Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

"Лидл България"

"Лидл България"
Share Tweet Share
Снимка

 Автор: Lidl

ВСЕКИ ДЕСЕТИ СЛУЖИТЕЛ В ЛИДЛ БЪЛГАРИЯ ИМА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА РАЗВИТИЕ

Говорят цифрите
1, 4, 27, 100 000, 110. Това не са числа от лотария, а цифри, които говорят. Говорят за Lidl. Какво обаче се получава, ако ги дешифрираме? №1 в Европа, №4 в света, присъствие в над 27 държави, над 10 000 магазина и над 110 регионални центрове за дистрибуция в Европа. Ако насочим погледа си към България, цифрите придобиват следното изражение: 45 града, 85 магазина, 2 логистични центъра и над 2 300 служители. И всичко това само за 7 години – от навлизането на компанията на българския пазар у нас през 2010 година досега. За този период компанията успява да се утвърди като водеща на пазара, като ключов инвеститор, работодател и отговорен бизнес.
Формулата за успеха се крие в това да намериш успешния бизнес модел. В Лидл България той се изразява в предлаганото най-добро съотношение качество-цена. Именно то е в основата на постоянно нарастващия брой клиенти на веригата и се е превърнало в характерно предимство на марката. Затова въпросът "Качество или цена?" не съществува в Lidl, просто защото клиентът получава и двете. Добавяйки удобните локации, прегледната стокова подредба, добре селектирания асортимент и разнообразието от собствени марки, Лидл България се превръща в онзи модерен дискаунтър, който потребителите предпочитат.

Човешкият фактор
Зад всяка успешна компания, стои силата на нейния екип. Именно затова "Лидл България" не спира да инвестира в своите служители и да им предлага най-доброто. Първият пример в тази посока е трудовото възнаграждение. Към момента средната заплата в компанията е близо 1650 лв., което е най-високото в бранша. Успоредно с доброто възнаграждение вървят и добрите кариерни възможности. Всеки десети в компанията получава възможност за развитие хоризонтално или вертикално. Не един е примерът, в който служител, започнал като касиер-продавач, днес вече е управител на магазин или регионален мениджър с 4-5 магазина, които управлява.

Камъкът си тежи на мястото
Тази поговорка е особено актуална в "Лидл България". Историята на много от служителите в компанията е пример за това, че човек може да изгради успешна кариера тук, в България, близо до своето семейство и приятели, без да прави компромис с условията и възможностите, които получава. Затова политиката на "Лидл България" е да дава възможност на току-що завършили образованието си в Австрия и Германия български студенти да се върнат у дома и да започнат работа в нейната структура.
Българите в чужбина обаче не са единствената група, към която "Лидл България" насочва своето внимание. Компанията носи ясната отговорност, че бизнесът има ключова роля в подготовката и изграждането на бъдещите професионални кадри. Затова веригата има различни програми, насочени към младите хора в страната. Такава е 18-месечната платена стажантска програма за студенти, която дава изключително силен старт в кариерата. Участниците в програмата имат възможност за развитие до средно мениджърско ниво, като придобиват ценен опит в ключовите сфери, в които една търговска верига оперира. Друг такъв пример е практикантската програма, която дава шанс на ученици в последните години от своето образование да направят първи крачки в професионалното си развитие. Компанията е партньор и на дуалното образование, благодарение на което гимназистите едновременно изучават теорията по дадена професия и практикуват наученото в сферата на бизнеса.

Отговорността като политика
Бернард Баруч казва, че повечето от успешните хора, които познава, са тези, които повече слушат, отколкото говорят. Затова в "Лидл България" обичат да слушат. И клиентите, и партньорите, и най-вече служителите си. Изключително много компанията държи на откритата и достъпна комуникация, както и на даването на добър личен пример от страна на ръководните кадри. Търговската верига има и ръководна харта за поведение, която ежедневно прилага на практика. Защото осъзнава, че отговорността, честността и взаимното доверие са онези ключови фактори, които изграждат ангажираността и лоялността на служителите.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2017 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2017 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly