С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Уеднаквявайте шрифта в имейлите

Когато става дума за много важно писмо до партньор или клиент, може дори предварително да го разпечатате на хартия
Share Tweet Share
Снимка

 

Работя в една стая с колежка, която е във фирмата ни повече от година. От клиент научих, че имейлите, изпращани от нея, са доста странни - очевидно съдържат текстове, копирани от другаде, с различен шрифт и цвят, които дори не са подредени достатъчно правилно като смисъл. Бих искал да й направя забележка, защото смятам, че по този начин тя злепоставя нашата компания. В същото време не ми се ще да й казвам откъде съм научил за нейния гаф. Редно ли е просто да й кажа направо, без да издавам източника на информацията?

С.Д., Нова Загора


Много е лесно да се копират текстове и да се навързват един с друг, но е добре да се проверява и крайният резултат. Оригиналите може да са чудесни сами по себе си, но заедно може да не изглеждат толкова добре. Ето защо, преди да изпратите имейл, непременно трябва да го прочетете внимателно, дори няколко пъти. Когато става дума за много важно писмо до партньор или клиент, може дори предварително да го разпечатите на хартия. Така много по-ясно ще видите как стои текстът, т.е. дали е добре подреден, дали има достатъчно "въздух", дали шрифтът навсякъде е един и същ, личат ли новите редове и т.н.

В конкретния случай бих ви препоръчала да намерите начин да видите някой от имейлите, които колежката ви изпраща до клиентите. Помолете я например да ви препрати някоя оферта. Ако в нея отделните части от текста са с различен шрифт например, предложете й да маркира всичко и да уеднакви буквите, за да не личи, че са използвани елементи от стари документи. Нищо чудно вашата колежка просто да не е обърнала внимание, че в сегашния си вид писмото й изглежда зле.

Ако няма как да поискате писан от нея имейл, помолете я да ви помогне вие да подготвите някоя оферта. Това може да е повод да й покажете как вие оформяте писмата. Така тя сама може да стигне до извода, че в бъдеще трябва да промени някои неща в своите.

* Кристина Крънчева е завършила швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ. Фирмата "СМ консултинг" ЕООД организира обучения. Можете да пишете на e-mail: etiket@capital.bg

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly