С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Защо и как многообразието работи за бизнеса

Служителите в многообразните екипи и отворените към различията фирми са по-успешни, по-продуктивни и по-лоялни
Share Tweet Share
Снимка

На снимката от ляво на дясно: Моника Ковачка-Димитрова, старши мениджър "Проекти" в САП; Мария Пеева, ръководител "Многообразие и приобщаване" в HPE; Симеон Василев, изпълнителен директор на Фондация "ГЛАС"; Милена Драгийска-Денчева, главен изпълнителен директор на "Лидл България"; Валерия Дойчева, експерт "Обучение и развитие" в "Теленор груп"; Десислава Бориславова, мениджър "Корпоративна социална отговорност и комуникации" на "Майкрософт България"; професор Катлийн Ууд, Университет Gallaudet, Вашингтон, САЩ.

 Фотограф: Антон Чалъков

Компаниите, в които работят разнообразни екипи, регистрират 45% по-висок пазарен дял и близо 57% по-добро сътрудничество между колегите. Около 70% е по-вероятно тези компании да постигнат успех при навлизането на нови пазари и с 19% се увеличава способността им да задържат наличните си таланти.

Това са някои от изводите, върху които Димитрина Василева, ръководител "Многообразие и приобщаване" за Централна и Югоизточна Европа в "EY България", акцентира по време на форума "Многообразието работи", организиран съвместно от Фондация "Институт Отворено общество – София" чрез програма "Мост към бизнеса", Фондация GLAS с бизнес платформата Work It Out, Български фонд за жените, Фондация "Заслушай се" и Фондация "Сошъл Фючър" с платформата JAMBA.

Срещата беше първа от поредица събития, в които неправителствени организации и представители на бизнеса си подават ръка, за да се информират и да споделят ноу-хау по отношение на ефективните методи, инструменти и стратегии за създаване на по-отворена, толерантна и приобщаваща фирмена култура и работна среда за всички видове служители, независимо от сексуалната им ориентация, етнически произход, полова принадлежност и физически способности.

По-отворени и по-успешни
Свободната и отворена към различия фирмена култура допринася за по-голямата ангажираност на екипите с работния процес и подобрява тяхната продуктивност, изтъкна Димитрина Василева от EY. Тя цитира изследвания, според които повече от половината ЛГБТ (акроним от лесбийки, гей, бисексуални и трансджендър) служители, които не са открити на работното си място, не се чувстват комфортно на него и са склонни да го напуснат. За сметка на това сред тези, които открито заявяват себе си, продуктивността нараства с 32%. Любопитно е, че от завършилите студенти, които са били открити по време на обучението си, около 62% отново започват да се прикриват при започване на първата си работа. Според данните фирмите, които имат целенасочени политики за прилагане на многообразието, постигат и по-високи обороти и брутни печалби. Бордове на компании с над 30% жени биха могли да достигнат близо 6% по-високи нетни печалби, а разнообразните мениджмънт екипи носят със себе си повече иновации и икономически растеж, допълни още Василева.

В рамките на форума бяха представени и резултати от изследвания на Институт "Отворено общество – София" и Световната банка, свързани с начина, по който обществото приема различията и различните. Според тези данни по-малко от 20% от българите биха гласували за ЛГБТИ човек или за такъв от ромски произход за обществен пост. Проучванията показват, че речта на омразата срещу представители на етнически, религиозни или сексуални малцинства у нас все още доминира публичното пространство. Най-острите нападки се отправят обикновено срещу ромите и ЛГБТ хората, следвани от турци и мюсюлмани. Телевизията и интернет са основните канали, където подобни изказвания се тиражират най-често, а хората, от които е най-вероятно да се чуе реч на омраза, са предимно роднини и приятели, следвани от журналисти, политици и колеги.

Как работи многообразието
Всички представители на бизнеса, които взеха участие във форума "Многообразието работи", споделиха, че работят стратегически в посока развиване и прилагане на конкретни стъпки за разширяване на многообразието на екипите си, и заявиха увереността си, че многообразието не е просто модерна тенденция, но и ключов бизнес инструмент.

В EY са създали мрежа от ЛГБТИ съюзници, чиято цел е да осигурява защитена среда на работа за ЛГБТ служителите и да сигнализира за думи и дела, които не отговарят на ценностите на компанията, споделя Димитрина Василева. В HPE пък залагат на вътрешнофирмени неформални мрежи, които се организират от служители според интересите и нуждите им, и целят да подпомагат кариерното им развитие както вертикално, така и хоризонтално. Мария Пеева, ръководител "Разнообразие и включване" в HPE, споделя, че първите подобни ресурни групи в компанията се създават още през 60-те години на миналия век, като у нас съществуват такива за жени служители, млади служители до 35-годишна възраст, както и за ЛГБТ хора. "Разнообразието и приобщаването не е HR тема, а тема за бизнеса, защото дава добавена стойност и стимулира разрастването му", заяви Пеева.

В "Майкрософт" и САП също имат вътрешни неформални мрежи на служители по интереси, които търсят по-голяма видимост и се застъпват за правата им. В САП например регулярно се провеждат обучения, насочени към осъзнаване и преодоляване на предразсъдъците и обогатяване на половата интелигентност, обясни Моника Ковачка-Димитрова, старши мениджър "Проекти" в технологичната компания. В "Теленор" са въвели програма за подкрепа на хора с различни физически възможности. Тя се състои от специализирана академия за меки умения, безплатна психологическа подкрепа както за хората с увреждания, така и за техните колеги, и преобразуване на физическата работна среда спрямо нуждите на този вид служители, така че да се улесни достъпът им до нея. По думите на Валерия Дойчева, експерт "Обучение и развитие" в "Теленор груп", общата инвестиция за преустройство на офисите възлиза на 80 хил. лв.


HR and Leadership Forum: Management 4.0

24 октомври 2018 г.

Повече подробности на capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



Акценти в програмата:

  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

 
Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly