Регистрация

Запазихме имиджа на интернет компания

Снимка

Теодор Захов

 Автор: Надежда Чипева

Теодор Захов, съосновател и изпълнителен директор на "Спектър Нет"

Разкажете за случай, в който е трябвало да вземете трудно решение.


След като "Спектър нет" изгради функционалността и възможностите да предлага пълен пакет телекомуникационни услуги, възникна въпросът дали имиджът на компанията трябва да бъде променен и разширен - да се свали акцентът от интернета и да се каже, че сме телеком, предлагащ комплексни услуги. Ръководството на фирмата изпадна в продължителна дискусия, търсейки верния отговор.

Каква беше целта ви?

Подобно позициониране имаше за цел да ни разграничи от малките интернет доставчици. Предимствата бяха очевидни: позиционираш се като фирма, която има портфолио, по-широко от интернетските услуги. Някои от нашите конкуренти вече бяха направили такъв ход. Външните консултанти ни съветваха и ние да постъпим по същия начин. Отне ни време, за да осъзнаем, че те правят моментна снимка на ситуацията, но, погледнато в перспектива от няколко години напред, предложението им е грешно.

Какво направихте?

Фирмата остана с акцент върху интернет. Взех това решение след сериозен анализ. Да, ние предлагаме и други услуги, но сме интернет компания. Алтернативен интернет телеком, бих казал - при нас всичко е IP базирано, модерно, разчитаме на нови технологии. Основният ми аргумент беше, че интернет изяжда всички останали комуникации. Те се препозиционират върху него. Върху IP протокол върви всичко - телефония, телевизия, интернет.

Какъв беше резултатът?

Първоначално решението беше прието с много резерви, но впоследствие беше потвърдено от пазара и от хората, с които работя.

Как бихте постъпили в друга подобна ситуация?

По същия начин, само че ще реагирам доста по-бързо. Причината да се позабавим беше, че трябваше да изберем между това, което изглеждаше най-добре за днешния ден, и другото, което ще осигури най-добро развитие в перспектива.

Кога и къде:
23 октомври 2014 г.
Sofia Event Center

www.capital.bg/hrmeetstech

Конференция HR Meets Tech

Фокус в програмата:
- Социалните медии и наемането на персонал
- Автоматизацията на подбора на персонал или кога машините ще избират хората
- Управление на знанието и обученията в дигиталния HR
- Управление на представянето на служителите
- Планиране на приемствеността

 
  • Печат
  • Изпращане
  • Споделяне
  • Twitter
  • Споделяне във Facebook Facebook

Реклама

Подбрани позиции

© 2003-2014 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2014 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: SofiaEcho.com