Изпълнителният директор на "Адрес недвижими имоти" Георги Павлов има опит в различни сфери на бизнеса - недвижими имоти, промишленост, управленско консултиране и финансов анализ
Разговаряме с изпълнителния директор на "Адрес недвижими имоти" Георги Павлов за неговата кариера и мениджърски подход, за това как се управлява голяма организация от няколкостотин души и какво прави един ръководител успешен. Неговите ключови съвети са: не подценявайте анализа на данни, преди да се захванете с каквото и да било, планирайте и задръжте погледа си върху голямата картина и нейния контекст, без да изпадате в детайлите. |
След като хората в една компания станат няколкостотин, няма принципна разлика дали управляваш 500 или 50 000 души. |
Служителите трябва да приемат една нова идея като своя, дори да забравят, че тя е дошла от ръководството. |
Хората не осъзнават, че в България иновация е това, което вече се е реализирало в развитите държави, и още много десетилетия ще бъдем изоставаща страна. |
Много малко мениджъри мислят за това кога стават бреме за компанията си. |
Това, че и в гимназията, и в университета е завършил математика, повлиява много на мениджърския подход на Павлов
Трудното решение: Да закриеш компанията преди Коледа Може би не е изненада, че едно от трудните решения в кариерата на изпълнителния директор на "Адрес" Георги Павлов идва именно в разгара на имотната криза. "Моят разказ за кризата обаче е коренно различен от този на българските бизнесмени", започва историята си мениджърът. Според него тя е била много лесна за прогнозиране и нашият бизнес е пропуснал да използва това, че сме изостанала страна. "На мен ми беше ясно, че кризата идва. В имотния сектор тя дойде на конкретна дата - октомври 2008 г., след фалита на Lehman Brothers, в рамките на 72 часа настанаха огромни промени в имотния бизнес. Защото той е капиталоемък и е страшно зависим от финансовия бизнес. На мен ми стана ясно, че проблемите, които се случваха в Америка, след това във Великобритания, неизбежно ще се случат в България", обяснява Павлов. Така през лятото на 2008 г. той изготвя доклад до съвета на директорите, в който прогнозира, че цените ще спаднат с 40% и броят на сделките 2-3 пъти. "Не знаех кога и не знаех колко бързо, но бях убеден, че ще се случи. И ние взехме решение да намалим разходите за 2009 г. с 20%. Още през есента на 2008 г. се опитахме да убедим нашите мениджъри, че кризата предстои и че трябва да съкратим разходите с такъв процент, и не успяхме – никой не ни повярва. Затова трябваше да ги задължим да бюджетират по-ниски разходи", спомня си управителят. Кризата обаче наистина идва и, както споделя Павлов, в рамките на един месец уважението към него рязко се повишава, тъй като е прогнозирал изключително точно какво ще се случи. Оказва се, че трябва да съкратят разходите не с 20, а с 50%. Но вече са били подготвени много месеци преди това. Затова още в края на 2009 г. компанията започва да расте отново. "Благодарение на тези навременни действия нашият пазарен дял по време на кризата се повиши два пъти и финансовите ни резултати са сравними с тези по времето на бума", посочва с гордост Павлов. Но този успех не е постигнат без компромис. "Това, което си спомням като много трудно решение, беше, когато малко преди Коледа през 2008 г. трябваше да затворя една от нашите компании – тази, която продаваше на английския пазар. Тя беше пълна с много талантливи хора, които обаче искрено вярваха, че ще минат три месеца и бизнесът ще се възстанови и англичаните отново ще купуват. Те бяха готови да работят не само без заплати, бяха готови да плащат наема на офиса", разказва не без тъга в очите Павлов. Той обаче им казва, че това няма смисъл и че те няма да са му благодарни, но той ще ги съкрати в този момент, защото ще им е по-лесно да си намерят работа, отколкото три месеца по-късно. "И аз съкратих хората два дни преди Коледа – затворих компанията. Това определено не беше лесно решение", разказва Павлов. Историята продължава – двама от уволнените колеги съдят компанията, но тя печели делото. "След време единият от тях отново кандидатства за работа при нас. Назначих го и той пак стана мениджър. И намери начин да ми благодари, защото не влагам лично отношение в работата си", категоричен е изпълнителният директор. |
Визитка Георги Павлов работи в сферата на недвижимите имоти от 2006 г. като член на съвета на директорите и изпълнителен директор на AG Capital. От 2011 г. е изпълнителен директор и акционер на "Адрес недвижими имоти". През годините е работил в различни бизнес сфери: недвижими имоти, промишленост, управленско консултиране, финансов анализ и планиране. Заемал е поста директор "Развитие" в "Стара планина холд" и в машиностроителното предприятие "Спартак". Бил е и председател на съвета на директорите на "Лизингова компания" и изпълнителен директор на "Инком". Георги Павлов има магистърски степени по математика от Софийски университет "Св. Климент Охридски" и по бизнес администрация от City University of Seattle. Асоцииран член е на Chartered Management Institute, Великобритания, и има множество квалификации, сред които и сертификат по международна финансова отчетност на АССА. |
За компанията "Адрес недвижими имоти" е създадена през 1993 г., като днес е най-голямата компания за недвижими имоти в България. Тя предлага услуги в 54 офиса в страната, като броят на консултантите й е над 400. Според базата данни на "Капитал" КАПИ приходите на "Адрес" за 2014 г. възлизат на 3.6 млн. лв., а печалбата достига 39 хил. лв. През предходната година приходите са сходни и достигат 3.2 млн. лв., а печалбата е 68 хил. лв. |