"Успешният бизнес лидер е човек, който трябва да има широки компетенции, да е ренесансова личност", казва съсобственикът на "Ред девъл кетеринг" Александър Ковачев, който ще бъде и член на журито на конкурса на "Капитал" и "Кариери" Next Generation
"Искате ли да се включите в един експеримент", пита Александър и подава по едно червено хапче на екипа ни.
Няма как човек да не се сети за онази култова сцена от "Матрицата". В нея Нео трябва да избере между синьото и червеното хапче, които Морфей му подава, и да реши дали предпочита да живее в света на илюзията или в реалността. В случая обаче хапчето е само едно и по-скоро очаквам, че ефектът му ще е като на бонбон от магазин за шеги – ще има вкус на чесън, ще се окажа със зелен език или ще се появят малко балончета, когато отворя уста, за да задам следващия въпрос. След като съм изсмукала хапчето обаче, не се случва нищо. Оказва се, че експериментът продължава с парче от току-що нарязан лимон. Изненадващо установявам, че на вкус той не е кисел, а сладък, все едно е поръсен със захар. Малка илюзия за сетивата.
Какво всъщност се случва? Хапчето е направено от т.нар. чуден или магически плод (miracle fruit), който временно блокира някои вкусови рецептори, така че киселото се приема за сладко, обяснява Александър. Разказва, че плодът и малките червени хапчета се използват в медицината - като подсладител за болни от диабет или за да променят усещането при приемане на някои храни и така да подобрят апетита на хора с ракови заболявания. В САЩ са много популярни и на партита, на които хората експериментират с вкусовите си възприятия.
Червените хапчета от чудния плод са и едно от нещата, с които в кетъринг компанията "Ред девъл кетеринг" планират да експериментират на някое от следващите си събития. "Винаги сме се стремели да сме различни, да бягаме от стандартните неща в нашата работа, да предлагаме на хората не просто храна и напитки, а преживяване и приятни спомени", обяснява Александър Ковачев. Той е и един от тримата съоснователи на компанията и в момента отговаря за развитието на бизнеса й (блиц интервюто с него четете тук). "Ако си различен, ще бъдеш запомнен", добавя той. И се съгласяваме, че тази негова констатация, изглежда, важи не само за техния кетъринг бранш, но и при всякакви други обстоятелства – и в бизнес, и житейски план. С една малка уговорка - все пак е важно да те запомнят с добро.
Мениджърът признава, че търсенето на новото, изненадващото и различното не е просто самоцел на екипа на компанията, а и начин самите те да се забавляват и да намират разнообразие в работата си. Разказва за някои нестандартни идеи, с които са експериментирали, като например яйце, сготвено в течен азот, и салата, аранжирана като градина, която се сервира от истински градинар и се овкусява със сос, който той налива от лейката си. На някои от корпоративните партита, които правят, пък машините в производственото хале се превръщат в маси за коктейли, а сервитьорът може да зареже таблата и да засвири на рояла в залата. Компанията им организира и "вечери в небето", на които гостите получават храната си на платформа, издигната на 25 метра над земята. "Кетърингът не трябва да е просто сервиране на храна, а преди всичко специално събитие и преживяване за гостите – това са нещата, които се опитваме да правим", казва Александър Ковачев.
Всичко, което сме постигнали, е благодарение на екипа ни, казва Александър Ковачев и придърпва за обща снимка колегите си Свилен Накев и Мира Лазарова, които работят като събитийни мениджъри в компанията.
"Ако голяма част от мениджърите престанат да се правят на толкова важни и суетни, ще се почувстват много по-щастливи и спокойни. Същото ще се случи и с хората около тях", казва Александър Ковачев.
Трудното решение Няма невъзможни неща "Да дам пример за трудно решение", повтаря Александър Ковачев, докато се опитва да се сети за подходяща история, която да сподели. А после отсича: "Няма такова. Не е имало нещо, което да ме е затруднявало дотам, че да не мога да спя спокойно." Обяснява, че работата му е напрегната, но не се фокусира върху това дали нещо е трудно, а върху търсенето на правилното решение за конкретния казус, защото вярва, че такова винаги има. Просто е нужно време, упоритост и никога да не се отпускаш. |
* Александър Ковачев е съсобственик на кетъринг компанията "Ред девъл кетеринг", която създава заедно със своите партньори Милен Цанов и Емил Маринчев през 1997 г. Казва, че досега не е бил на интервю за работа, понеже винаги е работил за себе си. Завършил е Международен туризъм и Счетоводство и контрол в УНСС. Има и MBA образование от CITY College, International Faculty of the University of Sheffield. Той ще бъде един от членовете на журито в конкурса за млади мениджъри и предприемачи на "Капитал" и "Кариери" Next Generation. |
За компанията В "Ред девъл кетеринг" работят близо 70 души, като по време на събитията, които организира компанията, числеността на персонала се увеличава близо три пъти. Фирмата е официален кетъринг доставчик на УЕФА за България, организирала е събития за до 8000 души, както и кетъринг за VIP гости – музикални звезди, президенти и членове на кралски семейства. През 2005 г. в отделен бизнес се обособява компанията "Райт рентал" за отдаване под наем на оборудване и събитийна логистика. През 2012 г. е лицензирана и компанията за подбор "Си Ейч Ар сървисис". През нея почасово се наемат и обучават кадрите за събитията, които организира "Ред девъл кетеринг". |
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта или се регистрирайте. Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: Facebook; Twitter; LinkedIn; Google+; Pinterest. |