С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Удачно ли е да се пие алкохол по време на бизнес срещи?

Или доколко консумацията на спиртни напитки помага в изграждането на добър имидж пред потенциален клиент.
Share Tweet Share
Снимка

[stock.xchng] 

Представете си, че сте на бизнес нетуъркинг събитие или на вечеря с потенциален работодател или клиент. Сервитьорът идва при вас и ви предлага разнообразен асортимент от напитки, но вместо да изберете газирана вода или безалкохолно, вие директно се насочвате към чашата с червено вино.

Може би си мислите, че това е съвсем безобиден ход и дори напротив – консумирането на вино, или какъвто и да било друг вид алкохол, ще ви накара да изглеждате по-интелигентни и успешни, интересни и дори жизнерадостни пред вашите събеседници. По-добре си помислете пак, съветва авторът и коуч Рондалин Королак.

В статия, поместена в LinkedIn, тя казва, че с избора да пиете алкохол още в началото на вечерта сте направили първата си сериозна грешка и е много вероятно нито да получите мечтаната работа, нито да спечелите клиента на ваша страна. Според нея хората, които посягат към чашката в тези ситуации погрешно вярват, че така ще се отпуснат, ще бъдат по-разговорливи и ще създадат по-добро впечатление.

Проучване от 2012 г. на Скот Рик от Мичиганския университет и Морис Швайцер от Wharton Business School показва, че повечето от нас са склонни да асоциират консумацията на алкохол с пиянство и не дотам позитивни емоции. И още – хората, които употребят алкохол по време на бизнес срещи се смятат за по-малко интелигентни, неподходящи кадри за наемане на работа и бизнес отношения.

От друга страна, няколко скорошни изследвания на група специалисти от университета в Питсбърг сочат, че умерената употреба на спиртни напитки може да повиши социалното включване и сближаване, да стимулира по-дългите разговори и ангажираността на събеседниците.

Джев Алън, управляващ директор на ioCubed, коментира, че голяма роля в определянето на за и против консумацията на алкохол оказва географското положение. Например в Щатите е по-удачно да се избягва пиенето по време работни срещи, докато в Европа и Азия отказването да се прави бизнес на "по чашка" може да остави негативно впечатление в околните и по-скоро да бъдете възприет като темерут.

Смятате ли, че в България се гледа с добро око на консумацията на алкохол по време на нетуъркинг събития с цел работа? Споделете вашето в мнение в коментарите под статията.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly