С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Внимавайте със социалните мрежи

Готови ли сте да бъдете подложени на проверка за всичко, което сте казвали или правили онлайн през последните седем години?
Share Tweet Share
Снимка

Reuters Фотограф: THIERRY ROGE

Ако случайно досега не сте се замисляли за следите, които оставяте в мрежата, може би тази американска история, разказана в NYTimes, ще ви накара да го направите. Навикът на специалистите по подбора отвъд океана да се ровят в личното пространство на кандидатите дори създава нова бизнес ниша. Цели агенции се специализират в проверката на социалното битие на търсещите работа или т.нар. social media background check.

Social Intelligence е новосъздадена компания за проверка на "интернет" изявите на кандидатите за работа. Те работят по поръчка на работодатели и изготвят подборни доклади за всичко, което конкретният човек е казвал или правил онлайн за последните седем години. То може да включва професионални отличия и доброволчески изяви, но също и далеч по-деликатни факти, като расистки коментари по форумите, ексхибиционистки снимки и т.н.

Изпълнителният директор на компанията Макс Дракър обяснява, че събират само публично достъпна информация и спазват строго препоръките на закона. С други думи изключват от докладите си всичко, свързано с раса, семейно положение, религиозна принадлежност, сексуална ориентация или физически дефект. И без това обаче интернет предлага достатъчно. В практиката на Дракър кандидати са губили шансовете си за назначение заради голи снимки или запитвания за наркотични вещества в мрежата, и дори заради "дреболии" като принадлежност към определени групи във Facebook, които издават нетолерантност или агресивни наклонности.

Около една трета от информацията идва от големите социални мрежи, като Facebook, Twitter и MySpace. Търсенето обаче навлиза и в по-дълбоките води, които обикновено крият и по-мръсните тайни - коментари и постинги в сайтове и по-малки социални мрежи, блогове, потребителски групи в Yahoo, сайтове за електронна търговия, бюлетини, професионални мрежи и т.н. Най-компрометиращи естествено са снимките и видео клиповете във Facebook и YouTube, но също и други сайтове за споделяне на изображения, като Flickr, Picasa, Yfrog и Photobucket. Проблемни са както "секси" фотосите, така и тези, които ви свързват с наркотици, алкохол или оръжия.

В САЩ 75% от компаниите изискват от специалистите по подбора да правят онлайн проучване за кандидатите. 70 на сто са отхвърляли кандидат заради това, което са намерили за него в мрежата. В България най-доброто тепърва предстои.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly