Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Трудното решение: Минимална загуба

Продадохме поевтиняла стока, вместо рисковано да изчакаме да поскъпне отново
Share Tweet Share
Снимка

Агоп Дюлгерян: "Най-важното за един добър продавач е да има сделки с дългосрочна повтаряемост."

 Фотограф: Цветелина Белутова

Едно от трудните решения, които ми се е налагало да взимам неведнъж, е да продаваме на загуба. Цените на стоките, с които търгуваме, се променят бързо, а в много от случаите - в наш ущърб.

Последният такъв случай беше преди около един месец. Бяхме закупили 100 много скъпи фотоапарата - 1600 евро единият. Тази цена беше много изгодна за нас. Добавяйки малък процент търговска надбавка (между 2% и 5% максимум), успяхме да продадем половината. Точно тогава от производителя пристигна съобщение за официално понижение на цената с 80 евро. Тоест нашата стока вече струваше по 1520 евро, въпреки че ние бяхме платили за нея по 1600 евро.

Във всички подобни случаи целта ни винаги е да минимизираме загубата. Затова въпросът е дали да продадем днес с примерно 10% загуба или пък да изчакаме. Ако изчакаме обаче, има риск цената да продължи да пада, тоест загубата ни да се увеличава.

В конкретния случай бяхме изправени пред избор - да продадем стоката на момента и да загубим 80 евро на бройка или да изчакаме с надеждата, че след един месец търсенето на такива фотоапарати ще се увеличи и цената ще се възстанови.

Решихме да се отървем от стоката, защото нямаше никакви индикации, а още по-малко гаранции, че цената ще се върне обратно. Затова преценихме, че е по-добре да развържем тези ресурси, които бяхме инвестирали във фотоапаратите, и да ги вложим наново в нещо, от което можем да спечелим.

Така и постъпихме. В крайна сметка изгубихме около 4 хил. евро от тази сделка. Но пък, продавайки фотоапаратите, събрахме достатъчен ресурс, за да закупим нова стока, с която не само че компенсирахме загубата, но и спечелихме допълнително.

Понякога решението да продадем на загуба се оказва правилно, друг път - не. Имали сме други такива случаи с промяна в производствената цена, в които сме предпочитали да изчакаме и сме се оказвали прави. Така че в подобна ситуация няма едно-единствено решение, което винаги да е вярното. Всеки път трябва да се преценява конкретно. Решението зависи от състоянието на пазара, цените и колко стока са пуснали производителите по магазините. 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly