Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Кариерният пъзел на Цветанка Минчева, заместник-директор "Банкиране на дребно" в УниКредит Булбанк

От месец януари 2011 г. Минчева заема позицията заместник-директор "Банкиране на дребно" в УниКредит Булбанк, където работи вече над десет години. Завършва MBA програма по международен бизнес в MIB School of Management в град Триест, Италия.
Share Tweet Share
Снимка

Цветанка Минчева, Уникредит Булбанк

 Фотограф: Цветелина Белутова

ЦветанкаМинчева е на 35 години. През 2001 г. завършва специалността "Счетоводство и контрол" в Университета за национално и световно стопанство (УНСС). Две години по-късно завършва MBA програма по международен бизнес в MIB School of Management в град Триест, Италия. От месец януари 2011 г. Минчева заема позицията заместник-директор "Банкиране на дребно" в УниКредит Булбанк, където работи вече над десет години. 

Моят път дотук

Завършила съм бакалавърска степен по "Счетоводство и контрол" в УНСС. Преди да започна да работя в банковата сфера се занимавах с нещо съвсем различно – моден дизайн. Около пет години по време на обучението си в университета и малко след това съм работила в бранша на производство на дрехи. А след това изведнъж смених бранша.

Причината е, че много ме привличаше банкирането. Започнах като стажант в УниКредит Булбанк през 2001 г., тъй като имах задължителен стаж от университета. Това се случи малко след като УниКредит беше приватизирал Булбанк. Ключовият ми водещ фактор тогава беше, че знам италиански.

Също така ми помогна много, че имах понятие от работата с клиенти, поради работата ми в модния бранш. За мен това си беше нещо естествено, докато на хората, работещи в банката, им беше трудно да се променят тепърва в компанията.

Влязох в УниКредит Булбанк, когато тя беше в процес на трансформация от бюрократична държавна банка в такава, насочена към клиента. Водещи приоритети тогава бяха клиентите и продажбите. За няколко години смених повечето търговски позиции. Започнах като специалист "Продажби", после заех поста специалист "Отношения заможни клиенти". След това за две години станах директор на филиала на Булбанк в град Пловдив.

После последва завръщането ми в централата на банката, където бях назначена на позицията мениджър "Масов пазар". Интересната ми стъпка след това беше по време на интеграцията между Булбанк, банка Хеброс и търговската банка Биохим. Тогава имах възможността да бъда така наречения "Rollout" мениджър на новата банкова система на банката.

Отговарях най-общо за потребителските тестове на новите системи, проверката на качеството на мигрираните данни, обучението на всички служителите във фирмата както и звената за "съпорт" или помощ в периода след техническата миграция. Тази позиция разви малко по-технологично профила ми и ми помогна да изградя и умения за управление на проекти. Впоследствие станах директор "Алтернативни канали за банкиране", а от началото на 2011 г. съм заместник-директор на цялата дирекция "Банкиране на дребно".

Понеже тръгнах хронологично от обученията, всъщност някъде между всички тези години, завърших MBA по международен бизнес в град Триест, Италия. Навремето спечелих стипендия от италианския институт MIB School of Management за външна търговия в България, която ми даде възможността да си позволя това обучение.

Моят работен ден

Работните ми дни се променят, в зависимост от периода, в който се намира компанията и конкретните задачи. Обикновено седмицата ми е планирана предварително, тъй като количеството ангажименти, които имам налага доста сериозен график, за да мога да обхвана всичко.

Смея да твърдя, че последно време се опитвам да управлявам времето си така, че да няма натоварване. Не съм привърженик на редовното стоене до късни часове. По-скоро съм на мнение, че ако човек успее добре да се организира може да си свърши задачите, които има, в рамките на нормалното и приемливо време. Аз лично се опитвам да бъда структурирана в работата си.

Живея в покрайнините на София, така че денят ми започва с пътуване през трафика. Когато пристигна в офиса, в зависимост от деня имаме регулярни срещи с ръководството или с екипа. Ако имам някакви срещи навън – това за мен е празник, защото напоследък работата ми е свързана повече с офиса.

Работното ми време е променливо, но обикновено в 09:00ч вече сме започнали в детайли текущите задачи. Рядко успявам да се прибера преди 19:30ч вкъщи. По време на интеграцията на банките съм имала дни, в които не съм си тръгвала от офиса и през нощта. Беше много интересно преживяване, но това е нещо, което се случва в трудовата кариера веднъж, тъй като такива технически интеграции не се правят често.

Снимка

Цветанка Минчева, Уникредит Булбанк

 Фотограф: Цветелина Белутова



Удовлетворенa съм oт добре свършената работа. За мен не е важна толкова самата цел, колкото пътя до постигането й и начина, по който съм я постигнала. Стремя се винаги тя да бъде нова и креативна.
 
Моите обучения

Изкарала съм множество курсове за мотивиране на екипи и за лидерство в полза на клиента, като те са били част от вътрешни обучения и програми на УниКредит Булбанк. Както споменах, съм записвала и различни курсове по моден дизайн. Не мога да кажа, че те бяха грешка в развитието ми, защото всъщност е много интересна комбинацията между математическата част на нещата и творческата. Смятам, че това много ми помага. От една страна имам математическите и счетоводни умения, а от друга - имам умения в дизайна и творчеството като цяло.

Моите предизвикателства

В последните три месеца си наложих задължително условие да намирам време за обяд, което преди никога не ми се е случвало. Наложих си режим от гледна точка на това да се чувствам по-добре, защото преди не можех да намеря време през целия ден и се прибирах вкъщи без никакви сили.

Трудностите, които срещам на работното място са в комуникацията с многото хора по многото различни задачи. Като цяло общуването с хора е предизвикателство.

Също така трудно е и намирането на правилните приоритети между различните задачи.

Моите източници на информация

Моите източници на информация са отвсякъде - вестници, списания, интернет. Например вестник "Капитал" е един от вестниците, които харесвам, както и списание "Мениджър". Основно се информирам и от нашите специалисти по "Връзки с обществеността", които се грижат затова да сме информирани за случващото се.

Поради самата ми сфера на работа следя списанията за телефони и компютри. Какво е новото на пазара, какви са новите технологии и като цяло какво се случва на пазара на иновациите.Такъв източник за мен е списание HiComm.

Моите планове за бъдещо развитие

Не мога да кажа, че искам да стигна до определа позиция, защото за мен винаги най-интересен е бил самия процес на работата. Плановете ми за бъдещето са да работя по интересни и нови проекти, които да ми дават възможност да проявявам креативност. Другото нещо, за което се боря, е да балансирам професионалния с личния си живот. Имам дъщеря на четири години, която всяка сутрин става и ме пита "Почивка ли си днес?" или "Кога ще сме почивка заедно?". Планът ми за бъдещето включва да прекарвам достатъчно време с нея.

Търсени умения

гъвкавост
издръжливост
силна мотивация за работа
позитивно отношение
добри познания на банковите продукти
умение за позициониране на нова услуга на пазара
управленски способности
широк поглед върху новите технологии, иновациите във финансовата сфера и извън нея

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly