Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Повече от дизайн

Какво е да си дизайнер на игри, разказва Георги Балинов - директор "Дизайн и художествен отдел" в IT компанията XS Software.
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева

Георги Балинов заема позицията директор "Дизайн и художествен отдел" в IT компанията XS Software. Завършил е специалностите "Компютърна графика и анимация" и "Графичен дизайн" в Нов български университет. Интервюто му е част от Кариерен клуб: ИКТ, в който ви представяме утвърдени специалисти в различни направления и нива в български и чуждестранни ИКТ компании.

Начални стъпки

Преди седем години се свързах с Христо Тенчев, който в момента е главен изпълнителен директор на XS Software, по повод онлайн играта Bulfleet. Тогава той беше 12-ти клас, а аз 11-ти. Христо тъкмо беше пуснал играта и аз съвсем случайно попаднах на нея. Тогава реших да му пиша с предложение да помогна относно визуалното й представяне. Направихме първа версия, а после започнахме и съвместната работа по други проекти. Чак след година се запознахме на живо, когато Христо ми сподели, че иска да създаде фирмата. Така започнахме работата в XS Software с първоначален екип от трима души.

В процеса на работа

Позицията, която заемам днес, се състои от две основни части. Едната е организационна, а другата изцяло творческа. Първата се състои в координация на проектите, организация на работата в самия отдел, както и ефективното сътрудничество с другите отдели. При работата с уеб дизайнери и художници, които правят графиките на игрите, е важно задачите да бъдат разпределени правилно и да имат ясен краен срок, който да се спазва.

При творческата част моят отдел работи тясно с колегите, които измислят самите игри. Целта е да определим визията, която търсим за дадения продукт, какви изисквания налага тя и като цяло какво би се харесало на потребителите.

Трудната част

Основните трудности идват от това, че над игрите работят много хора. Понякога е доста сложно да се координира работата между отделите, така че крайният продукт да е завършен в определените срокове и да е на високо ниво. Тъй като работата е предимно свързана с творчество и креативност, е до голяма степен субективна и трудна. Даден продукт може да се хареса на един човек, но да не се хареса на друг. Ето защо основната ни цел е да правим визията максимално достъпна, приятна и атрактивна за потребителите.

Например: много голям пазар за нашите продукти са страните от Близкия изток и поради това трябва да внимаваме с културните различия и особености при дизайна. По-конкретно, специално за този пазар това са религиозните символи или облеклото на персонажите.

Голямо предизвикателство също беше работата по създаването на цял магазин с реални колекции на Fashion TV за играта Lady Popular,защото от нас се изискваше да нарисуваме истинските модели, което си беше доста работа.

Любим проект

Точно сега аз и колегите работим над любимия ми проект, който след броени дни ще пуснем официално. Той се казва Андромеда 5 и е 3D игра от ново поколение. Успяхме да я разбработим така, че да е достъпна директно от браузъра и не е необходимо да се сваля и инсталира. Играе се със стотици други потребители по света, а самото действие се развива в Космоса. Скоро играта може да бъде видяна на andromeda5.com.

Най-интересният ни проект до момента, който продължаваме и досега да разработваме и развиваме е безплатната онлайн игра "Хановете". Това е и най-успешният ни продукт до момента. Тя е средновековна и типично браузър игра, която се радва на внимание от цял свят.

Източници на информация

Нашата професия е изцяло свързана с компютри и цялата информация за нея може да се намери предимно в интернет. Има множество достъпни списания, блогове, както и книги по уеб и графичен дизайн, които могат да се закупят онлайн.

За жалост, в България не се провеждат често семинари и друг такъв тип специализирани събития, но със сигурност много помагат затворените онлайн социални мрежи и професионални групи, където се обсъждат различни теми в областта на уеб дизайна.
 

Търсени умения:

креативност
самоинициативност
дисциплинираност
проактивност
отлична визуална култура и графични умения
работа с Web/UI дизайн, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, XHTML, CSS.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Работа в: ИКТ

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново . Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly