Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

На планина с колеги

В "КонтурГлобал Марица-изток 3" организират нестандартен тиймбилдинг за служителите си, за да насочат вниманието им към устойчивия начин на живот и работа
Share Tweet Share
Снимка

Нестандартният тиймбилдинг се провежда през есента на 2015 г. в продължение на два дена под надслов "Ние консумираме, работим и живеем отговорно" и включва поредица от образователни, физически, земеделски и забавни активности, насочени към служителите.

["КонтурГлобал Марица-изток 3"] 

Казват, че апетитът идва с яденето. А какво би станало, ако приложим тази максима и на работното място, сред колегите в офиса? Това е отправната точка, от която тръгват в енергийната компания "КонтурГлобал Марица-изток 3" (КГМИ3) при реализацията на иновативен тиймбилдинг, чиято цел е не само да сближи служителите, но и да им представи социалната ангажираност на работодателя и да им внуши колко е важно да работим и живеем устойчиво и целесъобразно.

Мероприятието се провежда през есента на 2015 г. в продължение на два дена под надслов "Ние консумираме, работим и живеем отговорно" като част от колективния проект "Отговорен избор" на Глобалния договор на ООН в България и включва поредица от образователни, физически, земеделски и забавни дейности. А по думите на Таня Дикова, личен асистент на главния изпълнителен директор на компанията и един от инициаторите на идеята, най-голямото предизвикателство при осъществяването му е било творческите задачи да бъдат поднесени по достъпен, практичен и възможно най-реалистичен начин, така че да се избегнат скептичните реакции от страна на участниците. Успяват ли да го постигнат и как? Нека да проследим.

В началото бе храната
Повечето от предвидените дейности в рамките на нестандартния тиймбилдинг се провеждат в зелената биоферма "Моравско село", близо до Банско. От самото начало храната заема централно място в него, не само защото ни сближава ежедневно и на работа, и вкъщи, но и понеже хората започват да обръщат все по-голямо внимание на качеството и произхода й, коментира Димитър Богданов, бивш ръководител на отдел "Комуникации и устойчиво развитие" в КГМИ3. "Нашите офис кухни и кафенета отразяват това, че храната сближава хората – често сме склонни да се храним заедно и говорим много за храната, обсъждаме съставките, манията по безглутеновите храни и се шегуваме един с друг по повод хранителните ни навици", споделя той.

За да разчупят атмосферата и да предразположат участниците за предстоящите задачи, на вечерята след пристигането в Банско организаторите им раздават комплект от специално създадени за целта картички. Всяка от тях отразява по остроумен начин различните профили служители според начина им на хранене - идея, вдъхновена от статия, публикувана на сайта на Karieri.bg. Задачата е всеки да прочете картичките и да определи към кой от типажите принадлежи. "Така, докато се забавлявахме, направихме "пицата", т.е. кръговата диаграма на компанията, която се оказа, че се състои от 20 любители на готвената храна, 15 фенове на сандвичите, а най-многобройната група беше на здравословно хранещите се", спомня си Дикова.

Снимка

Картичките с типовете служители според начина им на хранене в офиса, вдъхновени от текст на karieri.bg

["КонтурГлобал Марица-изток 3"] 



Направи си лютеница
На следващия ден същинският тиймбилдинг започва с екоприключение. Колегите се впускат в опознаване на застрашени от изчезване видове като брадат лешояд, рис и лебед. Целта е да осъзнаят значението на разумното използване на ресурсите, като поемат ролята на "инженери на природата" както в работата, така и в личния си живот, пояснява Богданов. След това получават задачата да произведат домашна лютеница, сирене, пикантно сладко, прясно масло, туршия и кисело зеле, както и да се запознаят с основни техники в градинарството. "По този начин целяхме да им обърнем внимание върху използването на суровините и приготвянето на храна по устойчив начин", коментира Дикова.

В края на деня екипите трябва да разрешат логическа биофермерска задача – как да оцелеят само с 5 акра земя на човек по екологичен начин. "Симулацията стимулира инженерния капацитет на екипа, 60% от който са инженери, и ги провокира да намерят ефективни начини за отговорно съществуване", казва Дикова. А след тиймбилдинга колегите получават като сувенир за вкъщи рециклирана крушка-вазичка и семенца за цветя заедно с напътствия как да ги засадят и отглеждат у дома или в офиса, отпечатани на рециклирана хартия. Но в крайна сметка най-добрият резултат и най-ценният подарък от събитието са, че участниците се прибират от Банско не само по-ангажирани и сплотени като екип, но и по-осъзнати и отговорни към околната среда, убедени са Таня и Димитър. Впоследствие идеята за инициативата е споделена с всичките над 2000 служители на "КонтурГлобал" по цял свят през корпоративната й онлайн платформа Yammer. И така нищо чудно скоро да бъде реализирана и в някои от офисите на компанията извън България.

*Текстът е част от специалното издание на "Кариери" HR & Management Innovations.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly