Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Не само контактите с университетите, но и с училищата стават все по-важни за работодателите

Компетенциите, които ще се търсят – отвореност към новостите, екипност, проактивност, готовност за поемане на отговорност, страст в работата, желание за учене и себедоказване, предприемчивост
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Кои ще са най-важните HR тенденции през 2017 г.? Кои ще са търсените професии и умения? Какво се променя в областта на управлението на екипите? Какво да направите, за да имате успешна кариера през новата година? Допитахме се до HR специалисти от водещи компании за подбор на персонал. Отговорите им ще публикуваме в поредица от текстове на Karieri.bg всеки вторник, както и в HR колонката на "Кариери" във в. "Капитал Daily" всяка сряда.

Миналата седмица ви представихме коментара на Надя Василева, управляващ директор на "ManpowerGroup България". Тази седмица продължаваме с прогнозите на Дарина Пенева, изпълнителен директор на "Стантън Чейс интернешънъл България" (по-долу), както и с тези на Ирена Жотева, управляващ съдружник на "Хил Интернешънъл България", и Николай Ракъджиев, консултант в компанията, които можете да прочетете тук.

Най-важната тенденция през 2017 г.:
Задържането на талантите и изграждането на работодателската марка
Tоп приоритет за компаниите през 2017 г. ще са идентифициране и задържане на талантите в организацията и изграждането на познаваема и позитивна работодателска марка. На фона на "прегряващия" пазар и дефицита на подготвени специалисти тези фактори ще имат ключово значение за постигане на бизнес целите. Според мен все повече компании ще се ориентират да наемат и чужденци.

Подборът:
Работодателите се насочват към университетите и училищата
Въпреки нарастващото влияние на социалните мрежи като LinkedIn, Xing, дори Facebook в подбора на професионалисти считам, че традиционните методи като търсене с обяви и препоръки от служители ще запазят значимостта си. За високите мениджърски позиции работодателите ще продължат да използват агенции за директно търсене. Нараства и значението на канала нетуъркинг. Тенденциите да се работи с университетите се засилват, като все повече компании се насочват към работа и с гимназии, и със специализирани професионални училища.

Търсени знания, умения и професии:
И характерът на кандидата не е за подценяване
Без значение за каква позиция работодателите ще наемат професионалисти, водещите компетенции и нагласи, които се търсят, ще са – отвореност към новостите, екипност, проактивност, готовност за поемане на отговорност, страст в работата, желание за учене и себедоказване, предприемчивост. Секторите, които ще наемат най-много специалисти, традиционно са ИТ, аутсорсинг, производство, фирми и дейности, свързани със селското стопанство. Все повече компании търсят експерти и професионалисти в областите: Big data, дигитален маркетинг и продажби, ИТ сигурност, business intelligence, project management, lean management, иновации.

Управлението на хора:
Резултатите, а не физическото присъствие в офиса имат значение
Все по-актуална става темата за управление на очакванията на различните поколения, както и различните очаквания относно работна среда, работно време, значение на лични и професионални приоритети. Компаниите са все повече ориентирани да мерят представянето и резултатите, а не само физическото присъствие "8 часа в офиса". Прилагат се все по-разнообразни схеми на наемане и възнаграждения, например – гъвкаво работно време дори и за типичните офис позиции. Нараства броят на компаниите, които предоставят опцията "работа от дома", споделено работно място с други колеги. Има тенденции за предоставяне на възможности за избор на социални придобивки според политиката на компанията, а не традиционното налагане на еднакви за всички служители, без отчитане на тяхната индивидуалност и интереси.

Съвет за успешна кариера:
Промяната да не е на всяка цена
При търсене на нови възможности най-важно е човек да прецени каква цел иска да постигне с промяната, т.е. промяната да не е на всяка цена. Важно е хората да си изградят собствената стратегия, чрез която ще търсят промяната, и да са активни в прилагането й. Да си направят възможно най-обективна самооценка - кои са силните им страни, областите, които искат да подобрят, вътрешните си мотиватори и драйвъри, ценностите, които са основополагащи за тях, работата, която им харесва да вършат. Ако успеят да намерят позиция и компания, максимално отговарящи на тези потребности, ефектът ще е дългосрочен и удовлетворителен, защото няма нищо по-хубаво от това да бъдеш себе си и да работиш това, което ти харесва. И резултатите могат да надхвърлят очакванията и на двете страни.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:
© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly