С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

На гости в офиса на... SiteGround

Фотогалерия и няколко разказа за условията на работа в "Най-добрия работодател" за 2016 г. според годишната класация на Aon
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева

Как изглежда офисът на компанията, която вече втора поредна година e "Най-добър работодател" в класацията на консултантите от Aon? Какво кара 95% от служителите да отговарят, че са удовлетворени от работата си там?

В търсене на отговорите този месец изследователската ни мисия на работни места в България ни отведе в офиса на SiteGround.

Шансът вече да сте чували за компанията е доста голям, но да припомним фактите:

-
SiteGround е изцяло българска компания, основана от група приятели през 2004 г., като днес е сред водещите международни доставчици на уеб хостинг услуги
- броят на служителите в SiteGround вече надхвърля 400, а плановете на компанията са да продължи да се разраства и да наема нови
- екипите работят в 4 офиса - в София, Стара Загора, Мадрид, като през декември 2016 г. беше открито и ново офис пространство в Пловдив. В началото на 2018 г. се очаква да бъде отворен и напълно нов офис в София, но за него четете по-долу.

Но да влизаме в офиса им...

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



Екипът ни отиде "на гости" един петък следобед и ... завари полупразен офис. Причината? В SiteGround последният работен ден от седмицата е с намалено работно време и всеки може да си тръгне още в 15.00 ч. Е, признаваме си, че знаехме за това и умишлено избрахме края на работния ден, за да не създаваме излишен смут. Но е факт, че имаше и немалко хора, които успешно разсяхме, докато снимаме и се спирахме тук и там.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



Оказа се, че гъвкавото работно време е един от важните акценти на фирмената култура в SiteGround. Стига позицията на човека да му позволява, той има право да работи откъдето му е удобно. Всъщност за компанията работят хора от 13 държави, включително и от Индонезия, което значително увеличава мащабите и гъвкавостта на "офиса" им. Дори и служителите им от страната не са фиксирани само в трите локации София, Пловдив и Стара Загора, а има такива, които физически работят от Варна и Разград например.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



Четирите офис локации на компанията са отворени и за гостуващи колеги. Т.е. служител от София може да отиде да работи в офиса в Пловдив например, както често се случва в края на седмицата. През лятото пък част от маркетинг екипа организира и нещо, което неформално наричат помежду си SiteGround Office Road Trip. Тръгват от София, работят по ден в офисите в Стара Загора и Пловдив и в края на седмицата "акостират" на морето на фестивал.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



През лятото се провежда и друг експеримент - офис на открито. От SiteGround подкрепят инициативата нa фондация Credo Bonum за офис на открито, за която ви разказахме и ние. Идеята се оказва доста вдъхновяваща и през следващите няколко седмици екипи в компанията си организират спонтанни офиси на открито, включително и около барбекюто в задния двор на колеги.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



"Важно е качеството и количеството на свършената работа, а не дали си присъствал физически на дадено място. А и имаме доверие на колегите си", обяснява либералната политика на компанията Гергана Киранова, мениджър "Човешки ресурси" в SiteGround. Според нея подходът за гъвкаво работно време намалява стреса на служителите и в същото време повишава ефективността им.

Всъщност петък е денят с намален работен ден, но наблюденията на хората от отдел "Човешки ресурси" показват, че тогава е и денят, в който се върши немалко работа, понеже всички са мотивирани да приключат по-рано и да си ходят.

Снимка

 Фотограф: Цветелина Белутова



Но да ви върнем към офис обстановката. Свежите цветове и модерният дизайн са едно от нещата, които веднага правят впечатление на всеки новодошъл. Това не е никак случайно. В офиса на компанията работят предимно млади хора и затова подходът във вътрешния дизайн е да се чувстват комфортно и уютно, за да ходят с желание на работа. Само за пример - в отдела за работа с клиенти, който обхваща близо половината от служителите в компанията, възрастта на екипа се движи от 18 до 30 години.

Всеки един от офисите на компанията е разработен от професионални дизайнери и хем офисите имат по нещо общо, хем имат и свой собствен облик. Тук можете да видите фотогалерии от офисите в Стара Загора, Мадрид и от новия офис в Пловдив, които няма как да посетим, но можете да добиете представа и за тях.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



В София работи предимно административният състав. Тук са дизайнерите, маркетинг екипът, а и разработчиците. Екипът се помещава в две сгради, като всяка от тях е тематична. В първата на почит е оригамито, което си личи не само от разноцветната и разнообразна хартиена украса, но и в детайлите в килима, шкафовете, другите дребни елементи. Дизайнът е вдъхновен от ценностите на компанията, обяснява маркетинг мениджърът Дима Петева. И допълва, че едно от ключовите им послания е: Web Hosting Crafted with Care или уебхостинг, предоставен с грижа и внимание към детайла.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



В съседната сграда водещата тема е "Междузвездни войни" (не успяхме да я посетим, но тук можете да видите фотоглаерия от мястото). Историята тук се създава от самия екип, не толкова от интериорните дизайнери. От HR отдела си спомнят, че мениджърът на компанията Тенко Николов занася преди време в офиса конструктор "Лего" от серията Star Wars, което отприщва вълна от нови тематични Star Wars елементи, понеже се оказва, че в офиса има не малко фенове на филмовата поредица. Така се заражда и една друга вътрешно-фирмена традиция - тиймбилдинг на кино. През последните години за всеки нов епизод от "Междузвездни войни" компанията наема цяла кино зала и всички от екипа гледат филма заедно. Така се случва и този декември.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



В офиса определено имат отношение към седмото изкуство. Разработчиците например всяка година изненадват колегите си със забавно видео на различни офис теми. И неофициално колегите им може и да си признаят, че видеото на дивелъпърите е по-чакано и от презентациите на мениджърите в края на годината.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



В стаята за почивка често се използват тенисът на маса и билярдът. Дартсът също се радва на интерес, като преди време - пак дивелъпърите - измислят игра "Зомби дартс", на която правилата обаче малко са позабравени към днешна дата (поне от колегите им, които ни развеждат в офиса:). В ъгъла на стаята за обяд и почивка има и машина за игра от онези, които навремето имаше в компютърните клубове, която също се радва на интерес.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



На една от стените в мястото за почивка се намира и артистичен календар, който маркира рождените дни на служителите в офиса.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



В офиса на SiteGround откриваме и халфбайк. От екипа ни обясняват, че преди време са подкрепили кампания за финансиране и популяризиране на нестандартното превозно средство, измислено от българин. От тогава в офиса им има и няколко колела, които понякога се използват по коридорите.

Разказват ни, че в компанията има усещане за общност. И е съвсем нормално някой от екипа да донесе нещо и да го остави за общо ползване. Един от примерите е кануто, което един от колегите им си купува, но донася в офиса - за който му се иска да го ползва.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



Друга традиция в духа на SiteGround общността е общата закуска в понеделник. Обикновено тя започва към 8.30 ч. и продължава няколко часа. Включват се всички в екипа, не само за сутрешно кафе и нещо за хапване, а и за да споделят идеи и да се опознат с колегите си от други отдели.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



В първия си работен ден всеки служител в компанията получава "Welcome" пакет за добре дошъл, който включва неща като фирмена тениска, тефтер, химикал, карта за достъп до сградата, рекламни материали и т.н. Той може да ползва и лично шкафче, в което да държи вещите си, като всеки може да индивидуализира начина, по който то е маркирано, разбира се, в рамките на общия оригами стил.

Някои от придобивките, които SiteGround осигурява на служителите си, са масажи в офиса, свежи плодове, до 2 дни допълнителна почивка при участие в доброволчески инициативи. Най-впечатляващата обаче определено е възможността за едноседмична почивка за цялото семейство на служителя през лятото или зимата за сметка на работодателя.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



От HR отдела коментират и че част от фирмената култура е откритостта и прозрачността. Именно затова работното им пространство е отворено, а офисите на мениджърите са обособени, но зад стъклени врати.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



Минаваме и през малко по-изолираната стая за обучения.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева



От един от прозорците на офиса се вижда и мястото, където в началото на 2018 г. ще бъде построен новият офис на SiteGround. Сградата се изгражда в съдружие със собственика на Adora Business Center – Продромос Мавропуло. Теренът е с площ 3000 кв. м и граничи с магазина за спортни стоки Decathlon и бъдещата офис сграда "Ричхил". Офисната част ще бъде 13 хил. кв. м, от които SiteGround ще ползва 5000 кв. м, а останалите ще дава под наем, писа наскоро "Капитал".

Тук ще сложим край на разходката в офиса на SiteGround, но се надяваме, че сте намерили нови идеи и вдъхновение, които да приложите и във вашия офис. А ние приемаме покани за гостуване и в други компании на karieri@karieri.bg. Интересни са ни по-нестандартни и иновативни работни места, нови офис пространства или такива с отличия за дизайна, концепцията си или работната среда.

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly