С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Бъдете приятел с хората, които искате да привлечете на работа

"Говорете с хората, не ги засипвайте с информация", съветва специалистът по онлайн подбор на кадри Бил Бурман на първата в София #tru конференция
Share Tweet Share
Снимка

 

Навлизането на дигиталните технологии в ежедневието ни промени начина, по който се прави подбора на кадри. Това беше едно от основните послания на специалиста по онлайн подбор на персонал Бил Бурман. Вчера той откри първото за София #tru събитие (абревиатура от The Recruiting Unconference или "Неконференция за подбор на кадри"), чиято концепция е да събере специалисти в областта на човешките ресурси, за професионални разговори, но в неформална обстановка.

Благодарение на новите технологии вече всички сме свързани 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата и границата между личното и професионалното се заличава, подчерта Бурман. В същото време повишената мобилност и използването на нови технологии прави хората и много по-ангажирани с различни каузи, личности и интереси. А работата на специалистите по подбор е да използват това, за да стигнат до потенциалните кандидати за работа и да заложат на човешкия контакт и установяването на приятелски взаимоотношения дори и онлайн.
 
Хората и ерата на технологиите

Все още много специалисти гледат на процеса на подбор на кадри като на обикновена обмяна на информация – едната страна обявява какво предлага, другата преглежда наличната информация и решава дали отговаря на търсеното. Според Бурман обаче това вече е анахронизъм. Всеки потенциален кандидат има определено уеб присъствие и множество контакти в социалните медии. Ролята на HR експерта днес е да направи задълбочен анализ на тези взаимодействия и да влезе в пряк контакт с потенциалния служител, за да прецени доколко той отговаря на желания кандидат, казва той. 
 
Специалистът по подбор трябва да намери общ език с кандидата и да общува с него, както би общувал с приятел или колега. А инструментите, които може да ползва, са на един клик разстояние: социални мрежи, блогове, форуми, всички онези места, където потенциалният служител присъства по един или друг начин. Това прави класическия формат на интервюто излишен и го превръща по-скоро в серия от интеракции, в постоянен поток на комуникация между HR експерта и кандидата, който може да доведе до успех или не.
 
"Говорете с хората, не ги засипвайте с информация", съветва още английският гуру. Не е задължително специалистът по подбор на кадри да е тесен експерт в сферата, за която търси кандидати. "Колкото по-малко знам за конкретната позиция, толкова по-добре, защото това ме освобождава от предразсъдъци", казва Бурман. 
 
Как се привличат IT кадри

В момента едно от големите предизвикателства пред специалистите по подбор е намирането на ИТ кадри. Заради голямото разминаване между търсене и предлагане те търсят всякакви варианти, за да установят контакт и да привлекат потенциални кандидати. 
 
Според ИТ специалиста Божидар Божанов, който също взе участие в #truSofia, прекомерната настоятелност от страна на хедхънтърите със сигурност би го отблъснала от самото началото, независимо колко перспективна е предлаганата позиция. Той вижда и голям проблем в комуникацията между HR експертите и програмистите. Много често те не говорят помежду си и остават с различни впечатления и очаквания що се отнася до търсенето на нови попълнения за компанията. 
 
Препоръката от приятел за дадена компания работи много повече отколкото лавината от маркетингови послания, целящи привличането на най-добрия кандидат, каза той. От голямо значение за привличането на хората от ИТ средите е брандът на работодателя, доколко той е известен и каква е репутацията му. В този смисъл компании като Google, Amazon, Dell и Ebay със сигурност имат силата да привличат служители само благодарение на името си, обясни Божанов. В същото време обаче Божанов сподели и че малките фирми са привлекателни за ИТ специалистите, защото притежават много повече атмосфера и дух, отлколкото корпорациите мастодонти, претоварени от бюрокрация и често строго йерархизирани.  
 
ИТ специалистът сподели и че за него е важно да получава не просто писмо, в което се обяснява колко велика е компанията, а в което има информация за продукт, който тя разработва в момента. Спамът не винаги работи, по-добре да инвестираме във взаимоотношенията, заключи той. 
 

За да получавате HR бюлетинa на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly