С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

7 съвета за повишаване на ангажираността на служителите

Всички пътища към по-добрата ефективност на работното място минават през по-добрата комуникация със служителите
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Няма универсален начин за повишаване на ангажираността на служителите или за мотивирането им така, че да бъдат по-продуктивни, по-активни, по-креативни. Това, което обаче можем да постигнем с няколко съвсем прости действия, e да започнем да комуникираме по-ефективно с тях и да разберем мнението им за работата, с която се занимават. Всички знаем, че когато ни питат какво мислим, това означава, че някой се интересува от нас и нашия начин на възприемане на нещата, а това неминуемо се отразява и на начина, по който се отнасяме към задълженията си.

Ето с какво може да започнете като за начало:

1. Използвайте различни канали за комуникация
Подберете правилните методи за комуникация и точните комуникационни канали. Съществуват различни възможности да предадем съобщението си в корпоративна среда. В повечето случаи комбинация от различни комуникационни канали се оказва най-ефективна и бързо достъпна за служителите. Например можете да използвате освен електронна поща мултимедийни информационни канали като интранет, професионални блогове, специализирани страници на компанията в социалните мрежи в комбинация с вербална комуникация и срещи лице в лице.

2. Питайте служителите
Допитвайте се регулярно до мнението на служителите си относно работата им в компанията и удовлетвореността им от различните области на работната среда – кое според тях може да се промени, кое да се запази, кое да спре да се прилага. Начините да се допитате до служителите си са много и всеки работодател решава дали да използва вътрешния си ресурс, външни консултанти или и двете.

3. Мотивирайте преките ръководители
Обърнете внимание на мотивацията на преките ръководители – те имат ключова роля в компанията предвид факта, че комуникират на ежедневна база със служителите. Не забравяйте, че ангажираността се пренася top-down (отгоре надолу). Колкото по-ангажирани са преките ръководители, толкова по-доволни ще бъдат и всички останали служители в компанията. Организирайте работни групи и групови дискусии, за да покажете, че мнението на служителите е ценно за компанията.

4. Изберете правилния пакет с бонуси и придобивки
Знаете ли от какво имат нужда вашите служители? Предоставяте ли им пакет с допълнителни социални придобивки? Знаете ли кои придобивки посрещат най-добре както техните нужди, така и на семейството им? Веднъж допитали се до своите служители, можете да научите много от тях. Целта е не какво още допълнително да предостави компанията, а какво да промени в пакета, който ползват служителите. Добре е да идентифицирате нуждите на различните групи служители, за да отговорите на очакванията им. И бъдете възможно най-гъвкави в подготовката на социалния пакет. Дайте възможност на служителите сами да решат какво да се включи в него и да предложат варианти.
Заедно с избора на служителите не пропускайте да включите и задължителните по закон социални придобивки, като профилактичните прегледи например. За компаниите в производствения сектор е задължително да спазват безопасните условия на труд.

Представете ясно пред служителите си кое е допълнителна придобивка и как може да се използва; какви са предимствата на избраните придобивки пред останалите и защо сте подбрали именно тези. Въведете промените и не забравяйте след време да проверите и проследите успеха си.

Колкото по-ангажирани са преките ръководители, толкова по-доволни ще бъдат и всички останали служители в компанията.

5. Заложете на различен подход в зависимост от възрастта на служителя
Доколкото е възможно, съобразете политиките и процедурите в компанията със служителите. Според проучванията на Aon Hewitt става ясно, че различните поколения служители имат различни нужди и изисквания. Хората от Baby Boom поколението например (родените между 1945 и 1965 г.) са индивидуалисти и се мотивират от престиж и статус, както и от привилегиите, които работодателите им предоставят. Основните фактори от работната среда, които влияят на тяхната ангажираност, са отношението с колегите, работните задачи и чувството на удовлетвореност от свършената работа. За поколението Х от значение е сами да определят работното си време, за да постигат по-добър баланс между работа и личен живот. Служителите от това поколение в България са удовлетворени от обратната връзка, която им предоставят техните преки ръководители, както и от факта, че те ги насърчават да дават идеи и предложения, свързани с работния процес. От друга страна, поколението Y е може би най-трудното за управление от страна на работодателя. За представителите на това поколение e важно е да бъдат признати за постиженията си; държат на добрите отношения с колегите и преките си ръководители.

6. Предложете възможности за кариерно развитие
Дефинирайте ясно какви са възможностите за кариерно развитие в компанията още на входа. Не е задължително това да е издигане само и единствено по вертикала. Разберете какви са очакванията на служителите ви и какво разбират те под кариерно развитие. Понякога имат нужда само от няколко книги или курсове, за да развият уменията си.

7. Повтаряйте им, че са ценни
Показвайте на служителите си, че те са най-ценният актив на компанията. Възнаграждението тук е само един от начините да бъдат признати за приноса си към компанията. Има множество практики това да се случи. Разберете кой е най-подходящ за вашата компания.

*Гергана Ганчева има повече от 7 години стаж в областта на управление и развитие на човешките ресурси в консултантска компания Аon Hewitt. Кариерата й включва ръководене на международното проучване на мнението и ангажираността на служителите "Най-добрите работодатели", участие в множество проекти за мотивиране на служителите, задържане и развитие на талантите, управление на организационната промяна и организационната култура, развитие на програми за възнаграждение и придобивки на персонала и т.н. Специализирала е в Германия, Холандия и Унгария. Завършва бакалавърска степен по социология и бизнес администрация и е магистър по трудови пазари и развитие на човешките ресурси.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly