Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Запазихме имиджа на интернет компания

Не послушахме външните консултанти, но това беше стратегически правилното решение
Share Tweet Share
Снимка

Теодор Захов

 Автор: Надежда Чипева

Теодор Захов, съосновател и изпълнителен директор на "Спектър Нет"

Разкажете за случай, в който е трябвало да вземете трудно решение.


След като "Спектър нет" изгради функционалността и възможностите да предлага пълен пакет телекомуникационни услуги, възникна въпросът дали имиджът на компанията трябва да бъде променен и разширен - да се свали акцентът от интернета и да се каже, че сме телеком, предлагащ комплексни услуги. Ръководството на фирмата изпадна в продължителна дискусия, търсейки верния отговор.

Каква беше целта ви?

Подобно позициониране имаше за цел да ни разграничи от малките интернет доставчици. Предимствата бяха очевидни: позиционираш се като фирма, която има портфолио, по-широко от интернетските услуги. Някои от нашите конкуренти вече бяха направили такъв ход. Външните консултанти ни съветваха и ние да постъпим по същия начин. Отне ни време, за да осъзнаем, че те правят моментна снимка на ситуацията, но, погледнато в перспектива от няколко години напред, предложението им е грешно.

Какво направихте?

Фирмата остана с акцент върху интернет. Взех това решение след сериозен анализ. Да, ние предлагаме и други услуги, но сме интернет компания. Алтернативен интернет телеком, бих казал - при нас всичко е IP базирано, модерно, разчитаме на нови технологии. Основният ми аргумент беше, че интернет изяжда всички останали комуникации. Те се препозиционират върху него. Върху IP протокол върви всичко - телефония, телевизия, интернет.

Какъв беше резултатът?

Първоначално решението беше прието с много резерви, но впоследствие беше потвърдено от пазара и от хората, с които работя.

Как бихте постъпили в друга подобна ситуация?

По същия начин, само че ще реагирам доста по-бързо. Причината да се позабавим беше, че трябваше да изберем между това, което изглеждаше най-добре за днешния ден, и другото, което ще осигури най-добро развитие в перспектива.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2016 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2016 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: SofiaEcho.com