С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Никога не спирайте да търсите нови знания и да се усъвършенствате

Диляна Топчиева, финалист в миналогодишното издание на конкурса за стипендии, пред "Кариери"
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева

По повод новото издание на конкурса за стипендии на ARC Academy и Висшето училище по мениджмънт (ВУМ), който се организира в партньорство с рекламната агенция Saatchi & Saatchi и "Кариери", ви представяме един от миналогодишните финалисти в инициативата. Срещаме ви с Диляна Топчиева, която в момента работи по различни проекти и се занимава с изграждането на брандове. Поканихме я да разкаже на какъв етап е кариерата й близо една година след участието й в конкурса, какви уроци е научила от обучението си в магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт", какви са били предизвикателствата и какви са плановете й за кариерно развитие оттук нататък. Ако и вие искате да участвате в новото издание на конкурса (виж карето по-долу), обърнете внимание на съветите, които отправя тя към настоящите кандидати.

Какво Ви подтикна да кандидатствате за конкурса за стипендии?

- Идеята да запиша магистратура, свързана с рекламата, от много време ме влечеше, тъй като професионално се занимавам с това. По образование съм бакалавър и магистър "Икономика и търговия", но всъщност никога не съм работила по специалността. С времето открих, че съм по-креативно настроен човек. Исках обаче да добия повече знания и яснота, да видя как стоят реално нещата, а не да чета само от книгите.

Защо избрахте именно тази програма?

- Винаги съм харесвала работата на Saatchi&Saatchi, затова като разбрах за конкурса, нямах търпение да кандидатствам. Имах нужда от професионално знание. От практиката там научих много и успях да открия отговорите на въпросите си. Според мен програмата на ARC Academy дава знания и насоки на различни нива.

Каква беше идеята, с която кандидатствахте? Миналата година темата беше "Идеи с бъдеще"?

- Идеята, която описах, е кариерно-обучителното събитие Pitch Bootcamp. То свързва ученици и студенти с бизнеса и им помага да си намерят стаж, работа и/или ментор. Дава им ясна представа за силните им страни и им помага да открият с какво точно биха искали да се занимават в бъдеще. Започнахме проекта с група ентусиасти преди малко повече от 2 години като на шега, но открихме колко колко голяма нужда имат студентите в България от тясна връзка с бизнеса. До ден днешен обаче работим върху него и го усъвършенстваме. След като получих ценни съвети от академията и добих повече самочувствие, вече съм готова да го развивам като бизнес.

С Pitch Bootcamp ли предимно се занимавате в момента?

- Сега работя по няколко различни проекта. Pitch Bootcamp е един от тях. От скоро съм консултант на Dextrophobia Rooms, помагам им за надграждането на бранда. Имам и малък бранд за ръчно рисувани звънци за колелета DollyBell, който се роди с проекта Pitch Bootcamp. Изразява се в това да помагам на хората да изразят себе си чрез велосипеда си. Например ако харесват и се олицетворяват с някоя музикална група, рисувам и правя аксесоар с нея. В началото правех само звънчета, но в академията ме посъветваха да не се ограничавам само до това, а да пробвам да създам цялостна визия и услуга. Общо взето, работата ми позволява да се занимавам с няколко неща едновременно и намирам това за чудесно.

А вярвате ли, че бизнесът може да е и хоби?

- Определено да! Моят опит даже е доказателство за това. И Pitch Bootcamp, и DollyBell в началото бяха просто хобита. След уроците, които научих, осъзнах, че всъщност могат да бъдат много повече. И се надявам, че никога няма да се откажа от тях, а ще продължа да ги усъвършенствам.

Защо избрахте областта на рекламата?

- Тя ме избра. Учила съм икономика, която е точна наука, но когато започнах работа в една козметична компания като студентка, ми хареса именно голямата свобода, която ми даваха. Там се докоснах до рекламата и открих, че адски много ми харесва.

А каква беше причината да напуснете?

- Исках да избягам от комфортната си зона, да се развихря и да откривам нови неща. Това беше най-голямото предизвикателство за мен. Оказа се, че не е толкова страшно, дори напротив - приятно е! След като напуснах, първият ми скок всъщност беше провал. Отидох в една компания за бързооборотни стоки, но не ми хареса отношението към човека там. Тогава открих, че харесвам по-малките компании например. Не след дълго се ориентирах към стартъп средите, в които съм до ден днешен. Надявам се вторият скок да е по-успешен!

Според вас какво умение трябва да притежава човек, който иска да се занимава професионално с реклама?

- Да е с много отворено съзнание. Тогава идва и креативността. Tрябва и да е социален, да извлича ползите от всяка ситуация.

Какви ползи успяхте да извлечете от магистратурата?

- Магистратурата ме запозна с много готини хора и професионалисти. Хареса ми, че лекторите там са практици. Различно е от академичната среда, която предполага да ти говорят нещо, което сам може да си намериш в книгите. Съвсем друго е, когато можеш да слушаш истински истории от практиката, да видиш в реално време как се случват нещата и да приложиш лекциите към практиката. Това е нещото, което аз направих с Pitch Bootcamp. Можеш да се подобряваш много бързо и да виждаш резултатите.

Какви са плановете ви за бъдещето?

- Преди исках да започна работа в някоя рекламна агенция, след като завърша магистратурата. До ден днешен много харесвам работата на Saatchi&Saatchi. Открих обаче, че искам да се занимавам с изграждане на брандове. Мисля, че това е моето. Ще продължа да се занимавам с Pitch Bootcamp. Мечтата ми е да е превърне в нарицателно за успешна практика, която запълва съществуващата дупка между университетите и бизнеса.

Какво ви вдъхновява да се занимавате с това?

- Хората.

Най-ценният съвет, който можете да дадете е...

- Никога не спирайте да търсите, да искате да знаете, да питате. Задавайте въпроси и търсете отговори.

Какво бихте казали на кандидатите в тазгодишната програма?

- Въобще не се колебайте и кандидатствайте. Знанията са гарантирани, но добавената стойност са контактите - има много интересни лектори, с които трудно можеш да се запознаеш сам. Всичко е полезна практика.
ARC Academy обявява конкурс на тема "Как ще превърна хобито си в бизнес". Авторите на петте най-интересни и вдъхновяващи идеи ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт", създадена съвместно със Saatchi&Saatchi и Висшето училище по мениджмънт (ВУМ). Стипендиите се предоставят от ЕКОНТ.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly