С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Начо Естере: Ако не си щастлив в личния си живот, няма да имаш успех и в работата

За да имате свежи идеи, трябва да излезете от офиса и да наблюдавате какво се случва на вашата улица, във вашия квартал, навсякъде около вас, казва преподавателят от Miami Ad School Начо Естере
Share Tweet Share
Снимка

[Личен архив] 

Г-н Естере, ако трябваше да обясните на един марсианец какво работите, какво бихте му казали?
- Карам хората да се влюбват в марки и също да се гордеят с тях.

Кога разбрахте за първи път, че искате да се занимавате с реклама?
- Учих право 2 години, но още преди да завърша, знаех, че творческата реклама е това, което наистина обичам. Започнах работа в испанската агенция Ruiz Nicoli. Изпратих им писмо с 3 мои идеи за измислен конкурс за измислено ново списание за реклама. Шегата проработи и така започнах работа с тях.

Какво е нужно, за да се изгради кариера в областта на рекламата? Необходимо ли е например задължително да имаш образование по "Маркетинг и реклама"?
- Да, необходимо е, но курсът трябва наистина да е добър и престижен. Също така човек трябва да бъде любопитен, да гледа много реклами и да има собствено мнение.

Какво според вас отличава един кандидат от останалите, когато кандидатства за работа в рекламна агенция?
- Най-вече портфолиото му с проекти и различната му гледна точка.

А след като започнеш работа в рекламна агенция, какво е необходимо да направиш, за да напреднеш в кариерата и да се изкачиш нагоре в йерархията?
- Трябва да държиш очите си широко отворени и да се учиш от всички, не само от шефовете си. И също така да не забравяш, че клиентите са тези, които плащат заплатата ти.

Коя страна от работата ви кара да искате да продължавате да я вършите?
- Това, че продължавам да я обичам.

А кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли в кариерата си, и как ги преодоляхте?
- Ако нямате страст към тази работа, ще ви е много трудно да изградите дългосрочна кариера. Най-големите предизвикателства за последните 5-10 години са, че този бизнес се променя много бързо всяка година. Затова трябва да сте в течение с промените във всеки момент. И също така да не спирате да учите и да наблюдавате.

Работата в рекламата може да бъде много поглъщаща, а и често пъти стресираща. Как постигате баланса между кариера и личен живот?
- За мен личният живот е на първо място. Ако не си щастлив в личния си живот, няма да имаш успех и в работата.

Имате ли тайна рецепта, която ви помага да съхраните креативността си?
- Любопитен съм за всичко и държа очите си отворени. Ако искате да имате непрекъснато свежи идеи, трябва да излезете от офиса и да наблюдавате какво се случва на вашата улица, във вашия квартал, по телевизията, в автобуса... навсякъде.

Коя е любимата ви рекламна кампания, която сте създали?
- Много са, но за последната година това е кампанията, която направихме за испанската армия.

Сещате ли се за забавна случка или анекдот от вашата работа, който да споделите?
- Обличам се нормално и когато се срещам с клиенти за първи път, те мислят, че не работя в творческия отдел. Начинът на обличане говори много за човека, но не и за това колко е креативен. Погледнете Уди Алън например.

Кои са най-големите заблуди или стереотипи за работещите в рекламата, които искате да развенчаете?
- Това, че творческите хора не работят и че са мързеливи.

Начо Естере е творчески директор на La Mejor и преподавател по "Стратегия и творчество" в международното училище по реклама Miami Ad School. Работил е като творчески директор в различни рекламни агенции като Doctor Kimble, Young & Rubicam и Ruiz Nicoli Lineas. Сред марките, за които е правил рекламни кампании, са Land Rover, Toyota, The Phone House, Barclays Bank и др. Също така е гост-лектор в съвместната магистърска програма на Saatchi&Saatchi България и ВУЗФ по "Реклама, иновативен маркетинг и бранд мениджмънт".

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly