С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пабло Паласон: Талант, дипломатичност и много страст са съставките на успешната кариера в рекламата

В този бранш е нужно да бъдеш мъдър и дипломатичен, така че клиентите да те смятат за човек, на когото могат да разчитат, казва изпълнителният творчески директор на Saatchi&Saatchi Bulgaria
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева

Г-н Паласон, работите в рекламния бранш от 23-годишен. Как и защо избрахте тази професионална област?
Мисля, че професията избра мен и то съвсем случайно... Трябваше да уча икономика, но имах късмета, че открих тази опция в последната минута. През 1990 г. бях в Уругвай и тогава това беше съвсем нова специалност.   

И от дистанцията на времето смятате ли, че сте направили правилния избор?
Абсолютно! Обичам работата си, макар и да е свързана с много трудности и безсънни нощи.  

Помните ли първото си интервю за работа в рекламна агенция? Как мина то?
Винаги съм бил голям късметлия по отношение на интервютата, защото показвах голям ентусиазъм към работата, който при това беше истински, а не престорен.   

Работили сте като копирайтър и криейтив директор. Какви са необходимите качества и умения, които трябва да притежава човек, за да работи от творческата страна на рекламата?
Преди всичко трябва да бъде много талантлив. След това е необходимо да може да носи на много работа, да бъде атлет по креативност. Трябва да умее и да представя добре идеите си и да не се потиска, когато нещата, които обича, биват отхвърлени или изцяло променени. Важно е също да има гъвкав характер, да бъде човек, с когото се работи лесно и ползотворно.   

В този бранш е нужно да бъдеш мъдър и дипломатичен, така че клиентите да те смятат за човек, на когото могат да разчитат. Ако го играеш "злия гений", независимо колко си талантлив, в един момент клиентите просто ще се изморят от теб.   

Смятате ли, че рекламата все още е перспективна област за кариерна реализация и защо? 
Макар и рекламата да е изключително динамична и бързо променяща се област, съществената част в нея не се е променила и това е нуждата от добри идеи. Традиционните медии например продължават да преобладават в бюджетите на клиентите. Въпреки това всички нови инструменти, с които разполагат рекламистите, са изключително предизвикателство, в което се крие донякъде и очарованието на тази професия. Интернет е само началото на една революция, която вероятно ще отнеме десетилетия. Най-трудното в правенето на успешна кариера е да не се губи страстта, която е необходима за създаването на добрите идеи.    

От какви специалисти ще има нужда рекламната индустрия през следващите 5+ години?
Имаме нужда от комбинация от различни видове професионалисти. Например програмисти и компютърни специалисти, които да откриват нови технологични инструменти. Важно е и да привличаме повече хора, които не принадлежат към тази професия, за да ни помагат в създаването на нови идеи... По мое мнение търсенето на "свежите" идеи, отговарящи на реалните нужди на пазара и хората, ще бъде голямата битка на бъдещето. Рекламата трябва да стане наистина нещо интересно и полезно за хората.   

Какъв е процесът на създаване на една рекламна кампания? Колко и какви хора са въвлечени в него? 
В реализацията на мащабна рекламна кампания са въвлечени много хора. От едната страна е клиентът със своя отдел "Маркетинг и комуникации", а от другата застава агенцията със своя екип – акаунти (бел. ред. служители в рекламна агенция, отговарящи за връзката с клиентите), творчески екипи, производствения отдел и т.н. Процесът е много сложен именно защото в него участват много хора, които трябва да повярват в идеята. Съществуват много страхове, много пари ще бъдат инвестирани в кампанията... така че не е лесно. И веднъж постигне ли се съгласие по отношение на идеята, често пъти се провеждат предварителни проучвания, за да се види дали кампанията ще проработи. А това означава, че ще се сблъскате с много критично настроени хора.   

Каква е дефиницията ви за новаторска реклама?
В днешно време съществуват хиляди възможности за иновации, но най-голямата продължава да бъде добрата идея.   

А кои са най-големите предизвикателства, които срещате в работата си?
За мен режисирането на филм е най-вълнуващото преживяване, което някога съм имал.   

При всеки човек, работещ с идеи, има опасност от "прегряване" или още по-лошо изчерпване. Имате ли трикове, които ви помагат да съхраните креативността си?
Ако имаш истинска страст, ако наистина си луд по работата си, тогава идеите винаги идват. Моят любим трик е да търся идеи преди да заспя.   

Според вас въпрос на талант ли е способността да се измислят рекламни идеи или е умение, което се придобива и развива с опита?
За мен талантът е по-важен. Но бих казал, че опитът е почти 40% от добрата идея.   

Кои книги по ваше мнение трябва задължително да е изчел човек, който работи или иска да работи в рекламата?
Има много книги, които биха били полезни, но за мен рекламата не е въпрос на теория, а на практика. Какви книги трябва да прочетеш, за да бъдеш добър футболист? Няма такива, просто трябва да играеш много. При рекламата е същото. Трябва да видиш какво е правено десетилетие след десетилетие, да се запознаеш с рекламния фестивал The One Show Festival, да проучиш наградите на D&AD, да познаваш отличените рекламни кампании в Кан... Изобщо учете се от други кампании – това е моят съвет.   

Кой е най-големият риск, който сте поемали някога в кариерата си?
Оставих агенцията, в която работех, за да продуцирам пълнометражен филм, който накрая ми отне много време...

Какво послание бихте отправили към младежите, които искат да се занимават с реклама?
Уверете се, че наистина обичате тази професия, ако искате да я работите до пенсионирането си.
 

От 1990 г. насам Пабло Паласон е работил като копирайтър и творчески директор в различни реклами агенции в Уругвай и Испания, сред които Leo Burnett, J. Walter Thompson, Ogilvy, Tiempo BBDO, Tandem DDB, Vitruvio Leo Burnett и Ruiz Nicoli. Част от клиентите, за които е правил рекламни кампании, са Johnson&Johnson, Diario AS, Renault, Ginebra Tanqueray, Schweppes, BBVA, Mc Donald’s, Movistar и ONCE. Има спечелени над 60 награди за телевизия, графика и радио от различни фестивали. През 2003 г. година напуска света на рекламните агенции и се фокусира върху своя проект за пълнометражен филм. През 2004 г. филмът "Shevernatze un ángel corrupto" е реализиран, а Пабло печели редица награди на национални и международни фестивали. През 2005 г. открива собствена рекламна агенция - Wissmuller Project, в която работи до 2011 г. След това се присъединява към Lee Films International като режисьор, а през 2015 г. става изпълнителен творчески директор на Saatchi&Saatchi Bulgaria. Паласон е и един от преподавателите в съвместната магистърска програма "Реклама, иновативен маркетинг и бранд мениджмънт" на Saatchi&Saatchi и ВУЗФ. 
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, мениджмънта и кариерното развитие, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly