С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

5 идеи за корпоративни коледни подаръци

Подаръците стават все по-лични, а подходът към техния избор все по-креативен
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Анелия Николова

Наближават коледните и новогодишните празници, а с тях изниква въпросът какво да подарим на бизнес партньорите си. Корпоративните подаръци не са само демонстрация на внимание - днес те са станали необходим детайл от ефективната маркетингова комуникация, отразяваща нивото на бизнес етикета на вашата компания. Те повишават мотивацията за сътрудничество с партньорите ви, полагат основа за продължаването му или пък, защо не, за ново такова.

При избора на корпоративни коледни подаръци запомнете, че те трябва да бъдат едновременно практични и оригинални, както и да отговарят на статуса и дейността на компанията, която ги подарява. Ето някои идеи:

Офис материали - визитници, тефтери, химикалки и други органайзери може би са най-практичните коледни подаръци. На пръв поглед идеята може да изглежда банална, но ако се обмислят добре детайлите, то персонализираната химикалка или писалка могат да се окажат незаменим подарък за дълга употреба.

За някои бизнес партньори добър подарък може да бъде книга. Трудно е да се избере наистина интересна и подходяща тема, но ако вашите партньори обичат да пътуват, например, отлично би им паснало издание за различните страни, култури и обичаи. Важното е да се подходи индивидуално към избора на подобен подарък.

Особено добър вариант е брандираният подарък, свързан с продуктите и услугите, които предлага вашата компания. Ако произвеждате козметика, подарете я в красива маркова опаковка. Собствениците на салони за автомобили могат да дадат на своите партньори умалени модели на автомобилите, които предлагат. Туристическа фирма може да подари красив куфар с нейното лого. Бъдете умерени в подаръците, но не и скъперници. При избора изхождайте от статута и стойността на услугите на вашата компания - колкото те са по-скъпи, толкова и коледният подарък трябва да бъде по-солиден.

През последните години все по-голяма популярност набират гастрономическите комплекти. Обикновено това са кошници, пълни с различни продукти по вкуса на поръчващия ги. В зависимост от адресата и отношенията ви с него, както и неговата и вашата фирмена дейност, това могат да бъдат различни видове сирена в комбинация с бутилка вино или друг алкохол, коледни сладкиши, подаръци от шоколад, както и всякакви други лакомства. Ако сте решили да се спрете на такъв вид коледен подарък, не забравяйте да погледнете срока на годност и условията на съхранение на продуктите.

Оригинални подаръци. Те могат да са свързани с новите технологии или обратно – да символизират традицията и стабилността (като коледните монети). Можете да излезете от канона и да направите оригинален подарък за Коледа като подгряваща чаша за кафе, лазерна показалка, дигитална фото рамка. А ако разполагате с голям бюджет, можете да се спрете на таблет. Разбира се, и тук трябва да се съобразите с дейността и услугите на компанията си, както и с тези на партньорите ви.

Помнете, че при избора на корпоративен подарък не е толкова важна цената, колкото качеството и индивидуалността. Макар коледната традиция да се е запазила същата, с времето посланието се променя - подаръците стават все по-лични, а подходът към техния избор все по-креативен. Не забравяйте - бизнес партньорите ви трябва да почувстват, че са важни за вас.

Ето и списък на някои антиподаръци, с които е добре да внимавате:

Нискокачествени китайски сувенирчета с вашето лого. Рискувате компанията да се асоциира с ниско качество и партньорите ви да не погледнат на вас сериозно.

Бутилка скъп алкохол, на която се мъдри добре залепен ярък етикет с цената. Това може да създаде погрешно впечатление, че сте небрежни в детайлите или пък искате да парадирате нарочно с цената (особено ако е висока), което, меко казано, не е добър начин да покажете, че можете да си позволите скъпи подаръци.

Красив стенен часовник с кукувица, която на всеки час, вместо традиционното "ку-ку", да произнася бодро слогана или името на вашата компания. Може и да изглежда оригинално, но такъв предмет, активно и изморително напомнящ на партньора за вашето съществуване, няма шанс да просъществува дълго. Истината е, че в момент на раздразнение подобен часовник ще бъде изхвърлен от прозореца на офиса или разбит в стената. Ако целта е да ви запомнят на всяка цена – смятайте го за постигнато.

Жив талисман. Може да е златна рибка в аквариум или силно крещящ папагал. Вероятно това е подходящ подарък за познати и близки хора, но за делови партньор не е най-добрата идея. Грижата за домашни животни е сериозен ангажимент, който не всеки би поел доброволно и сметнал за добър вкус.

Огромна глинена или дървена касичка с шеговит надпис: "За черни дни". Трябва напълно да разчитате вашите партньори да са хора с чувство за хумор. По-скоро това ще се възприеме като намек. Или коледно желание?!

В крайна сметка, каквото и да решите да подарите на своите бизнес партньори, не забравяйте, че подаръкът не трябва да бъде твърде банален и лишен от индивидуалност. Не мислете за избора на подарък като за поредното задължение. Забавлявайте се, като включите въображението си и за малко се потопите в детството.

А вие какво бихте подарили на бизнес партньорите си?

Използвани източници: www.themuse.com, www.e-xecutive.ru

* Албена Александрова е копирайтър на свободна практика
За контакт: admin@himera.eu

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly