С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Николай Янчовичин: Излъчваме само българска музика, за да си осигурим идентичност

Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Цветелина Николаева

Генералният мениджър на Communicorp Group  за България отговори на читателски въпроси в блога на KARIERI.bg.

#1 Г-н Янчовичин,защо БГрадио продължава да излъчва само българските парчета на нашите изпълнители. някои от тях имат добри изпълнения на английски? Не губи ли радиото от това, че излъчва само българска музика? И още какво е отношението ви към поп-фолка? Все пак е пазарен феномен.
Петя

Н. Янчовичин: Здравейте, БГ Радио започна излъчване то си през 2001 година наистина с ограничението песните да са само на български език. Това беше важно решение за нас защото така си осигурявахме идентичност, която другите радиостанции нямат. По онова време усилено рекламирахме БГ Радио като "едиснтвеното радио където разбирате текстовете на ВСЯКА песен". От 2006 година насам в БГ Радио вече се излъчват и песни на български изпълнители изпълнени и на други езици (Руши Видинлиев на италиански, Gravity Co. на английски и т.н.). Тази стъпка на отваряне към изпълнения на чужд език направихме защото БГ Радио вече е с утвърден имидж и е позната марка в ефира на България.

Поп-фолкът е пазарен феномен в България от много години и преди съществуването на БГ Радио. Още от онова време този стил си има своите медии (радиостанции, кабелни телевизии, дори списания), които го популяризират. Ние създадохме БГ Радио като алтернатива на тази музика именно защото до старта на БГ Радио нямаше кьде да се слуша бьлгарска поп, рок и естрадна музика.

#2 Г-н Янчовичин, възхищавам се на работата на целия екип на БГ Радио. Слушам ви от самия старт.Трудно ли се работи с българските музиканти? Има предвид тези, които все имат претенции, че не са достатъчно въртени по БГ Радио? Длъжно ли е БГ радио да пуска всичко, само поради факта, че е създадено от български музиканти?
ясен георгиев

Н. Янчовичин: Ние в БГ Радио имаме уникалния шанс реално да работим с изпълнителите, които излъчваме в ефир. Този факт носи много позитиви за нас, но наистина означава и по-голяма отговорност и внимание ( все пак едва ли Мадона много се вълнува колко пъти е излъчвана в България) към изпълнителите ни. Работата с голяма част от тях е изключителна чест и удоволствие за нас и например никога няма да забравя случая когато в моята кола Лили Иванова и Васил Найденов за първи път пяха заедно и няколко седмици след това за първи път в историята на българската музика те се появиха с дует на Годишните Музиклани Награди на БГ Радио 2004 година. Незабравимо наистина. Но, за избора на песни, които звучат в ефира ни, ние още от самото начало на радиото и първи в Бьлгария правим регулярни музикални тестове. Тези музикални тестове правим вече всяка година с Медиа Линкс, агенция която осигурява респонденти, които в реално време оценяват всяка песен като ние им пускаме откъси от над 1000 български песни. Оценката на слушателите е от изключителна важност за нас, защото те са потребителите на нашия продукт и ние го правим за тях, без значение дали ние в екипа имаме любимци. На базата на тези тестове ние решаваме кое ще звучи в ефира и кое не, тоест ние не пускаме всичко, само поради факта, че е създадено от български музиканти.

#3 Как оценявате резултата от кампанията ви Давам път на зебрата?
яна


Н. Янчовичин: Като най-българското радио ние много мислим как да подобрим начина на живот в България и съответно самочувствието на българина. Аз вярвам, че всяка една медиа в България може да допринесе за това, но много малко беше направено когато стартирахме БГ Радио. Аз, както и почти всички колеги от мениджерския екип на БГ Радио сме живели, учили, пътували из Европа и много искахме да внедрим добрите практики на Европейския съюз. Това беше повод да направим многобройни акции, които да напомнят на нашите слушатели, че за някои неща е нужно много малко воля от страна на всеки от нас, за да се чувстваме по-добре и у нас. Един от тези пректи е Давам път на зебрата. Още от самия си старт БГ Радио призоваваше слушателите в автомобила да карат през целия ден със светнати фарове, защото това намалява значително произшествията по пътя, а и беше вече регламентирано със закон в много европейски държави (сега и в България). Що се отнася до оценка на кампанията, бих споделил, че аз лично виждам съвсем различно отношение пред зебрата в момента от страна на автомобилисти, нещо което беше немислимо когато стартирахме кампанията. Не бих казал, че това изцяло се дължи на нашата кампания, не бих казал, че таква кампания може все още да бъде оценена, защото ние трябва да променим мисленето на хората в България, а това не става кампанийно...трябват много години.

#4 Здравейте Николай, Няколко въпроса и от мен. Първо, по мои сметки София има около 40 ефирни радиа, Лондон например няма толкова. До какво води това? Не означава ли голямото количество по-ниско качество? В този смисъл, според мен, радиата в София се форматират (което не е лошо), но всички отиват в една и съща посока - музика-музика-музика и водещи, които говорят много, но казват малко. Споделяте ли мнението ми? Не трябва ли една медиа да има и информационна функция? Какво например ми дава Радио 1? Бъркам ли, или вие държите и Радио 1 и Ретро Радио? Какъв е пойнтът да се конкурирате взаимно? Все пак вие взехте Ретро като един завършен продукт с много широка музикална програма, а сега тя е ограничена до 500 песни, които знам наизуст, което е формата и на Радио 1. И последно. Съдбата на Радио Гонг. Вие купихте един супер нишов продукт, в който, според мен, имаше огромен потенциал при добро управление. Защо тогава решихте да смените формата му? Предварително Ви благодаря за времето.
Веселин Димитров

Н. Янчовичин: Точно така. Твърде много лицензи за радиоразпръскване бяха издадени в Бьлгария. Това доведе до търсене на бърз успех и създаване на много еднакви по звучене радиостанции, които като че ли се различваха само по име. Това доведе и до сериозен дъмпинг на цените за реклама в радиото и липсата на съответно достатъчно средства от страна на собственици и управляващ екип да сьздават добра програма. Много неприятна ситуация наистина. В последните две години се случи консолидация на пазара, при която няколко големи компании станаха собственици на различен борй радиостанции. Според мен това ще помогне на сьздаването на нишови радиостанции. В нашата радиогрупа има няколко радиостанции, които са уникални....БГ Радио, Радио Нова, Радио 1, което е абсолютен лидер от години във възрастовата аудитория, която цели, Радио Вероника също. Но всички проучвания, които съм виждал аз и то не само в България сочат, че потребителите на радио предпочитат определена станция заради музиката която пускат. В тези проучвания над 80% от респондентите определят, че именно музиката е определящ фактор за това коя радиостанция те избират. Във всички учебници по радиоуправление се отбелязва и фактът, че радиото е най-бързата медиа, тоест ако има новина, слушателите пьрви ще я научат от радиото, а после от други медии (или в детайли на следващия ден от пресата). Именно поради този факт ние имаме на всеки час новинарски емисии във всички радиостанции, но по-скоро кратки емисии, а не коментари, които са задължение на вестниците и вече интернет, а не на радиото.

Що се отнася до Радио Гонг, то наистина имаше уникален формат за България, но нашето портфолио и стратегически цели е да сме лидери в музикалните радиостанции. Ако ми позволите да направя сравнение, компаниите които произвеждат цигари едвали са най-добрите и в производството на пури, без занчение, че и двете стават за пушене.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly