С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Saatchi & Saatchi алумните съветват

Двама от миналогодишните финалисти в стипендиантския конкурс на "Saatchi & Saatchi България" дават препоръки и насоки към кандидатите в новото издание на инициативата
Share Tweet Share
Снимка

[freepik] 

"София. Заслужава си да я посетиш" е темата на новия конкурс на рекламната агенция "Saatchi & Saatchi България" и Университета по финанси, бизнес и предприемачество – ВУЗФ с медийното партньорство на "Кариери". Тримата финалисти с най-вдъхновяващите и интересни разработки ще получат частични стипендии в размер 50% от таксата за обучение в магистърската програма "Реклама, бизнес дизайн и бранд мениджмънт" на Saatchi & Saatchi и ВУЗФ.

Форматът на разработките е напълно свободен – презентация, интерактивно видео, реален проект или др. От кандидатите се очаква да покажат процеса, по който са стигнали до същността на бранда София, целевата група и комуникацията му по ясен и последователен начин. Участниците трябва да изпратят разработките си на имейл адрес: saatchi@vuzf.bg, или на адрес: София, бул. "България" 118, ет. 1, Saatchi & Saatchi. Крайният срок за кандидатстване е до 11 юни 2017 г.


Разговаряме с двама от миналогодишните финалисти в конкурса – Ради Узунов и Христо Арабаджов. Наскоро те завършиха и двата семестъра на магистърската програма на Saatchi & Saatchi и ВУЗФ. Поканихме ги да разкажат на какъв етап е кариерата им една година след участието им в инициативата, какви уроци са научили от обучението си в магистратурата, какви са били предизвикателствата и какви са плановете им за кариерно развитие оттук нататък. Ако и вие искате да участвате в новото издание на конкурса, обърнете внимание на съветите, които двамата отправят към настоящите кандидати.

А ако желаете да се срещнете на живо с представители и възпитаници на магистратурата, с които да обсъдите идеите си за конкурса, запишете в календара си датата 3 юни (събота), когато ще се проведе Ден на отворените врати с начален час 10:30 ч., в Аулата на ВУЗФ (София, ж.к. "Овча Купел", ул. "Гусла"). Програмата включва и лекция на тема "Как да отключим креативността си"
с лектори Милин Джалалиев, изпълнителен директор на комуникационния клъстер в Publicis One, включващ Saatchi & Saatchi, Publicis, MSL и BrandWorks; и Бари Бранд, дългогодишен творчески директор в няколко офиса на Saatchi & Saatchi в Близкия Изток и Европа. Събитието е безплатно, но е необходима предварителна регистрация тук. Пожелаваме ви успех!

Важно е човек да излиза от коловоза при всяка предоставена възможност

Снимка

 

Ради Узунов,
бранд мениджър на портфолиото от ирландско уиски на Pernod Ricard в България

Какво работя в момента
В момента работя във френската компания Pernod Ricard - един от лидерите на пазара на вносни алкохолни напитки в България. Бранд мениджър съм на портфолиото ни от ирландско уиски начело с Jameson Irish Whiskey. Историята ми в алкохолната индустрия започва преди повече от 10 години и пътя до тук е дълъг и наситен с безсънни нощи. Буквално.

Какво се промени в кариерата ми през последната година
Изминалата една година беше доста динамична за мен, Мога да отбележа няколко успешно завършени проекта, както и преминаване към позицията, която в момента заемам. В продължение на близо 2 години бях Trade Marketing Manager в същата компания, много изискваща, отговорна и натоварена длъжност, но с много повече оперативен характер. Доволен съм от промяната и новата, по-стратегическа позиция. Мисля, че е важно човек да се предизвиква и да излиза от коловоза при всяка предоставена възможност.

Какви умения са необходими в моята професионална сфера
Имам шанса да работя в страхотен маркетинг екип в много иновативна и динамична компания. Ако съдя по наблюденията ми за истински успелите маркетолози, с които имам шанса да комуникирам и извън рамките на България, това, което ги обединява, е вярата в идеите им. Мисля, че единственият шанс да накараш хиляди хора да прегърнат идеята ти е самият ти да гориш за нея. Досега не съм видял равнодушен успял маркетолог.

Какви са уроците, които научих от обучението си в магистратурата
Обучението, на първо място, ме срещна с много интересни хора, както измежду колегите така и сред лекторите. Тези запознанства доведоха до конкретни проекти, по които вече се работи и резултатите скоро ще бъдат налице. В днешно време живеем с представата, че качествената информацията е навсякъде около нас – истината е, че тя всъщност е рядкост и почти никога не е безплатна. Обучението дава достъп до инструменти, за които още на пръв поглед ти става ясно, че са разработвани много време от много умни хора. Това е единственият начин да се синтезира много истина в малко думи.

Най-големите предизвикателства по време на магистратурата
На този въпрос съм сигурен, че с другите двама финалисти - Алекс Средов и Христо Арабаджов (виж интервюто с него по-долу) ще отговорим по еднакъв начин – ставането рано в неделя сутрин. Не че сме закъснявали някога

Какво ме мотивира да се включа в конкурса
Темата ("Брандът Аз" - бел. ред.) ме провокира, както и екипът който стои зад магистратурата. Съмненията ми, че са страхотни хора се потвърдиха на сто процента. Смешното е, че миналия ден, както си рових из новините, окото ми хвана заглавието "София. Заслужава си да я посетиш.", аналогично на това което ми се случи миналата година по това време. Когато прочетох, че става въпрос за нашата магистратура, хем се зарадвах, хем ми стана криво, че не мога да участвам пак.

Моите съвети към бъдещите кандидати в конкурса
Да се опитат. Често вдъхновението идва, докато действаш. Не е нужно да имаш най-великата идея още от началото. Самият процес на проучване и разработване най-вероятно ще промени много първоначалния замисъл, колкото и велик да е бил той.

Моите планове за професионално развитие
Вярвам, че, за да може човек да измери успеха си, трябва да отдели нужното време на начинанието, с което се е захванал. В момента пред мен има много предизвикателства, свързани с поемането на Jameson. Брандът е изключително силен, вдъхновяващ и екипът зад него в Ирландия и България е страхотен. В портфолиото, което ми е поверено, има брандове, които тепърва предстои да развивам – тях приемам като лична кауза и бял лист, което всъщност ми действа много мотивиращо.
Успехът е да създадеш продукт, който да докосне повече хора по емоционален начин

Снимка

 

Христо Арабаджов,
маркетинг експерт в международна компания

Какво работя в момента
В момента съм маркетинг експерт в интернационална компания и работя с най-невероятните колеги (приятели) на света. Няма да ви разказвам за различните проекти, в които участвам. Искам просто да споделя, че намерих място, където могат да изтърпят моята "лудост" и да оценят качествата ми.

Какво се промени в кариерата ми през последната година
В последната една година животът ми се превърна в книжка за оцветяване за възрастни с постоянно променящи се упътвания за оцветяване.

Какви са уроците, които научих от обучението си в магистратурата
Ще ги изредя:
- Научих се да оцветявам правилно и да излизам от очертанията само когато наистина вярвам, че идеите ми струват;
- Научих се, че творческото мислене няма граници и всеки от нас го притежава. Всеки от нас може да оцвети така ежедневието и работата си, че на края на деня да е удовлетворен от собствената си картина;
- Научих се да бъда по-структуриран и да не драскам и оцветявам хаотично, защото както животът, така и работата имат нужда от структура;
- Научих се, че да можеш да оцветяваш в екип е много важно. Не винаги изборът на моя цвят е най-правилен. Не винаги моята палитра е най-богата на наситени цветове. Правилната работа в екип води до една необикновена цветова комбинация;
- Научих се да приоритизирам при оцветяването на различни елементи;
- Научих се, че изборът на правилни инструменти и модели на работа е ключов момент за успешно оцветена страница;
- Научих се да търся непрестанно нови цветове във всичко и всички, които ме заобикалят;
- Научих се на търпение при оцветяването;
- Научих се, че няма лошо да оцветяваш като дете, когато си достатъчно дисциплиниран и може да рефлектираш като възрастен човек върху картината си;
- Научих се да давам и да приемам разноцветна обратна връзка;
- Научих се да оцветявам бранда "Христо" правилно. Научих се, че животът има нужда от хора със силен и консистентен бранд, които да подобряват обществото и да бъдат за пример;
- Най-вече се научих, че никой няма да направи живота ти цветен, ако ти сам първи не посегнеш към четките за оцветяване. А това е свързано с неспирна мотивация, полезна амбиция и усмивка.

Най-големите предизвикателства по време на магистратурата
Беше ми много трудно да ставам рано сутрин през уикендите. Много често бях изморен от дългата работна седмица и копнеех да не чувам алармата на часовника през почивните дни. Но не пропуснах нито една лекция, защото колегите и атмосферата ме зареждаха достатъчно силно. Не можете да си представите какви уникални колеги имам. Толкова са позитивни. Как може да не ме зареждат смислени дискусии и приятни обедни почивки с мотивирани хора?! Мога да ви кажа само едно, няма по-сладко нещо от неделната умора след лекции. Тя е онзи индикатор, който ти показва, че времето ти е минало смислено, че мозъкът ти е бил подложен на вдъхновяваща "кардио тренировка".

Какви умения са необходими в моята професионална сфера
Преди всичко нужна е мотивация за неспирен процес на учене и самоусъвършенстване. Не обичам клишета като креативно и аналитично мислене и т.н. Има ли човек желание и позитивно отношение към постоянното развитие на задълбочена експертиза, всичко е възможно. А и да не забравяме, че дефинирането на успеха в дадена професионална сфера е строго субективно нещо. За мен успех е да създадеш продукт, който да докосне повече хора по емоционален начин. Да ги накара да се замислят. Да направи човека повече човек.

Какво ме мотивира да се включа в конкурса
Не бях сигурен дали искам да започна дадената магистърска програма, но ми беше много голяма мечта да работя в рекламна агенция като Saatchi & Saatchi и исках да им изпратя нещо мое, което бях изградил много неопитно, но с голямо доза желание и мотивация. Спомням си, когато за първи път видях поста във Facebook на зеления хладилник, описващ "стилен и хладнокръвен бранд". Помислих си, че ако хората от магистратурата полагат такова старание за просто един пост във Facebook, то какво ли мога да очаквам от тях като лектори. И ето как един клик върху интересен и вдъхновяващ пост в социалните мрежи направи живота ми по-интересен и по-вдъхновен.

Моите съвети към бъдещите кандидати в конкурса
1. Внимателно да прочетат и разберат казуса, който е поставен.
2. Да си изградят точен план за действие.
3. Да работят структурирано по проектите си.
4. Да си задават повече въпроси. Да задават много повече въпроси на други хора. (Проучванията са много, много, много важни.)
5. Да тестват и валидират идеите си с потенциални потребители.
6. Да намерят "онази" вдъхновяваща човешка история, онази истина, онова изречение, което никой не може да обори.
7. Да намерят точния баланс между креативна енергия, бушуващо въображение и стратегическо мислене.

Моите планове за професионално развитие
Най-голямата ми мечта е да стана творчески директор някой ден някъде. За да я постигна, няма да спирам да уча. Няма да спирам да работя върху личностното си развитие, защото на моменти не реагирам като зрял човек и съм прекалено емоционален. Трябва да се науча да възприемам чуждите идеи обективно. Трябва да развия по-аргументативно критическо мислене. Трябва да имам по-стегната мисъл (вижте само отговорите ми върху въпросите). И, разбира се, не трябва да спирам да мечтая. Пожелавам успех на новите състезатели в конкурса. И нека и те да не спират да мечтаят.
Магистърската програма "Реклама, бизнес дизайн и бранд мениджмънт" е създадена по инициатива на рекламната агенция Saatchi & Saatchi и се развива съвместно с ВУЗФ. Преподаватели са както практици с дългогодишен опит в областта на маркетинга и комуникациите, така и доказали се академични специалисти. Целта на програмата е да комбинира теоретичните знания с практическите умения. Тя покрива целия цикъл на създаване на един продукт и неговия живот и е подходяща както за хора, които имат начални познания в областта на маркетинга и рекламата, така и за такива, които биха искали да натрупат достатъчно знания и умения, за да направят кариерна промяна.


Share Tweet Share

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly