Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Кирил Бъчваров: Трябва да сте готови сами да се развивате в желаната сфера

Бъчваров е директор на управление "Клиентска удовлетвореност, проучвания и анализи" в Уникредит Булбанк. Той е един от шестимата гости, които говориха пред студенти от УНСС на срещата "Един ден на..."
Share Tweet Share
Снимка

Кирил Бъчваров, директор на управление "Клиентска удовлетвореност, проучвания и анализи" в Уникредит Булбанк

 Фотограф: Красимир Юскеселиев

Кирил Бъчваров е завършил Американския университет в България. Настоящата му позиция е директор на управление "Клиентска удовлетвореност, проучвания и анализи" в Уникредит Булбанк.

Лекцията му е част от срещата на професионалисти и студенти от финансовия сектор "Един ден на...", организирана в рамките на "Кариерен клуб: Финанси" със съдействието на Междууниверситетския център за развитие на кариерата на УНСС

Ценни уроци 

Аз завърших преди шестнайсет години Американския университет в България. Нещата, които си спомням от обучението ми там, могат да се изброят на пръстите на едната ми ръка.

Едното е примерно принципът на мой професор, която казваше "Всичко е легално, докато не те хванат". Второто е много ценен съвет от бивш директор на Procter & Gamble, който ми беше преподавател, а именно никога да не ходя на интервю с бели чорапи.

Общо взето тези и още две-три такива сентенции са всичко, което ми остана от това време. Като цяло това, което съм учил - не го правя, и това, което правя - не съм го учил.

Гмуркане в дълбокото 

Моята кариера всъщност започна след университета, когато заминах за Москва. Там се занимавах основно с маркетинг, реклама и продажби. Интересното е, че в университета не взех нито един изпит по маркетинг, защото ми се струваше прекалено женска област. По-скоро ми трябваше нещо като финанси, счетоводство. Та, поради тази причина ми се наложи да науча маркетинга от нулата и да се самоподготвя.

Впоследствие, когато се заех с настоящата ми длъжност – "Клиентска удовлетвореност", тя беше също нещо ново, което към момента в банките никой не правеше, а голяма част от тях и все още не го правят. Ние мерим целия блок нефинансови показатели, който включва дали са доволни клиентите, колко от тях са лоялни, каква е нашата репутация, колко е тежестта на марката, качеството на обслужване. Всички тези фактори допринасят към годишната оценка и бонус. А оттук и към една устойчивост на бъдещите резултати.

Какво е необходимо

Както споменах, не съм учил нещата, които ми се налага да върша, а и преди 16 години нямаше откъде да се научат. За съжаление тогава дори едни от най-стандартните (уж) области като икономика или маркетинг бяха съвсем различни от това, което са сега. Най-вероятно до момента, в който вие ще трябва да вземате решения в избраната от вас област - това, което сте научили, също ще е съвсем различно.

Трябва да сте готови сами да се развивате в желаната сфера. Това според мен е най-важното.

Аз изисквам от колегите, които идват на работа в моя отдел, да имат подходящата нагласа към работата. Защото за мен тя е много по-важна, отколкото какъвто и да било опит. Даже опитът до голяма степен е противопоказен, защото ако човек има опит само в банковата сфера, е много трудно да го отучиш от придобитите навици на предишното място.

Така че трябва да имате правилното отношение, мотивация и желание за работа. Не се взимайте много несериозно и бъдете почтени. Запомнете, че в банките няма бърза печалба. При нас всичко се случва постепенно, с усилия, тежка работа и търпение.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly