С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Проф. Джоузеф Пиструи: Лидерът на 21 век трябва да е като "Порше Карера"

Майсторски клас на "Капитал" за визионерството като конкурентно предимство
Share Tweet Share
Снимка

Проф. д-р Джоузеф Пиструи обяснява на 20 български мениджъри тънкостите на визионерския подход.

 Фотограф: Цветелина Белутова

Чисто ново "Порше Карера". Така проф. д-р Джоузеф Пиструи си представя лидера на 21 век. Тази кола се движи наистина бързо и е много маневрена.  Може да ускорява, но и да спира за секунди. В същото време е сигурен автомобил. "Когато са в ситуация на повсеместна несигурност, модерните лидери с предприемаческо мислене трябва да са способни да тръгват рязко, да се движат бързо, но и да сменят посоката и понякога да спират", аргументира се професорът по стратегическо управление и предприемачество от Instituto de Empresa Business School (IE) в Мадрид.

Днес той проведе майсторски клас за мениджъри в София, посветен на визионерството в бизнеса. Еднодневното обучение беше организирано от "Капитал" в партньорство с IE - бизнес училище от първата петица на европейските МВА класации и от първите десет в световните МВА рейтинги. В семинара се включиха 20 участници от различни сфери на икономиката.

Способността да виждаш и чуваш повече от очевидното и от това, с което съзнанието е свикнало, е в основата на визионерския подход - така важен за бизнеса особено в нестабилни времена като сегашните. За да се намери решение, понякога е достатъчно проблемът да бъде погледнат от дистанция или да се преформулира, обясни проф. Пиструи. И даде пример със задачата, поставена някога от бившия президент на "Хонда" в прощалната му реч преди пенсионирането: "Как ще съберете шест хонди в гараж за две коли?" Най-иновативно мислещите сред участниците в майсторския клас бързо стигнаха до отговора: "Лесно - шест мотоциклета "Хонда" влизат там без проблем."

Важно е да имате холистично възприятие за нещата - да ги възприемате в цялост, да ги разглеждате от всички страни, защото в противен случай може да си създадете превратна представа за тях. "Един слон, например, изглежда съвсем различно, ако го гледате отзад, от страни и отпред", посочи проф. Пиструи.

В ситуация на разрушителна несигурност има многобройни възможности за бизнеса. Въпросът е да се намери смисъла на това, което се случва. Лидерите с предприемаческо мислене правят именно това - намират смисъла в разрушителната бъркотия, подреждат пъзела, организират хаоса. Това им помага да предвидят развитието на процесите и да видят шансовете, от които които могат да се възползват.

За да постигнат това, те трябва да наблюдават света с всичките си сетива, да организират това, което виждат и да създадат нещо ново. "Именно това е визионерството. То не е просто прогноза или предположение, а концепция за това, което ще се случи в бъдещето", подчерта проф. Пиструи.

Предимството на първия е важно, но не е решаващо, посочи още експертът по стратегическо управление и предприемачество. "Скоростта е важна, но само тогава, когато знаеш къде отиваш, когато стреляш едва след като си идентифицирал целта."

Участниците в майсторския клас анализираха различни казуси и проявиха голяма креативност в практическо упражнение. Всеки трябваше да разбере какво има в портфейла на съседа му и какво той би искал да има там, а след това да създаде за него перфектния портфейл от подръчни материали. Ситуацията симулира реалния бизнес, в който мениджърът получава определено количество информация, трябва да я анализира, да реши какво да направи, да организира действията си и да реализира идеите си на практика. Всичко това за ограничено време и с ограничени ресурси и не винаги в благоприятни условия. В такива ситуации най-често се намират прости, но ефективни решения, убедиха се участниците в обучението.

Следващият от серията майсторски класове на "Капитал" ще се проведе в средата на септември.

Проф. Джоузеф Пиструи беше в София само 24 часа. За това кратко време той не само проведе майсторски клас, но успя и да се разходи из града в търсене на любимата си марка мотоциклет - Harley Davidson. Каква е връзката между Harley Davidson и визионерството в бизнеса вижте в следващото видео.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly