Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Развивайте младите специалисти и мениджъри

Продължава търсенето на специалисти в центровете за изнесени услуги, информационните технологии и инженеринга; все по-често се откриват работни места за търговци
Share Tweet Share
Снимка

[flickr (CC)] 

Кои ще са най-важните HR тенденции през 2017 г.? Кои ще са търсените професии и умения? Какво се променя в областта на управлението на екипите? Какво да направите, за да имате успешна кариера през новата година? Допитахме се до HR специалисти от водещи компании за подбор на персонал. Отговорите им ще публикуваме в поредица от текстове на Karieri.bg всеки вторник, както и в HR колонката на "Кариери" във в. "Капитал Daily" всяка сряда.

Миналата седмица ви представихме коментара на Надя Василева, управляващ директор на "ManpowerGroup България". Тази седмица продължаваме с анализите на Ирена Жотева, управляващ съдружник на "Хил Интернешънъл България", и Николай Ракъджиев, консултант в компанията (по-долу), както и с прогнозите на Дарина Пенева, изпълнителен директор на "Стантън Чейс интернешънъл България".

Най-важната HR тенденция за 2017 г.:
Работодателите се състезават помежду си
Привличането и задържането на персонал ще останат водещи приоритети в управлението на човешките ресурси. В определени отрасли и на определени равнища в организациите се срещат значителни затруднения в идентифицирането на подходящи кадри. Вече и самите специалисти съзнават факта, че са търсени, и съответно заявяват високи изисквания към потенциалния работодател. Ключова е ролята на последния да задържи веднъж привлечения талант – дали чрез развитие в компанията или чрез други стимули, работодателите се състезават помежду си. Напоследък се забелязва и тенденция на ускоряване на процеса до отправяне на предложение за започване на работа, дори в случаи, когато за съответната позиция няма достатъчно на брой кандидати. Изпускането на силна кандидатура е излишен лукс, налагащ по-бързо вземане на решения и поемане на рискове.

Подборът:
Работодателска марка може да се изгражда и чрез обявите за работа
Каналите и подходите си остават добре познатите, като отчитаме, че към директен подбор вече се прибягва и при недотам високи позиции. Любопитна тенденция наблюдаваме в медийното търсене – работодателите третират публикуването на обяви като начин за изграждане и подобряване на работодателската марка. Този похват е по-често използван от компаниите, които имат по-масови кампании и голям брой отворени позиции. Препоръчваме го и на организации, които по-рядко назначават хора – това е добър повод на напомнят за себе си.

Какво се търси:
Специалисти за центрове за изнесени услуги, ИТ, инженери
Продължава търсенето на специалисти в центровете за изнесени услуги, информационните технологии и инженеринга (особено инженери по електроника в производства на компоненти за автомобилната индустрия – както процесни, така и дизайн инженери). Все по-често се откриват работни места за търговци (включително на такива с добра техническа подготовка) и специалисти по маркетинг (особено що се отнася до износ). Забелязваме, че колегите срещат трудности в набирането на квалифицирани работници за извършване на производствени и логистични дейности.

Управлението на хора:
Повече отговорности за средните мениджъри и експертите
От икономическа гледна точка политическата обстановка неминуемо дава отражение върху целеполагането на бизнеса, който ще съобрази немалка част от решенията си с предстоящите промени. Компаниите, чиято дейност зависи от реализирането на проекти и/или външно финансиране, ще бъдат повлияни от тези събития и не е изключено да преосмислят приоритетите си в движение, което да рефлектира и върху стила на управление на хора. Ако се абстрахираме от тези обстоятелства, тенденцията е средните мениджъри и експертите да бъдат овластявани да вземат повече и по-значими решения в рамките на проектите, които управляват и изпълняват.

Пред мениджмънта се откриват разнообразни предизвикателства, породени от активното навлизане на поколението Z на пазара на труда. От друга страна, поколението Y излъчва все повече ръководни кадри, които невинаги са дозрели житейски, за да се справят с управлението на хора и процеси в динамично развиващи се условия. Необходимо е да планираме вътрешни инициативи, с които да подпомагаме младите специалисти и мениджъри по посока на работа в екип и ефективно функциониране в организациите.

Съвет за по-успешна кариера:
Не рушете мостове
Когато търсим професионална промяна, е добре да анализираме досегашните си поведения и връзки. Нека не забравяме, че светът е малък, а българският пазар – още повече, така че неизбежно рано или късно се "сблъскваме" отново с добре познати ни хора (бивши колеги), които може да осуетят плановете ни за присъединяване към определена компания или да превърнат престоя ни в нея в изпитание. Репутацията се гради с години, но се руши бързо, така че следва да бъдем по-внимателни и отговорни към името си.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:
© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly