С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пропуски в анализите на информацията спъват висшето образование в ЕС

Изводът е от публикуван през седмицата доклад на мрежата "Евридика".
Share Tweet Share
Снимка

[freeimages.com] 

Държавите не използват достатъчно събираната от тях информация за висшето образование, за да подобряват своите университети и възможностите, които предлагат на студентите. Изводът е от публикуван през седмицата доклад на мрежата "Евридика".

В проучването "Модернизиране на висшето образование в Европа: достъп, задържане на студентите и пригодност за заетост" се разглежда какво правят правителствата и висшите учебни заведения за разширяване на достъпа до висше образование, за увеличаване на броя на студентите, които завършват своето образование (задържане на студентите), и за ориентиране на студентите относно навлизането на пазара на труда (пригодност за заетост).

В изследването са включени над 30 страни — всички държави от ЕС (с изключение на Люксембург и Нидерландия) плюс Исландия, Лихтенщайн, Черна гора, Норвегия и Турция.

"В системата на висшето образование трябва да се направи повече за преодоляване на слабостите — например искаме да насърчим по-голямо многообразие сред студентската общност. Университетите трябва да привличат повече студенти в неравностойно положение, особено хора от семейства с ниски доходи, хора с увреждания, мигранти или хора с различен етнически произход. Освен да ни вдъхновят да постигнем по-голямо многообразие подходящите данни могат да ни помогнат да оценяваме по-добре въздействието на нашите политики и да променяме курса, когато е необходимо.При вземането на решения трябва да използваме по-активно данните и обратната връзка", заяви Андрула Василиу, комисар по въпросите на образованието, културата, многоезичието и младежта.

Още изводи

Въпреки че много страни събират информация за своите студенти, анализът на данните често не е свързан с конкретни цели (например осигуряване на достъп до висше образование за студентите в неравностойно положение) и много страни не са наясно дали многообразието сред студентската общност се увеличава.

Много малко страни (Белгия (Фландрия), Ирландия, Франция, Литва, Малта, Финландия и Обединеното кралство (Шотландия) са определили цели за подобряване на достъпа до висше образование за хора от по-слабо представени групи, например за хора от семейства с ниски доходи.

В около половината от европейските системи за висше образование са включени програми за хора, които не идват директно от системата на средното образование (Белгия, Чешката република, Дания, Германия, Ирландия, Франция, Австрия, Полша, Португалия, Словения, Швеция, Словакия, Обединеното кралство, Исландия и Хърватия), и вече придобити знания се признават чрез образователни кредити (също и в Испания, Италия, Лихтенщайн, Финландия и Норвегия). Забелязва се ясно географско разделение по отношение на мерките за разширяване на достъпа до висше образование — тези страни са предимно в Северна и Западна Европа.

Слаб анализ

Значителен брой страни не изчисляват систематично дела на завършилите или напусналите преждевременно студенти. Сред тях са и страни, които имат политики относно задържането на студентите и завършването на образованието, но очевидно не разполагат с основни данни, за да анализират резултатите от тези политики.

В повечето страни висшите учебни заведения трябва да предоставят информация относно пригодността за заетост (например равнище на заетост сред завършилите студенти; как развиват уменията, от които завършилите студенти се нуждаят, за да намерят работа) с цел осигуряване на качеството. Същевременно тази информация рядко се използва при изготвянето на политики за висшето образование.

Повече можете да видите тук.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly