина Белутова

Тази седмица ви представяме кариерния път на още един от десетте финалисти в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2016 - Красимир Колев. Той е старши мениджър "Преход и трансформации" в компанията за изнесени услуги TELUS International Europe. Екипът му отговаря за интегрирането на нови клиенти в организацията. Прекарал е цялата си кариера във фирмата, където започва работа в края на 2005 г. като студент. Преминава през различни позиции, сред които ръководител на екип и акаунт мениджър. Завършил е европеистика в Софийския университет. Чрез програмата "Еразъм" е специализирал в Германия. Завършил е Ловешката езикова гимназия.

Кой знае, при други обстоятелства Красимир Колев може би вече щеше да работи в Брюксел. Но съдбата решава друго и преди десет години студентът в първи курс европеистика попада в компанията за изнесени услуги "Колпойнт Ню Юръп". Останалото, както се твърди в познатото клише, е история. Колев прекарва цялата си досегашна кариера във фирмата и успява да премине през различни позиции, преди да стане старши мениджър "Трансформации" в TELUS International Europe (която е наследник на "Колпойнт Ню Юръп") и да работи с компании от цял свят. Което го нареди и сред финалистите в тазгодишния конкурс за млади бизнес лидери Next Generation 2016, организиран от "Кариери" и "Капитал" (вижте блиц интервюто с него тук).

Новите клиенти - при мен
Всъщност пълното наименование на сегашна му позиция е старши мениджър "Преход и трансформации" във фирмата. За незапознатите с аутсорсинг бизнеса тези думи не означават нищо, но Колев обяснява, че "преходът" се отнася до правилната интеграция и прехвърлянето на процесите на новите клиенти в организацията на TELUS International. "Трансформацията" пък е оптимизирането на процеси в самата компания. Тоест екипът на Колев отговаря за стартирането без сътресения на операциите на спечелените клиенти в началото на партньорството им с TELUS International.

Колев спокойно може да каже, че се е издигнал в йерархията на компанията, след като е тръгнал от най-ниското стъпало. Когато през есента на 2005 постъпва в "Колпойнт Ню Юръп", е записан като 25-ият служител на фирмата (днес в офисите в София и Пловдив работят над 2200 души и общо 3000 заедно с Румъния). След като е приет в Софийския университет, той търси работа с гъвкаво работно време и така започва като телеагент или оператор, тоест служител в кол-център. Като възпитаник на Ловешката езикова гимназия работи с немски и английски. Преминава през няколко позиции, сред които ръководител на екип и акаунт мениджър, а в сегашния си отдел е от от 2009 г.

"Компанията ми даде целия професионален опит досега. Имах възможността да работя с прекрасни хора и за голямо щастие много от тях все още са тук. Научи ме на бизнес, как човек трябва да гледа на своята работа, да има самодисциплина и да преследва поставените цели", казва младият мениджър. Той уточнява, че за оставането му в TELUS International е допринесло и многообразието. След като по време на следването се завръща от програмата "Еразъм", в компанията му предлагат да продължи в сегашния отдел, което е определящо.

Добрият партньор
Именно многообразието е част от всекидневието на Колев днес. Като "посредник" при интегрирането на новите клиенти в организацията на TELUS International работата на Колев е изключително динамична. Работи с всички бизнес вертикали - телекомуникации, IT аутсорсинг, е-търговия, гейминг поддръжка, туризъм и др. Естествено, има любими - телекоми и финансови услуги, но допълва, че от всички научава по нещо ново. Например работата с гейминг компании е съвсем различна и според него носи съвсем друг заряд, защото начинът им на работа е различен. За всички тези клиенти решенията винаги са различни и е предизвикателство постоянно да се предлагат подобрения в процесите. Но пък Колев уточнява, че именно с това TELUS International може да предложи добавена стойност на партньорите си, а да не е просто аутсорсинг компания, тъй като постоянно комуникира с потребителите им и знае какво търсят и искат.

Снимка

Днес чуждият език дава добре платена работа веднага след училище, казва Колев.

 Фотограф: Цветелина Белутова



Растежът с новия собственик
"Колпойнт Ню Юръп" беше придобита преди четири години от канадския гигант TELUS International. Компанията се преименува на TELUS International Europe (регистрираното българско дружество продължава да се казва "Колпойнт Ню Юръп") и вече управлява европейския бизнес на новия собственик, като за нея работят над 3000 души, от които над 2000 са в България. Идването на толкова голям играч донесе много нови клиенти на фирмата, което се вижда и от приходите й - за 2015 г. оборотът е скочил с 69% до 54 млн. лв.

"Навлизането на TELUS International ни донесе невероятен растеж. Покрай сделката спечелихме много нови клиенти с различни бизнес модели, успяхме да стъпим в ITO сферата (IT аутсорсинг). На мен лично ми даде възможността да си партнирам с хора от най-различни култури - едно е да работиш с хора от САЩ, друго от Латинска Америка, трето - от Филипините", твърди Колев. Да бъдеш част от глобална корпорация, естествено носи и своите предизвикателства. За някои клиенти отделът му стартира операции само от Европа, за други - в няколко географии. В тези случаи работят с глобалния екип на групата, който е пръснат по целия свят. "В чисто професионален план не си представях в началото, че ще е толкова голямо предизвикателство да се работи в глобален процес - изключително трудно е да убедиш през телефона някого на 12 000 км в своята позиция", смята Колев.

Мениджърът очаква служителите на TELUS International в Европа след време да надхвърлят 10 000 души. За постигането на тази цел роля ще изиграе и развитието на сектора за изнесени услуги в България. В момента в него са заети над 40 хиляди души (заедно с IT аутсорсинга) и продължава да расте, като общите приходи на българските дружества са над 2 млрд. лв. Очакванията са работещите в сектора да нараснат до 60 000 до 2020 г.

"В България аутсорсинг индустрията помогна да капитализираме ученето на чужди езици. Вероятно на всеки от нас родителите са казвали "учи чужд език, за да успееш" и докато преди 15 години това беше свързано основно със следване в чужбина, сега можеш с чужд език да започнеш да работиш веднага след училище със заплата, която е доста над средната и да имаш възможност за развитие", казва Колев. Той обаче предупреждава, че основната заплаха за сектора не е толкова възможността някои от западните компании да се изнесат към по-евтина дестинация, а огромният недостиг на хора в индустрията. По тази причина компаниите в сектора отварят все повече центрове в градове извън София. През пролетта TELUS International Europe откри новия си офис в Пловдив, в който служителите до края на годината трябва да достигнат 500 души.

Макар и сега да работи в сфера, която не отговаря точно на университетското му образование, Колев продължава да е голям поддръжник на европейската идея. И според него възходът на аутсорсинг сектора в България щеше да е далеч по-труден без членството на България в ЕС. Брюксел може би загуби перспективен експерт, но за сметка на това секторът за изнесени услуги в България спечели много добър млад мениджър.
Трудното решение
Прекратяване на проект
Както всеки друг мениджър, Красимир Колев също се е сблъсквал със сложни ситуации. "Трудно решение в кариерата ми беше един от моментите, когато през 2008-2009 г. трябваше да прекратим съществуваща програма. За възрастта ми тогава беше изключително трудно чисто човешки да се изправя пред толкова много хора и да им обясня какви са причините", спомня си младият мениджър. И допълва, че си дава сметка за помощта, която е получавал. "В момента от позицията на времето оценявам как хората, с които работя, са ми помагали да преодоляваме заедно всички трудни и кризисни ситуации, които в някакъв момент са изглеждали безпътни", коментира Колев.

Досега в поредицата с кариерни истории на финалистите в Next Generation 2016 ви представихме:
- големия победител Светла Пармакова, ръководител на отдел "Управление на обезпеченията" в Райфайзенбанк
- първия подгласник Антон Петров, мениджър "Верига на доставките" в софийския клон на швейцарската "Райхле и Де Масари"
- третия финалист Иван Такев, главен информационен директор в спедиторската компания "Гопет транс"
- Георги Сердаров, създател и мениджър на системата за ресторантьорски резервации Rezzo.bg

- Димитър Каданов, изпълнителен директор на софтуернаta компания OneBit Software.
- Даниел Бундаржиев, оперативен мениджър на MegaMall в столичния квартал "Люлин"
- Иван Александров, собственик и основател на онлайн супермаркета eBag и дигитална агенция WhatIf
- Калин Георгиев - зам.-декан на Факултета по математика и информатика към Софийския университет, както и основател на софтуерната компания "Астеа солушънс"


През следващите седмици очаквайте и новите Next Generation кариерни истории, а тази е ред на Красимир Колев -
старши мениджър "Преход и трансформации" в компанията за изнесени услуги TELUS International Europe.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:
© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly