С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Възможно ли е да се влюбим отново в работата си?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[flickr] Фотограф: Kamil Porembiński

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси. Приятно четене!

Любопитно

Защо никога не трябва да ругаете непознати във влака. Пътуващ рано сутрин се озовава в претъпкан влак. Някой го блъска и той ядно изругава непознатия. Няколко часа след това двамата отново се срещат, но в доста по формална обстановка – на интервю за работа... Когато HR мениджърът Мат Бъкланд посреща поредния кандидат за деня съзира пред себе си същия онзи човек, който няколко часа преди това му е изкрещял: "Ходи да се ****!" във влака. Историята е истинска, а от The Telegraph разказват и каква е развръзката.

Височината на гласа ни разкрива колко сме умни. Скорошно проучване установява, че гласът ни може да е най-голямото ни предимство, когато се явяваме на интервю за работа. Спретнатият външен вид и звездното CV могат да помогнат, но звукът на гласа ни показва всъщност колко сме умни. Изледването показва, че работодателите и специалистите по подбор оценяват кандидатите като по-компетентни, внимателни и интелигентни, когато чуят гласа им, а не когато четат думите им – дори и използваните думи да са същите като изговорените. (Business Insider)

Съвети

Как да се влюбите отново в работата си? Вашата кариера не по-малко от половинката ви има нужда от грижи и внимание, за да расте и да се развива. И ако усещате, че пламъчето започва постепенно да гасне, намерете начин да го припалите отново. Или поне съберете куража да му сложите край и да продължите напред. От Indystar ни дават няколко съвета как да го направим по възможно най-безболезния начин.

4 неща, които можете да направите преди да напуснете работа. Напускането на работа никога не е лесно. Преди да подадете молбата си, трябва да си отговорите на купища въпроси. Като например: това емоционална реакция ли е или е рационално решение? Доколко проблемите, които ви карат да напуснете, са неразрешими? Направили ли сте всичко възможно, за да ги решите? Това добър или лош ход е за вашата кариера? От колко време сте в тази фирма? А по-добра ли ще е следващата ви работа? Ако сте намерили убедителен отговор на всички тези въпроси и сте готови да напуснете, ето какви предварителни стъпки трябва да предприемете, преди да проведете решителния разговор с шефа. (LinkedIn)

Основателят на LinkedIn дава няколко полезни съвета на търсещите кариерна промяна. Процесът на намиране на нова работа може да бъде меко казано изцеждащ – пренаписване на автобиографията, подготвяне на мотивационно писмо, ходене по интервюта, притеснения дали сме оставили добро първо впечатление и т.н. Стресът определено не е малък. Този процес обаче може да стане много по-изтощителен, ако възнамерявате да смените попрището си. Според Алън Блу, съосновател и вицепрезидент на отдел "Продуктов мениджмънт" на професионалната социална мрежа LinkedIn, кариерната промяна може и да не е толкова трудно постижение, колко изглежда на пръв поглед. Защо това е така, откриваме в Business Insider.

Как провалите могат да бъдат мярка за успех. Преди да основе Microsoft Бил Гейтс напуска Харвард и с другия основател на Microsoft Пол Алън стартира бизнес, който претърпява неуспех. Алберт Айнщайн не проговаря нито една дума до четиригодишна възраст и не чете до седем, което кара родителите и учителите му да мислят, че е бавноразвиващ се. Също така го изгонват от училище и отказват да го приемат в Политехническия университет в Цюрих. Примерите за провалите на великите личности са много, но истината е, че всеки, който е постигнал нещо голямо, в някакъв момент от живота си е трябвало да претърпи неуспех, да го приеме и да продължи напред. Провалите са неизменна част от пътя към успеха. Ключовото е как реагираме на тях, така че вместо като спънки да ги възприемаме като предимства. (Inc.com

Бонус от "Кариери"


Как да наемете правилния човек. Да успееш да привлечеш правилните хора - експерти в работата си и съмишленици в идеите на организацията, хора, с които да се допълвате и да работите заедно в една посока, е колкото късмет, толкова и умение. И ако искате да сте сред късметлиите, просто не подценявайте процеса на подбор на кадри. Той не е фиктивен, досаден ангажимент. Нужна е добра предварителна подготовка и умения за оценка и на професионалните, и на личностните качества на кандидата. За да минимализирате грешките, които често допускат неспециалистите, а дори и някои професионалисти, и успешно да изберете "правилния човек", ето няколко съвета за стъпките, които е препоръчително да следвате.

Бизнес етикетът и социалните мрежи. Ако при комуникация "очи в очи" си създаваме впечатление за човека за по-малко от седем секунди на базата на това как изглежда и какво е поведението му, то в социалните мрежи впечатлението се формира от информацията, която прочитаме и виждаме в неговия профил. Това означава, че е добре да се замислим как изглеждаме в очите на "приятелите" ни. Още повече сред тези "приятели" със сигурност имаме колеги, шефове, потенциални и бъдещи клиенти. Консултатът по корпоративен етикет и протокол Кристина Крънчева дава кратък списък с правила на етикета в социалните мрежи и отговаря на три конкретни казуса, свързани с използването на социалните мрежи LinkedIn и Facebook за професионални цели.

За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: Facebook; Twitter; LinkedIn; Google+; Pinterest. 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly