С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Европейската асоциация на университетите потърси слабите места на международните класации

Организацията, в която членуват 850 университета от цяла Европа, публикува доклад, в който анализира методологията, ползите и вредите от "подреждането" на висшите учебни заведения
Share Tweet Share
Снимка

В България също няма обективна класация на вузовете, въпреки опитите на министерството от преди една година

 Фотограф: Теодор Михайлов

Международните класации на университетите са прекалено опростени и не успяват да отразят по убедителен начин важни за оценката на висшите училища фактори, като например качеството на обучението и представянето. Причината е в това, че поставят фокуса основно върху онези индикатори, които са свързани с научно-изследователските дейности.

Това е част от констатациите в специалния доклад по темата, изготвен от Европейската асоциация на университетите (EUA)* и публикуван днес. Докладът няма за цел да направи "класация" на съществуващите класации, а по-скоро да представи анализ на методологията, която те използват.

В доклада на EUA се подчертава, че международните класации в момента обхващат само малка част (между 1 и 3% или едва 200-300) от университетите в света, като напълно игнорират останалите около 17 хил. Те се сблъскват и с обективната трудност да измерят по ефективен начин качеството на образователния процес.

Сред позитивите на международните опити за подреждане на университетите се нареждат насърчаването на отчетността и събирането на повече статистическа информация от учебните заведения. Тези данни обаче често се изкривявят частично от липсата на прозрачност. Класациите имат и своите странични ефекти. Сред тях е нарастващата тенденция университетите да подобряват онези свои дейности, които биха ги изтласкали по-нагоре в класациите, вместо да се концентрират върху основната си мисия - преподаването.

Авторите на доклада подчертават, че въпреки своите недостатъци, класациите ще продължат да съществуват, тъй като се радват на широк интерес и предоставят информация за университетите в достъпен за публиката вид. Нещо повече, в бъдеще дори се очаква броят им да расте. Ето защо е важно да има пълна прозрачност относно това какво точно се измерва, как се изчисляват резултатите и какво означават те, подчертават от EUA.

---------------------------------------------

* Европейската асоциация на университетите (EUA) е международна организация, която представлява 850 университета от 47 европейски страни.  

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly