С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Студентите от Американския университет решават реални бизнес казуси

Американският университет в България си сътрудничи както с утвърдени мултинационални компании, така и със стартиращи бизнес начинания.
Share Tweet Share
Снимка

[АУБ] 

"Капитал Кариери" и Karieri.bg стартират кампания за модернизиране на висшето образование за нуждите на бизнеса чрез платформа за дискусии, предложения и действия в "Капитал" и karieri.bg.

Целта на проекта е да даде ясна посока на необходимите промени, като осъществи широка кампания за популяризирането им, както и влияние върху взимащите решения за реалното им прилагане. Платформата ще популяризира също и добри практики на партньорство между бизнеса и висшите учебни заведения.

В рамките на проекта ще търсим обратна връзка от държавните структури, както и ще проследяваме тяхната реакция и изпълнението на поетите ангажименти. Изпращайте вашите предложения или примери за добри практики на партньорство между бизнеса и образованието на karieri@karieri.bg.

Американският университет в България си сътрудничи както с утвърдени мултинационални компании, така и със стартиращи бизнес начинания. Тези съвместни проекти са неразделна част от нашите академични курсове и задължителен елемент от обучението, което се предлага в АУБ.

Център за професионална и академична реализация

Центърът за професионална и академична реализация е създаден през 1994 г. и е първият по рода си в България. Член е на Американската национална асоциация на университети и работодатели. Целта му е да обучава студенти и възпитаници на АУБ в процеса на намиране на работа, да им дава най-нова информация и ресурси за работния пазар и тенденциите в заетостта, както и да ги подготвя за прехода към кариера.

Всяка година Центърът организира панаири на кариерното развитие, които дават възможност за среща на работодатели, студенти и завършили АУБ. Тези събития улесняват компаниите в процеса на набиране кандидати за работа, представят на студентите възможностите за стаж и работа през лятото и им дават възможност за директни интервюта.

Стажантската програма

Центърът за професионална реализация стартира своята програма за стаж още през 1994 година. До момента има близо двадесетгодишна история в създаването на такива програми и е безспорен пионер в страната, както и в регионален мащаб. От създаването й до сега, регистрираните за академичен кредит стажантства в АУБ надхвърлят 1000. Целта на стажа е прилагане на придобитите знания в професионалната среда на компании и организации, където студентите ще получат солидна подготовка.

Партньорство с Google

АУБ е първият и единствен партньор на университетската програма на Google в България. Чрез нея студентите могат да се запознаят с културата и философията на компанията, както и да научат повече за позициите, които се предлагат в момента. На специално организирани уъркшопи младите хора получават информация за свободни  работни места, какви умения трябва да притежават кандидатите за работа, както и какво означава да си част от екипа на мултинационална компания.

Конференция StartUp

Конференцията StartUP e ежегоден форум, който среща на едно място предприемачи, инвеститори, студенти и млади хора, които искат да стартират собствен бизнес. Целта му е да пробуди предприемачески дух у младите хора в България и да им покаже как да превърнат своите идеи в успешен бизнес. Програмата на конференцията цели да запознае студентите със стъпките, които трябва да предприеме един стартиращ бизнес и възможностите, които ни предлага бизнес средата в България. 

Програма по предприемачество

Програмата по предприемачество на Американския университет в България е базирана на методиката на Startup Program на Джуниър Ачийвмънт и с подкрепата на Ситибанк България. Програмата е базирана на реален бизнес опит и дава възможност на студенти да приложат на практика наученото в час, както и да тестват своите бизнес идеи.

Работа по реални казуси

Благодарение на активното сътрудничество с двата водещи акселератора в България (Eleven и Launchhub), както и с възпитаниците на АУБ, в момента работим със стартъп компании по проекти, фокусирани върху предизвикателства, пред които са изправени компаниите в днешната бизнес среда.

HireHive е нова по-пазарно ориентирана платформа, която улеснява процеса на наемане на кадри и спомага работата на HR специалистите. Екипи от студенти на АУБ работят по три различни задачи за HireHive: анализ на конкурентите и индустриите, маркетинг план за крайния потребител, както и Google Adwords кампания.

Join the Players е млада и иновативна компания, предлагаща дигитален запис на футболни мачове между аматьори в реално време. Нашите студенти започнаха работа върху маркетингово проучване, стратегия за популяризиране в световен мащаб, както и маркетингова стратегия за навлизане на пазара.

DEED е друго иновативно онлайн решение, целящо да подобри ангажираността на служителите в организациите, чрез забавни и интерактивни предизвикателства. Студентите на АУБ помагат за тестване, проверка и оценка на ефективността на платформата, както и за създаване на маркетинг план.

Сътрудничим си и с EdgarTells, платформа за създаване на кратки истории, използваща ограничен брой изображения и малко текст. Наши студенти експериментират с платформата за различна бизнес употреба и използват получените резултати за образователни цели. EdgarTells е и в центъра на проект за маркетингово проучване, върху който работят няколко екипа от студенти.

Наши студенти правят проучване сред потребители на ZEAZOO, за да сформират детайлен потребителски профил и да изследват поведението и мотивацията на купувачите. В същото време, има екип, който прави анализ на пазара и изследва възможностите за пробиване и на чужди пазари, въз основа на маркетингово проучване.

Този семестър, само в академично направление "Бизнес", работим с повече от десет компании върху различни проекти, чиято цел е да предостави на студентите възможност да работят по казуси от реалния бизнес свят.

Университетът отблизо

Американският университет в България е създаден през 1991 г. по инициатива на българското и американското правителство и за кратката си история се наложи като уважавана институция не само в България, а и в цяла Европа.

АУБ следва модела на традиционните американски университети, предлагащи образование в американски стил liberal arts.

Студентът сам планира програмата си, според своите интереси и таланти, може да взема различни курсове първите две години, за да определи едва след това каква специалност иска да завърши, или пък да реши, че иска да учи две едновременно.

Може да се включи към клубове по интереси, чиято бройка в момента надхвърля 40. Може да продуцира или да участва в мюзикъл, да се включи в организацията на конференцията TEDxAUBG,  да се кандидатира за президент или сенатор на Студентското правителство, да играе шах, или да създава роботи. Всяка една от тези дейности в комбинация с интерактивния образователен процес, подготвя студентите за успешен старт след дипломирането. 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly