С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

5 начина да изградите по-добра култура за новаторство в екипа

Новаторска култура е цялостното отношение на една компания, екип или отделен професионалист към новостите в съответна сфера, а не просто технологични нововъведения
Share Tweet Share
Снимка

[pexels] 

Създаването на "култура на новаторство", "иновативност" и всички останали "бъззз"-термини, които ви идват наум, са много повече от модерни изрази, които да сложите на сайта си. Да, реално за доста компании са точно това - привличащи влиянието фрази, но сега ще си говорим за онези бизнеси, които успяват, защото ги прилагат на практика.

Новаторска култура е цялостното отношение на една компания, екип или отделен професионалист към новостите в съответна сфера. Не просто технологични нововъведения, а отвореност към новите идеи и потенциал за бързото им и адекватно реализиране. С други думи културата за новаторство е отношение, което се изгражда, оформя и култивира от най-малката до най-голямата организационна единица в една компания.

Пиша това като човек, напълно наясно с факта, че е прекарал много време и в наистина иновативни компании, и в такива, за които иновацията си остава само и единствено ключова дума в безсмислен параграф по брошури и сайтове. Сега заедно със страхотен екип работим по стартиращ проект, с който искаме да въведем иновация в професионалното образование за всички възрасти. И си давам сметка, че реализирането на тези "ключови думи" не е никак лесна задача.

Ето обаче 5 съвета, които съм сигурен, че ще ви помогнат, когато се изправите пред препятствието, наречено "изграждане на култура на новаторство".

#1 Иновациите не се ограничават само до технологиите
Не се самозаблуждавайте - колкото по-бързо скъсате с илюзията, че само защото използвате най-модерните технологични решения, във вашата компания вече има силно развита култура на новаторство, толкова по-добре. Тази илюзия е наистина опасна, защото в света на високите технологии можеш много лесно да попаднеш в нея.
За да стане по-ясно: не сте новатори, защото бизнесът ви налага да ползвате последните технологии по една или друга причина. Новатори сте, когато заедно с екипа си намерите ново приложение на съществуваща технология и това помага на компанията ви да расте.


#2 Инвестирайте в новаторството
Изграждането на правилното отношение към иновациите не става от днес за утре. Може да не се получи и за 3 месеца. Това е начинание, което изисква сериозна инвестиция, не само финансова, но и лична - с душа и сърце.
Лесно е да дам за пример големите компании, които сякаш го правят, без да влагат много усилия. Всъщност зад иновативни компании като Apple и IBM седят десетилетия от инвестиции на персонално, организационно и финансово ниво. Ако се поразровите, може да почерпите доста от опита им. Дали си е струвало, ще ви оставя сами да си отговорите.

#3 Не се страхувайте
Това, че удряте на камък с идея или някоя инициатива пропада, не означава, че не се справяте. По-вероятно означава, че не сте уцелили начина или момента, за да стане. При всички положения печелите позицията на човек с новаторско отношение и рано или късно хората от вашата организация с подобна нагласа ще започнат да го разпознават и уважават. Казано по друг начин, много по-вероятно е да успеете след петия опит, когато ще имате до себе си критична маса съмишленици, отколкото ако избягате със сал по течението след първия опит.

#4 Не търсете панацея
Това може би е единствената лоша новина в този текст - няма магическо хапче, което бързо да култивира новаторство в цялата ви компания. По-скоро съсредоточете усилията си върху хората, които чувствате, че наистина ви разбират и споделят вашия мироглед. Много по-лесно е да оставите те естествено да заразят другите с отношението си, вместо да влагате усилия и нерви в загубени каузи.

#5 Бъдете хора, бъдете търпеливи
Бъдете човечни и изслушвайте мотивите на останалите да не приемат веднага дадена идея като своя кауза. Да, просто и лесно е да го кажа. Но го казвам, защото самият аз често се заслепявам от блясъка на нереализираните си идеи и очаквам от хората да ги приемат, повярват и заобичат точно толкова бързо, колкото и аз самият съм се влюбил.
Няма как, това е истината! Изисква време, търпение, доверие и най-вече човечност да накарате другите да мислят заедно с вас. Ако не вярвате, опитайте се да споделите идея за ново решение с колега, който цяла нощ не е спал, защото буквално му е гръмнал бойлерът снощи. Затова бъдете първо хора и след това новатори.


Снимка

 


Илия Лазаров има магистърска степен по маркетинг от Durham Business School, Англия. След няколко години работа с големи брандове по света и у нас, Илия пренасочва цялата си енергия в това да помага на своите колеги да станат по-добри професионалисти. Така се ражда traincamp.me – стартъп компания, която цели да улесни самообучението на начинаещите в областта на дигиталния маркетинг, уеб дизайна и разработването на софтуер. Проектът вече е част от най-големия акселератор за образователни технологии в Европа Emerge Education. Публикуваме текста на Илия в сътрудничество със съвместната магистърска програма на Saatchi&Saatchi и ВУЗФ по "Реклама, иновативен маркетинг и бранд мениджмънт", която стартира новия си сезон през ноември 2015 г.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly