С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Защо работата от вкъщи има добри резултати в едни компании и се проваля в други?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси. 

HR лаборатория
Защо работата от вкъщи има добри резултати в едни компании и се проваля в други? Благодарение на новите технологии хората могат да работят вече и от вкъщи. Редица компании видяха в това възможност да увеличат продуктивността си, да намалят разходите си и да получат достъп до по-широк кръг от таланти. И ако за някои това действително се оказа ефективно, какъвто е случая с Automattic (компанията, създател на WordPress), то има и компании, сред които и Yahoo!, които тестваха подобен подход, но впоследствие се отказаха. Защо работата от вкъщи има добри резултати в едни компании и се проваля в други? Какво е необходимо, така че този подход да бъде ефективен? Успешната работа от вкъщи се основава на три елемента:  комуникация, координация и фирмена култура, коментират от Harvard Business Review и дават конкретни препоръки какво е нужно да се направи и какво да се избягва, за да бъдат постигнати.

Седем съвета как да създадете функционален домашен офис Ако имате възможност да работите от вкъщи или просто вече сте решили да минете в редиците на фрийлансърите или start up предприемачите, вие имате нужда и от домашен офис. Точно за вас са и седемте съвета на Mashable как да си създатете функционално работно пространство вкъщи.  
 
Бонус по темата от "Кариери"
Работa от вкъщи – бъдещето или бягство от реалността? Какви са плюсовете и минусите на работата от вкъщи и няколко съвета как да работите ефективно от вкъщи, дава в новата тема на "Капитал-Кариери" и Виолет Фарах, която работи на свободна практика от ноември 2010 г. (Кариери)

Мениджмънт
Осем начина да "убиете" мотивацията на служителите Ако искате да се убедите, че предлагате на служителите си среда, в която те да дават максимума от себе си, проверете този списък на Inc.com, в който са изредени осем начина за "убиване" на мотивацията на служителите. Липса на професионално развитие, неадекватна комуникация, липса на признателност за вложените усилия, усещане за загуба на време са част от "смъртоносните" фактори.

Наистина ли е нужно да проведете тази среща? "Нека си насрочим среща" се превърна в универсален отговор във всякакви бизнес ситуации. Не сте сигурни какво да правите по даден проект? Нека си насрочим среща. Имате няколко идеи, които бихте искали да споделите? И така за каквото още се сетите. Въпреки че срещите действително могат да бъдат правилно решение в много случаи, те не винаги са най-добрият възможен вариант. Понякога е по-добре да обмислите казуса сами по-детайлно, просто да изпратите мейл или да насрочите дата и час за разговор по телефона или Skype. Harvard Business Review предлага "дърво на решенията", което да ви ориентира в кои случаи насрочването на среща е най-смислено и в кои може да е излишно губене на време – и вашето, и на колегите ви.

Подбор
Пет правила за работен етикет в компании с по-свободна корпоративна култура В някои компании корпоративната култура е по-свободна. Те предлагат възможност за работа от вкъщи, по-неангажиращо работно облекло, възможност да се занимавате с някакъв спорт в обедната почивка и т.н. Това обаче не означава, че не трябва да спазвате някакъв етикет на поведение. От Mashable дават няколко съвета как да се отличите на интервю за работа и как да се впишете по-добре в компания с подобна по-свободна корпоративна култура.

Защо не трябва да има предразсъдъци към жените, които се връщат след отпуск по майчинство Според скорошно американско проучване мениджърите биха предпочели да наемат кандидат, който е по-ниско квалифициран пред такъв, който не е бил на работа в продължение на шест или повече месеца. Какво означава това за жените, които не ходят на работа за толкова, а понякога и за по-дълъг период, понеже се грижат за децата си? Повечето жени, които се връщат на работа след отпуска по майчинство, са изправени пред три подсъзнателни предразсъдъка – пол, възраст и липса на скорошен опит. Но нека специалистите по подбор вземат предвид, че те са силно мотивирани, способни са бързо да наваксат и дори да се интегрират успешно и на лидерски постове, посочва психологът Джулиън Майлс в текст за Guardian.
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly