Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Да отказваш поръчки по време на криза

Големият интерес към услугите ни изпревари развитието на компанията
Share Tweet Share
Снимка

Ивайло Христов: "Изграждаме собствена база данни с позитивна информация за потенциални служители."

 Фотограф: Надежда Чипева

В началото на 2010 г. бяхме обявени от Facebook за единствената компания - партньор за скандинавския пазар, и една от деветте организации, препоръчани официално от ръководството на социалната мрежа в Европа. Това се случи малко след като бяхме преодолели първоначалните затруднения на стартираща компания и бяхме натрупали добро портфолио с няколко големи корпоративни клиента. Непосредствено след признанието от Facebook броят на поръчките рязко скочи. Получавахме заявки, които многократно надвишаваха възможностите ни към онзи момент.

По принцип можехме да поемем всички поръчки, но за целта трябваше да пожертваме качеството. Ето защо този вариант за изход от положението веднага отпадна. Друга възможност беше да се опитаме бързо да наемем още много хора. Отхвърлихме обаче и този подход, защото осъзнахме, че дори и да намерим качествени специалисти, няма да сме в състояние да управляваме достатъчно добре толкова бързо разрастване на компанията. Все още нямахме подготвени мениджъри и фирмата не беше готова за подобно разширяване. За да се справим със ситуацията, започнахме да работим с подизпълнители, но те не се справяха с работата. Програмирането за Facebook изисква специфични умения, които те явно не притежаваха.

Трябваше да изберем дали да върнем някои клиенти, или да направим компромис с качеството и да заложим на бързите приходи. Решихме да отказваме поръчките, с които нямаме ресурс да се справим, а това бяха около половината от всички. При това в разгара на финансово-икономическата криза, когато другите компании се чудеха как да оцеляват и да намират нови клиенти.

Решението ни беше насочено към бъдещето, а не към краткосрочна печалба. За нас бяха важни дългосрочните ни цели, а именно да изградим име на добър партньор, на когото може да се има доверие и който няма да измени на принципите си, за да си спечели още няколко поръчки. Всеки друг избор като недобре управляван растеж, работа с ненадеждни подизпълнители или натиск върху сегашните ни служители щеше да повлияе негативно на развитието ни в перспектива.

Доволен съм, че взехме това решение. Така изградихме силно портфолио, довериха ни се още по–големи международни компании и запазихме служителите си мотивирани. 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly