С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Ваня Кирилова: Очакваме конкретни отговори, а не заучени фрази от кандидатите

Не е уместно въпросът за заплащането да се поставя по време на първото интервю за работа, коментира оперативният мениджър на маркетинговата компания "411 маркетинг"
Share Tweet Share
Снимка

Имаме позиции с по-тесен профил като PHP developers например, както и позиции, даващи възможност на кандидати с широк профил, завършващи или завършили маркетинг, компютърни системи и технологии, икономика , филолози и др., казва Ваня Кирилова.

[Личен архив] 

В поредицата "Моят идеален кандидат за работа" ви представяме изискванията на специалистите по подбор от утвърдени компании, работещи в България, към техните бъдещи служители. Днес ви срещаме с Ваня Кирилова, оперативен мениджър на маркетинговата компания "411 маркетинг".

Какви кандидати търсите в момента и по какъв начин успявате да ги намерите?
- Профилът на кандидатите, които търсим, зависи от обявената позиция. Имаме позиции с по-тесен профил като PHP developers например, както и позиции, даващи възможност на кандидати с широк профил, завършващи или завършили маркетинг, компютърни системи и технологии, икономика , филолози и др. За експертните позиции ползваме сайтове за работа в България и Европа, докато за мениджърските позиции понякога ползваме и алтернативни подходи.

А от какви кандидати очаквате да имате нужда за в бъдеще?
- От позитивни, отговорни, любознателни, сериозни, мотивирани - това са качества, с които човек се ражда или се възпитават от ранна детска възраст. Всичко останало се учи.

Какви са изискванията ви към CV-то и мотивационното писмо на кандидатите?
- Преди всичко да е грамотно написано и след това да показва или опит, или качества, които търсим с конкретната обява.

А какви CV-та и мотивационни писма бихте отхвърлили?
- Принципът ми е да не отхвърлям CV-та. Така или иначе прочитам всяко, което постъпи за конкретната позиция. Лошо впечатление правят неграмотно написани автобиографии и да, това може да повлияе на решението ми да поканя или не кандидат. Бих посъветвала кандидатите, които прилагат снимки, да се постараят те да бъдат професионално направени, да имат професионално послание.

Как протича интервюто за работа във вашата компания?
- Обикновено запознаваме кандидата с времето, което ще отнеме интервюто, представяме компанията и позицията и, ако има въпроси към тях, отговаряме. Основната част от разговора е насочена към това да открием качествата или опита, който търсим за конкретната позиция. Винаги даваме обратна връзка, независимо от крайното решение.

Имате ли изисквания към облеклото?
- Добре е кандидатът да е спретнат, да излъчва уважение към компанията дори и чрез облеклото. Поговорката "по дрехите посрещат, по ума изпращат" важи и при нас. В същото време добре изглеждащият кандидат радва окото и разговорът с него или нея със сигурност е по-приятен.

Кое е по-важно за вас – квалификацията или характерът на кандидата?
- И двете не са маловажни и в същото време характерът е съществен. Когато подбираме кандидати, следим и за това как те биха се вписали в средата.

Какви умения трябва да демонстрира кандидатът, за да ви впечатли?
- Ако има експертни умения за съответната позиция, това определено ще ни впечатли. Ако е позитивен, кооперативен, има желание и умение да работи в екип, ако е отговорен, лоялен, това го прави идеалния кандидат. Идеални кандидати, от друга страна, е трудно да се намерят, така че почти винаги правим компромиси.

А какво в никакъв случай не трябва да прави по време на интервюто?
- Да отговаря на телефонно повикване по време на интервюто например. Посланието е неуважително.

Какви въпроси задавате най-често и какви отговори очаквате да чуете?
- Въпросите са свързани с опита или с реакцията на кандидата в определени ситуации и очакването е да чуваме конкретни примери, конкретни отговори, а не заучени фрази, не отговори от типа " по принцип".

А какви въпроси очаквате да задава или да не задава кандидатът?
- Не очаквам на първо интервю да ми се задава въпрос "Каква заплатата ще получавам?". Въпросът би бил уместен на следващ разговор.

Какво би ви спряло да наемете някого въпреки подходящото CV и доброто представяне на интервюто?
- Характерът.

Кои са най-често срещаните грешки, които допускат кандидатите по време на интервюто?
- Да не са прочели нищо за позицията или компанията, за която кандидатстват, или дори да не знаят за коя позиция са кандидатствали.

Какви са придобивките и възможностите за кариерно развитие, които предоставяте във вашата компания?
- 90% от управленския състав в компанията са хора, тръгнали от най-ниските позиции, които са се изграждали във времето и са се развили или развиват своята кариера вътре в компанията. Компанията предоставя допълнително здравно осигуряване от няколко години насам, което цели задържане на служителите по-дълго време. За целта пълен пакет здравно осигуряване получават служители със стаж над 3 години. Пакетите са стъпаловидни и зависят от продължителността на работа в компанията. Правим тиймбилдинги, коледни партита, не пропускаме никакъв празник Без значение от каква националност е празникът, важното е да има поводи за празнуване.

Имате ли стажантска програма и как е организирана тя?
- Да, имаме. Ние сме в много добри отношения с всички университети във Варна и си сътрудничим добре с тях - Технически Университет - Варна, Икономически университет - Варна, Висшето военноморско училище, Свободния университет.

Как оценявате работата и следите за развитието на кандидатите след наемането им?
- На всеки 6 месеца се извършват оценки – PDP /Performance Development Program/. Оценките се правят между служителя и прекия ръководител. В тях се отбелязват постиженията, коментират се KPIs /Key Performance Indicators/ и се набелязват областите на развитие през следващите 6 месеца, както и стъпките, които ще се предприемат за това развитие.

Какви възможности за обучение осигурявате на служителите в компанията?
Всеки нов служител първоначално преминава през входящо едноседмично "class room" обучение. След това, попадайки в група на съответен тийм лидер, служителят получава постоянни надграждащи обучения в коучинг сесии. През определен период от време преминават допълнителни надграждащи "class room" обучения. Имаме изградена система за обучения, както и отдел "Обучения", чиято цел е да осъществява самите обучения, както и да работи в тясно сътрудничество с мениджърите на отдели и да предлага нови обучения в зависимост от нуждите.

Имате ли HR инициативи, които бихте определили като иновативни?
- В момента работим с някои университети по проекти за провеждане на лекции от наши служители сред техните студенти, с което, от една страна, да засвидетелстваме висока оценка към тези служители и, от друга, доближаваме обучението към бизнеса ни.

Коя от всички инициативи, които имате, смятате, че влияе най-силно върху ангажираността на служителите ви?
- Не мисля, че е възможно една конкретна инициатива да повлияе върху ангажираността на служителите. Ако има такава, то тя би повлияла моментно или на конкретни хора. Считам по-скоро, че съвкупността от различни инициативи влияе на ангажираността и мотивацията на служителите, корпоративната култура, корпоративния дух, дори и офис средата, които не се измерват с една инициатива. Това са неща, които се проявяват в ежедневното отношение към служителя и може да се открие и в малките жестове към служителя.


Share Tweet Share

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly