С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Отговори от Димитър Друмев

Как се избира главен редактор на списание?
Share Tweet Share

Как се избира главен редактор на списание? Това ще разберете от изпълнителния директор на "Санома Блясък България" Димитър Друмев, който отговори на въпросите ви от блога.

#1 Как вашето издателство се насочи към издаването на списанието National Geographic Bulgaria? По мое мнение се откроява от стила и целевата аудитория на останалите ви издания.
Ирина Марудина

Д. Друмев: Вярно е, че се откроява, но реално National Geographic е различно от 99% от повечето, ако не от всички съществуващи списания. Решението беше на база анализ на пазара и бизнес план. Преценихме, че съществува голяма група хора, които се интересуват от тази тематика, но които тогава бяха "пренебрегнати" от издателите на списания. Освен това името "National Geographic" е известно и уважавно. Имаше и друга причина. Лично аз харесвам списанието и съм негов читател (на английски) от 15 години. Бях 100% убеден, че има много хора в България, които споделят този мой интерес, така че донякъде решението беше емоционално.
 

#2 Какъв е общия обем продажби от лицензираните списания за месец и този на собствените марки? Нямате ли усещането, че пазарът на списания е като пазара на поп-фолка - произвежда се нещо качествено като звук и аранжимент, но чуждо...с малки изключения? Разбирам, че това е по-евтиният вариант, но по-лесното и по-евтиното няма да помогнат в бъдеще...
ТТ

Д. Друмев: Съотношението между лицензионни списания и наши собствени марки е приблизително 50-50. Но категорично не съм съгласен, че лицензионните списания са "чужди". По-голямата част от тяхното съдържание са български материали. Използваме материали на чужди автори, но само когато има смисъл. Например – има страхотни френски, американски и италиански фотографи, чиято работа смятаме, че нашите читатели биха искали да видят. А някои материали на практика е невъзможно (или твърде скъпо) да бъдат написани от български журналист – например интервю с личност от рода на Анджелина Джоли или мащабно изследване в областта на психологията. Ние не делим списанията и материалите на български и чужди. Опитът ни показва, че успех има това списание, което предлага качествено съдържание без значение от каква националност е авторът.
 

#3 Как се правят лицензни списания и харесвате ли българските издания?
Timur&commandos
Д. Друмев: Трудно. Разбира се, че харесвам българските издания. Често сравняваме това, които ние издаваме, с издания от различни държави. Мога уверено да кажа, че българските издания на международни списания са сред топ 20% по качество на съдържанието.
 
#4 Бих искал да ви попитам какъв е пътя като стъпки за създаване на подходящи условия с определено списание. С какво трябва да разполага българската фирма, за да бъде одобрена и как гледате себе си в ролята на консултант и посредник при уреждане на лицензията?
Заинтересован

Д. Друмев: Основното, което изисква всеки международен издател от български кандидат за лиценз е стабилност, опит и добър бизнес план. Не бих могъл да бъда консултант на друга компания-издател на списания, защото това би представлявало конфликт на интереси.


#5 Здравейте! Имам два въпроса насочени към сектора на печатните вестници и списания като цяло. Защо, според Вас, голяма част от българските издатели не членуват в Одит Бюро по Тиражите? Как могат интересите на рекламодателите да бъдат защитени (визирам сериозната разлика понякога в посочен тираж на някои издания и нетния пласиран тираж)? Предварително благодаря.
Анонимен
Д. Друмев: Участието в Одит бюрото по тиражите изисква много добра документална обезпеченост, с която да могат да се докажат продажбите. Това затруднява някои издатели. Високата цена на одитите е другата причина, поради която много издатели се колебаят. Най-добрият начин рекламодателите да защитят интересите си е да базират решенията си къде инвестират на сигурни социологически изследвания и данни от одит бюрото, и да избягват медии, които не могат да докажат аудиториите си.


#6 Разгледах преди малко сайта на "Санома Блясък България" АД. Въпросът ми е защо няма категория Кариери и обявени работни позиции? Не намирам нищо в сайта за управленското ръководство!?! Колко души работят в "Санома Блясък България" АД ? Ако има свободни работни позиции къде се обявяват? Студент
Д. Друмев: Тези функционалности на сайта ни са в процес на разработка. В компанията работят около 200 души. Свободните позиции обявяваме в Капитал Кариери (вестника и on-line) и във водещите сайтове за работа.
 

#8 Г-н Друмев, какво е ключовото във вашата сфера на дейност? Как протича един Ваш работен ден? Как избирате главните редактори на издаваните от вас издания? Какви промени прогнозирате в следващите 5 години за бизнеса със списания в България?
Августина

Д.Друмев: Задавате доста сложни въпроси, но ще се опитам да отговоря накратко. Ключовото в нашата сфера е познаването на интересните на читателите и спечелването (и запазването) на доверието им. Всеки мой работен ден съдържа много срещи, оперативки и анализи от различен вид – като на всеки мениджър. Често анализирам самите списания. Отделям основно внимание на новите и предстоящите проекти.

Изборът на главен редактор е може би най-важното решение, което един издател трябва да вземе. Задължително е да е ясно точно какъв журналист търсим. Водещо при решението е дали съответният кандидат разбира и харесва концепцията на списанието, дали е лидер, който ще може да обедини целия екип около концепцията на списанието. Обикновено правим няколко срещи с потенциалните главни редактори с няколко от по-опитните членове на екипа ни за да имаме поне 3 мнения. Процесът ни е доста организиран и професионален, но въпреки това често разчитам на усета си.

Според мен списанията ще се развиват добре през следващите години. Въпреки, че на пръв поглед в България съществуват много списания, все още броят заглавия на 1000 души (което е международно приета единица за измерване на наситеността на пазар на списания) в България е доста под средното за Европа. Все още липсват доста видове списания, особено по-специализирани, които таргетират по-малки целеви групи. Ще продължи да се развива и качеството на списанията, защото изискванията на читателите към качеството на информацията, съдържанието и дизайна ще се покачват.
 

#9 Предимно списанията ви са насочени към женската аудитория. Не мислите ли, че и мъжете биха купували повече списания, ако имаше такива насочени главно към тях, но не от типа на Плейбой, а малко по-сериозни и информативни.
Читател

Д. Друмев:
В момента действително има повече списания насочени към жени. Причините са две – първо, жените по принцип четат повече списания, и - второ - рекламните бюджети за марки таргетиращи жени са по-големи. Но това не означава, че не сте прав. Напротив, и аз мисля, че в момента няма достатъчно (качествени) списания за мъже в България. Ние работим върху два проекта, които са информативни, но същевременно развлекателни без обаче да залагат върху еротично съдържание. Смятаме, че чрез тях ще привлечем мъже, които в момента не могат да намерят списание, което им харесва.
 

#10 Мисля , че ще е много добре за "Санома Блясък България" АД да обявява стажове за студенти(летни, а и целогодишни). Несъмнено компанията ще печели от това. Кога ще обявите стаж за студенти и наскоро завършили бакалаври?
БГ Студент

Д. Друмев: Абсолютно съм съгласен. Досега сме имали няколко стажанти и бих казал, че опитът ни е бил много положителен. Смятаме да обявим програма за стажове през пролетта (преди края на учебната година).


#14 Въпроси от гражданин:

Здравейте г-н Друмев,

1. Интересувам се от социално -отговорната политика на Вашата компания. Има ли такава и в какво конкретно се изразява тя?
Д. Друмев: Нямаме специално разписана социално-отговорна политика, но за мен определено е важно компанията ни да подхожда отговорно към обществото и държавата, където прави бизнес. Придържаме се към "Етичния кодекс на българските медии" и офицалните бизнес принципи на Sanoma Magazines.

2. Каква обществена полза според Вас има от изданията ви, половината, от които с ярка клюкарска насоченост, а другата половина (без НГ) промотираща дрехи и аксесоари за три - четирицифрени суми. Кой има полза от тях?
Д. Друмев: Не знам точно как формулирате "обществена полза". Но ще се опитам да ви отговоря. Ако разгледате по-специално изданията ни ще се убедите, че определенията, които правите не са точни.

Нашата цел е да забавляваме и информираме. Списанията ни засягат широка гама от теми, което дава възможност на всеки читател да избере това издание, което го интересува. Да, 2 от общи 14-те ни списания следят звездите на шоубизнеса, но ако ги прочетете ще видите, че не са "клюкарски" (т.е. съдържащи невярна или обидна информация). Отказвали сме се от печеливши проекти, които обаче според нас са в разрез с принципите, заложени в "Етичния кодекс на българските медии".

Определено мисля, че има полза от нашите издания. За повечето хора забавлението е важна част от живота им. Но освен забавление, списанията ни съдържат полезна и проверена информация за области като здраве, психология, взаимоотношения, кариера, кулинария.

Според мен по-важното е, че в един свободен пазар какъвто е българският, всеки решава сам дали и кое списание намира за информативно и полезно.
 
3. Каква и къде е тънката разлика между рекламен каталог и медия. Мислите ли, че постигате баланса между целите на рекламодателите си и обективността, ако е така, как ще обясните факта, че във Вашите издания присъстват само едни и същи марки и лица ?
Д. Друмев: Разликата е голяма (въпреки, че и каталозите, и списанията често са от хартия). В един каталог присъстват продуктите, които производителят иска да продаде. Докато списанията показват продуктите, които съответният редактор е подбрал. Зад красивите страници стои много труд и време за да може да се подберат продукти, които наистина заслужават да бъдат показани на читателите. Хубавото е, че има механизъм, който предотвратява едно списание да стане каталог. И това е неизбежната реакция на читателите. В момента, когато предложиш селекция на продукти, която не е добра, читателите реагират доста бързо и просто спират да купуват списанието.

Не знам защо сте останали с впечатлението, че в изданията ни присъстват само едни и същи марки и лица. Ако това беше вярно, то аз нямаше да отговарям на въпросите в този блог, защото компанията ни щеше отдавна да е фалирала. Все още не съм открил начин как да привличаме читатели освен чрез качествено (вкл. обективно, интересно и разнообразно) съдържание.
 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly