С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: За какво се тревожат изпълнителните директори?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[flickr] Фотограф: Nattu

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси. Приятно четене!

Съвети

5 прости неща, които суперпродуктивните хора правят в понеделник. За много хора понеделник е най-неприятният ден в седмицата. Уикендът току-що е приключил, а заедно с него - срещите с приятелите, почивката, забавлението. Опитайте обаче да погледнете на понеделника от друга перспектива – като вълнуващо начало например. Ако подходите правилно, той може да стимулиура ефективността и производителността ви за цялата седмица. Да, наистина, изисква се голяма воля, за да се започне работната седмица с фокус и решителност, но точно това правят най-продуктивните хора. Inc.com представят 5 начина как да направите така, че понеделникът да заработи във ваша полза.

Как да отговорим на въпроса "Разкажете за ваш неуспех". Въпреки че не е един от най-често срещаните, въпросът за провала – когато ни го зададат по време на интервю - може да бъде доста смущаващ. Как да отговорим на него честно, без обаче да уплашим интервюиращия, като му разкажем за онзи път, в който сме станали причина работодателят ни да загуби огромна сума пари. Ситуацията е доста сложна, защото от нас се иска да впечатлим, отговаряйки на въпрос, който засяга професионален неуспех. Как да го направим? (The Muse)

5 малко известни тайни за търсенето на работа. Може би си мислите, че имате опит в търсенето на работа и разбирате как функционира процесът на подбор. Зад кулисите обаче наемането често се случва по начин, за който търсещите работа дори и не подозират. Ето няколко тайни за подбора, които ще ви дадат предимство пред конкурентите. (U.S. News)

Мениджмънт

3 неща, които най-много тревожат изпълнителните директори. Изпълнителните директори се тревожат за много неща, но кои са най-големите им притеснения? Това, което ги държи будни през нощта? От Harvard Business Review правят проучване сред 24-ма изпълнителни директори, като ги карат да назоват най-големите предизвикателства пред техните компании. Притесненията им могат да се обобщат в три основни категории: управлението на талантите, оперирането в условията на глобалния пазар и нормативната уредба. Вижте какви са изводите от изследването. (Harvard Business Review)

Когато служител напусне, без да сте го очаквали. Петък следобед е и един от служителите ви моли за лична среща. Още преди да затвори вратата след себе си, той ви съобщава, че си е намерил друга работа и напуска компанията. След като преглътнете първоначалния шок, как трябва да реагирате? Кому ще възложите задълженията му? И как да се уверите, че останалата част от екипа ви няма да се окаже претоварена с работа, когато служителят си тръгне? (Harvard Business Review)

Любопитно

5 аромата, които подобряват производителността. Повечето офиси миришат на остаряло кафе, пожълтяла хартия и изсъхнали цветя. Истината обаче е, че миризмата влияе на настроението ни, така че е малко безотговорно да не обръщаме никакво внимание на аромата на работното ни място. В Япония не е необичайно за компаниите да използват различни ухания, за да стимулират работоспособността на служителите или да ги накарат да се отпуснат след натоварен ден. Проучване на японската компания Takasago наскоро показа, че правописните грешки намаляват с повече от 50%, когато във въздуха се разпръсне мирис на лимон. (Mashable)

Бонус от "Кариери"

В търсене на златния мениджърски стандарт. Keep calm and buy gold ("Запази спокойствие и купувай злато") е надписът, който посреща всеки посетител на входната врата на офиса на "Тавекс България". Чувството за хумор, с което ни посреща табелата на входа, някак си създава усещането, че този офис май ще е малко по-различен от стандартните работни места. После установяваме, че в голяма степен това се дължи на главния изпълнителен директор на компанията Макс (Магърдич) Баклаян (блиц интервюто с него четете тук). Но различният мениджърски подход не е просто първо впечатления от офиса. Той се оценява и от консултантската компания AON, която вече на два пъти отличава "Тавекс България" като "Работодател на годината" в годишната си класация, в категорията за малки компании. (Кариери)

За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly