С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Проблемът на Adidas - как се привличат таланти в централа "посред полето"

Конкурентът Nike е базиран в модния Портланд, превърнал се в магнит за световни производители на обувки
Share Tweet Share
Снимка

Централата на Adidas в Херцогенаурах

 Фотограф: Reuters

Adidas планира да отвори дизайнерско студио в Ню Йорк през 2015 г.
Компанията Adidas се нуждае от световни дизайнери, маркетингови експерти и други служители, за да подобри имиджа си в борбата с американския си конкурент Nike. Но да ги убеди да се преместят в централата й в провинциална Германия е трудно, разказва Reuters.
 
Акциите на Adidas спаднаха с над една трета тази година. Германската компания губи пазарни дялове в полза на най-голямата световна спортна марка Nike, която в проучванията сред клиентите е определяна като по-предпочитана и е с централа близо до модния американски град Портланд, щата Орегон. Портланд се превърна в магнит за световните производители на обувки, което принуди и Adidas да премести американската си централа там от Ню Джърси през 1993 г.
 
Набиране на персонал
 
От Adidas признават, че е трудно да набират персонал в основната си централа близо до баварския град Херцогенаурах и губят позиции на американския пазар, където спортната марка Under Armour ги задмина и зае второто място след Nike. В отговор германската компания премести някои ключови дизайнери в САЩ и същевременно инвестира в нови съоръжения в централата си близо до историческия баварски град, където е основана от производителя на обувки Ади Даслер през 1949 г.
 
"Нуждаем се много от тези таланти, които работят в технологичната индустрия, в маркетинга или идват от конкуренцията. Трябва ни среда, която да ги привлича. Дизайнерите обикновено гравитират около много големи международни градове като Берлин, Амстердам и Лондон и е малко трудно да ги убедим да дойдат тук", казва Стийв Фогарти, който отговаря за наемането на персонал в Adidas. 
 
Глобалният креативен директор на компанията Пол Гаудио бе преместен от Херцогенаурах в американската централа в Портланд, за да се върви в крак с тенденциите в най-големия пазар за спортни стоки в света. Почти 1000 души персонал са базирани в Портланд в сравнение с 8500 служители на Nike. Гаудио заяви преди дни, че Adidas ще отвори креативно студио в Ню Йорк през 2015 г. начело с трима млади дизайнери на обувки, привлечени от Nike. То ще бъде в допълнение към вече съществуващите такива студиа в Шанхай, Токио и Рио.
 
Но по-голямата част от стотиците дизайнери остава базирана в Херцогенаурах. Дългогодишният главен изпълнителен директор на компанията Херберт Хайнер, който родом е от Бавария, толерира това, тъй като регионът се гордее със силната си икономика и компании като BMW, Siemens, Audi и Allianz. Около 3900 души от общо 52 500 служители на Adidas работят в района на Херцогенаурах, а Хайнер заяви, че планира да се добавят още 100-150 нови попълнения всяка година.
 
Град с традиции
 
Херцогенаурах е град с население от едва 24 000 души и в него се намира и централата на конкурентната спортна марка Puma, основана от брата на Ади Даслер – Рудолф, след като двамата разделят общия бизнес. Голяма част от персонала на Adidas пътува от близкия университетски град Ерланген или от Нюрнберг, известен със стария си център, джинджифилови сладки и наденички, но не и като място с интензивен нощен живот или моден център. Загрижена, че това не е най-добрата локация за глобален бранд, германската компания е смятала да напусне Херцогенаурах през 90-те години на миналия век, когато се опитва да стартира на чисто, след като е на ръба на банкрута след смъртта на основателя си Даслер през 1978 г. и на сина му Хорст през 1987 г. Но след напускането на американските войски на Германия в края на студената война в близост се освобождава военна база и местните власти убеждават Adidas да остане. Компанията премества централата си в базата през 1998 г. от претъпкан офис в центъра на Херцогенаурах и оттогава разширява кампуса си.
 
Кметът на града Герман Хакер казва, че проучванията показват, че дошлите от други места граждани особено ценят високия стил на живот и сигурността, която Херцогенаурах предлага. "Това е защитен град. Това е неговият чар. Но можеш да отидеш до големите градове за 10-15 минути, ако поискаш", твърди Хакер. Пожелал анонимност бивш служител обаче обяснява, че напуснал Adidas, защото смята, че животът в Бавария е прекалено скучен. "Толкова е странно, че тази компания е в средата на полето", казва той.       
 
Adidas наскоро обяви плановете си да построи две нови сгради с капацитет от 3600 души и да изгради 16-метрова стена за катерене в Херцогенаурах. Кампусът на компанията вече включва спортни терени, модерни сгради, фитнес център и двуезична детска градина за 110 деца. "Имате най-доброто от двата свята. Място, където можеш да вървиш в международен кампус с високотехнологични съоръжения и после да обядваш в баварски град на хиляда години", твърди Фогарти.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly