С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Майсторските класове на в. "Капитал" стартираха с обучение по водене на преговори

Вчера и днес в София се проведе първият от серията курсове за висши мениджъри и изпълнителни директори
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Юлия Лазарова

В последните седмици на кандидатпрезидентската си кампания, някъде в началото на ХХ в., Теодор Рузвелт решава да направи предизборна обиколка на страната. Той планира да произнася речи пред своите избиратели и да им раздава брошури със собствения си лик. В последния момент обаче установява, че правата за внушителната снимка, на която позира в цялото си бъдещо президентско величие, принадлежат на направилата ги фотографска агенция. Рузвелт набързо пресмята, че ако трябва да им плати правата - по 1 долар на снимка, удоволствието да раздаде 3 милиона брошури ще му излезе непосилно скъпо. Затова се обръща за помощ към свой добър приятел и експерт по водене на преговори.

Приятелят на Рузвелт се запознава подробно с казуса и изготвя писмо до фотографската фирма. В документа той много делово обяснява, че бъдещият президент на САЩ е харесал техните снимки и иска да ги използва в своята кампания, което освен че е изключителна чест, може да донесе сериозни ползи на фотографското ателие. След тези кратки разяснения следва и въпроса: "Колко ще ни платите, за да ползваме вашите снимки?".

Освен че чуха подобни забавни и поучителни истории, изпълнителните директори, които се записаха в първото от серията специализирани обучения, организирани в рамките на новата инициатива на в. "Капитал" - "Майсторски класове за висши мениджъри", получиха доста практични съвети и научиха полезни техники за воденето на успешни преговори.

Обучението, което се проведе вчера и днес в хотел "Шератон" София, се водеше от преподавателя по право в бизнес училището на университета в Мичиган, САЩ, проф. Джордж Сийдъл. Професионалната биография на лектора е впечатляваща. Той работи известно време като адвокат, явявал се е на дела пред Върховния съд на САЩ, както и в Мичиган, Охайо и Флорида. Бил е заместник-декан на бизнес училището към Мичиганския университет, гост-лектор в "Сандфорд", "Харвард" и др. Освен това Сийдъл е почетен председател на програма "Фулбрайт" в областта на хуманитарните и социални науки и има множество изследвания в областта на международното право, преговорите и решаването на конфликти.

В своето обучение в София проф. Сийдъл заложи на практически примери с известни хора от бизнеса, упражнения и казуси. С тяхна помощ той илюстрира различните механизми на вземане на решения, начините, по които функционира човешкия мозък, успешните тактики и потенциалните клопки в процеса на водене на преговори. Той разкри на участниците как действат интересни психологически инструменти, като "закотвянето", "склонността към свръхувереност", влиянието на "достъпната информация", както и на положителните и отрицателни избори, за да покаже колко е полезно да подлагаме на критичен анализ собствените си идеи и да се обграждаме с хора, които могат да го правят вместо нас. "Предизвикателството е да търсим доказателства, които да оборват нашите решения, а не такива, които да ги подкрепят", каза в тази връзка ректорът. 

През различни примери и казуси проф. Сийдъл демонстрира на участниците колко е важно да не възприемат преговорите като състезание, както и че успехът зависи от това доколко преговарящите успяват да излязат от техните фиксирани рамки, за да потърсят заедно "широките зони на взаимните интереси" и възможностите за потенциално сътрудничество.

Обучението за водене на успешни преговори е първият от серията майсторски класове на в. "Капитал". В него взеха участие висши мениджъри и изпълнителни директори на компании от сферата на индустрията, недвижимите имоти, бързооборотните стоки, финансите и IT. Следващите мениджърски курсове, водени от световно известни лектори, ще бъдат обявени своевременно.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly